Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Naam Y
Bedrijf A
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)

Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)

Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Het is de bedoeling de theorie in praktijk te brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.

Ik heb research gedaan. En bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beïnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beïnvloed hebben en/of geïmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit', omdat ik dagelijks te maken heb met voeding. Gedurende mijn trainingen heb ik geleerd om mijn kennis te combineren met mijn (sociale) vaardigheden: tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een aanvulling, waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.

Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Ik zou wat concreter zijn. Je zegt dat je research hebt gedaan, maar naar wat dan? Je moet de lezer niet laten gissen. En je zegt dat je affiniteit hebt met voeding maar iedereen heeft te maken met eten dus dat moet je ook scherper brengen met een voorbeeld.

1e zin kan ook spannender. Je zou bijvoorbeeld jouw drijfveer kunnen benoemen waarom je voor dit vakgebied hebt gekozen en jouw opgedane kennis in de praktijk wilt verdiepen.

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 05-12-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Is dit een reactie op een openstaande stageplaats of is dit een open/spontane sollicitatie? Indien dit laatste, dan zou ik je inleidende paragraaf toch wat duidelijker maken, er mag gerust een zinnetje in staan 'Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO en ben op zoek naar een stageplaats om de theorie in de praktijk om te zetten.' Nu som je een hoop feiten op, en het zal best wel de bedoeling zijn, maar daar heeft dat bedrijf niets mee te maken.

Verder eens met D. Ninjai hierboven en daarbij nog de volgende punten:
paranoia68 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:24:Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.
- Geen spaties voor een komma.
- Is het niet wat laat om nu nog naar een stageplek te zoeken voor januari? Dat is minder dan een maand van nu en dan komen er ook nog feestdagen aan. Onderschat niet het voorbereidingswerk dat het bedrijf moet doen om jou interessante taken te geven.
Ik heb research gedaan.
- Zoals al gezegd, leg dit wat uit. Doe je dat niet, zet dan geen punt, 'en' is een verbindingswoordje, gebruik het dan ook zo.
En bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beïnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beïnvloed hebben en/of geïmplementeerd zijn.
- Deze laatste zin klopt niet denk ik:
1) Kwaliteitsgoeroes (zonder ' voor de s)
2) Kwaliteitsgoeroes die geïmplementeerd zijn?
3) Jouw interesse is welke goeroes deze organisatie beïnvloed hebben? Waarom daar dan niet een thesis over schrijven? Daar heb je toch geen stageplaats voor nodig?
Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen.
- Waarom? Door die kwaliteitsgoeroes? Gevolgen van wat?
Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's.
- Gaps (1 woord)
En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.
- Ook hier weer: 'en' is een verbindingswoord, gebruik het zo of maak er een volwaardige aparte zin van.
... elifecoachen
- Nooit van gehoord en google leidt me enkel naar jouw topic. Misschien 'elitecoachen' (tikfoutje)?
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren.
- Die laatste komma is er toch te veel aan.

Bovenstaande is enkel opbouwend bedoeld, ik hoop dat het ook zo over komt.

PS: Nog een tip: zet in je OP wat meer info ipv enkel je brief, zodat mensen zich wat meer aangesproken voelen om te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Je gebruikt vaak onnodige punten en komma's, vooral in de laatste alinea gebruik je teveel komma's wat het raar maakt om te lezen. Probeer ook te vermijden om een zin te beginnen met "en". Ook zou ik de haakjes weghalen bij 'affiniteit'. Verder ben ik het eens met wat andere hebben geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:26

Basszje

Reisvaap!]

Persoonlijk heb ik vrij veel succes met minder formele brieven en sla ik dus alle officiele constructies over. Dat zijn altijd de brieven waar ik wel respons op krijg. Denk aan een arme HR-medewerker die dagelijks 200 keer leest ' Ik denk dat ik gekwalificeerd ben bla bla '.

Niet om je af te zeiken, maar ik vind het persoonlijk hilarisch dat een dergelijke cultuur in Nederland bestaat waar je eerst dit schrijft :
werken met plezier.
via
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen
en dan :
Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.
:P

Ik weet dat het als onzekere werknemers ( die ik ook ben ) moeilijk is met gestrekte been binnen te vallen, maar bij mij zijn dat juist wel de beste brieven. Je kan er dus een wat enthousiaster verhaaltje van maken. Denk als een silicon valley amerikaan ofzo, ze klinken vaak stom maar brieven waar een zekere drive uit klinkt hebben onbewust al een streepje voor.

'Ik ben onderweg om via mijn stage een van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Ik beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie op elifecoaching in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik mee het kwaliteitsniveau op het volgende niveau te tillen. Ik heb affiiniteit met voeding, want ik eet ook elke dag, hoewel als luie student ik te vaak naar de mac ga en heb ik nooit leren koken '.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
paranoia68 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:24:
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.
Die tussenzin (mocht...informeren) is overbodig, nogal wiedes dat je daartoe bereid bent en dat blijkt ook al uit de laatste zin. En volgens mij mogen ook daar de komma's gewoon weg. M.a.w.:
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie in een vervolggesprek met u willen toelichten.
Korter en krachtiger, toch?

En moet u niet U zijn?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Bedankt:
D.Ninjai,Yosoog,Nitrambabo,Basszje,Mekkieboek voor jullie feedback. _/-\o_ :)
D. Ninjai schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:50:
Ik zou wat concreter zijn. Je zegt dat je research hebt gedaan, maar naar wat dan? Je moet de lezer niet laten gissen. En je zegt dat je affiniteit hebt met voeding maar iedereen heeft te maken met eten dus dat moet je ook scherper brengen met een voorbeeld.

1e zin kan ook spannender. Je zou bijvoorbeeld jouw drijfveer kunnen benoemen waarom je voor dit vakgebied hebt gekozen en jouw opgedane kennis in de praktijk wilt verdiepen.
Het is geworden:
Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Mijn drijfveer was mijn voormalig bedrijf te begeleiden naar een iso-cerificatie 9001. Maar wil het nu de ISO-normen onderzoeken/toetsen op een bestaande organisatie. Het gaat om pro bono afstudeerstage met periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft februari-mei 2015.
- Deze laatste zin klopt niet denk ik:
1) Kwaliteitsgoeroes (zonder ' voor de s) aangepast :)
2) Kwaliteitsgoeroes die geïmplementeerd zijn? aangepast :) 2 Het moet zijn hun theorie over kwaliteitsmanagent.
3) Jouw interesse is welke goeroes deze organisatie beïnvloed hebben? Waarom daar dan niet een thesis over schrijven? Daar heb je toch geen stageplaats voor nodig? Nee idd, maar ik wil graag de praktijkervaring en geen kamergeleerde worden.:)
Ik heb research gedaan over 'slimme' voeding en bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beïnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroes uw organisatie beïnvloed hebben en/of hun theorieen geïmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gaps. Plus het optimaliseren van klanttevredenheid en service.
Denk als een silicon valley amerikaan ofzo, ze klinken vaak stom maar brieven waar een zekere drive uit klinkt hebben onbewust al een streepje voor.
Ik ga de uitgdaging aan:
Ik ben onderweg om via mijn stage een van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Ik beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik mee het kwaliteitsniveau op het volgende niveau te tillen. Ik heb affiniteit met voeding, want ik doe serieus boodschappen, hoewel als 'luie' student ik te vaak naar de chinees ga, maar soms wel tijd heb om uitgebreid te koken en let op de gezonde ingredienten en e-nummers!
Die tussenzin (mocht...informeren) is overbodig, nogal wiedes dat je daartoe bereid bent en dat blijkt ook al uit de laatste zin. En volgens mij mogen ook daar de komma's gewoon weg. M.a.w.:
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in Uw organisatie in een vervolggesprek met U willen toelichten.

Met vriendelijke groet, x

De reden waarom er veel zinnen en woorden niet kloppen is dat mijn orginele brief 477 woorden was en een gemmiddelde sollicitatie brief moet bestaan uit 200-300 woorden.
Nu is de brief 277 woorden... :) Dus boven gemiddeld. Hopelijk is het kort, krachtig en leesbaar voor personeelszaken?!

Tevens heb ik de volgende argumentatiestructuur toegepast door met +/- 25 subargumentatie (4-5 per alinea) mijn hoofddoelstellingen te onderbouwen zodat ik subtiel me zelf gelijk geef en de werkgever daarme probeer te overtuigen?
(sub)Argumentatiestructuur:
(1’) Het is de moeite waard om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek
(1’.1) Ik ben met mijn enthousiasme en veelzijdigheid een goede uitbreiding op uw team
(1’.1.1a’) Ik heb de (juiste) opleidingen en trainingen genoten
(1’.1.1.a’.1a) Ik ben student kwaliteits- en verbetermanagement opleiding
(1’.1.1.a’.1b) Ik ben ervaringsdeskundige
(1’.1.1.a’.1c) Ik ben Lifecoach
(1’.1.1b’) Ik heb relevante werkervaring
(1’.1.1b’.1a) Ik werk als administratief medewerker op een de financiële administratie (CV)
(1’.1.1b’.1b) Ik ontwerp folders, aankondigingen voor activiteiten in de organisatie (CV)
(1’.1.1b’.1c) Ik heb mensen helpen opzetten met financiële administratie en advies met belastingen en gemeente perikelen (CV)
(1’.1.1b’.1d) Ik heb een eigen bedrijf (als ZZP'er) gehad
(1’.1.1b’.1e) Ik heb een o.a. workshop copings-strategieën gegeven. (CV)
(1’.1.1b’.1f) Ik begeleid collegae c.q. cliënten in de organisatie
(1’.1.1b’.1g) Ik heb ervaring met het coachen van volwassenen in het
presenteren van zichzelf (CV)
(1’.1.1c’) Ik heb de juiste persoonlijkheidskenmerken en werkhouding
(1’.1.1c’.1a) Het begeleiden van collegae in opleiding ligt me
(1’.1.1c’.1a.1a) Mijn (open) vragende houding wordt gewaardeerd
(1’.1.1c’.1a.1b) Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren
(1'.1.1c'.1a.1c)Mijn directe aanpak en ik houdt van handen uit de mouwen steken.

[ Voor 23% gewijzigd door digidokter.net op 05-12-2014 12:43 . Reden: reageren op feedback ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
Dat oogt al veel beter. Ik moet mezelf corrigeren, het is toch u en uw, i stand corrected by google.

Veel succes iig.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat ik vooral mis, is wat jou beter/geschikter maakt dan andere kandidaten. Er zijn meerderen die dezelfde kwalificaties bezitten, focus je in je brief nou juist op hetgeen jou anders dan de rest maakt. De rest van je kwalificaties staan in je cv (maar mag je uiteraard best aanstippen, vooral als dat aansluit bij het profiel dat wordt gevraagd). Dat je omdat je 'serieus boodschappen doet' affiniteit zou hebben met voeding vind ik bijvoorbeeld niet zo sterk; wie doet namelijk niet boodschappen? Dat jij hierbij let op e-nummers e.d. (niet zeggen: soms, luie student, naar de chinees gaan!!) is iets dat anderen niet doen, focus dus dáár op!

Oh ja: je argumentatiestructuur is op zich logisch, ik volg altijd de volgende opbouw: stelling omdat argument(en) want voorbeeld(en). Met name die voorbeelden-stap ontbreekt bij jou. Waaruit blijkt nou dat je argument inderdaad klopt? Zinnen als 'ik ben een goede teamspeler, collega's geven vaak aan prettig met mij samen te kunnen werken' is veel sterker dan 'ik ben een goede teamspeler omdat ik graag samen werk'.

[ Voor 53% gewijzigd door Icephase op 05-12-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Toch nog even een nieuwe reactie ipv een edit, zodat ik dit even wat beter kan benadrukken en er apart uit kan lichten:

Je schrijft nu:
Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Mijn drijfveer was mijn voormalig bedrijf te begeleiden naar een iso-cerificatie 9001. Maar wil het nu de ISO-normen onderzoeken/toetsen op een bestaande organisatie. Het gaat om pro bono afstudeerstage met periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft februari-mei 2015.
Als ik dit zou lezen, zou dit mijn reactie zijn:
- Oke, hij is dus al kandidaat stagiaire? Waar dan? Oh wacht, hij bedoelt dat hij dat wil worden!
- Afstudeerfase post-HBO? Wanneer is hij klaar dan?
- Drijfveer WAS? Dus nu een andere drijfveer? Wat is dat dan?
- Mijn voormalig bedrijf? Heeft hij dus al een bedrijf gehad? Of bedoelt hij voormalig werkgever? En wat voor dienstverband was dat dan? En bij wie?
- Begeleiden? Hoe dan?
- Hee die volgende zin klopt niet. Hm.
- Hee die zin daarna ook niet. Hmmmmm..
- Gelukkig kost het me geen geld. Behalve dan natuurlijk de begeleiding door mezelf, eventueel een manager of voorman etc etc etc etc. Er wordt dus wel om een investering gevraagd, waar zit voor mij het voordeel?

Een echte werkgever zou na puntje 3 al zijn afgehaakt met lezen. Hierbij delen wij u mee dat wij u niet uitnodigen voor een gesprek.
De brief zal echt beter moeten. Van een afstuderende Post-HBO'er mag je dit wel verwachten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:34

antimute

Developer

help ik mee het kwaliteitsniveau op het volgende niveau te tillen ???? moet zijn naar het volgende niveau -> google

en wat is dan het volgende niveau? of bedoel je een hoger niveau of het hoogste niveau? beschrijf dat niveau eens

[ Voor 31% gewijzigd door antimute op 05-12-2014 13:54 ]

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Misschien toch wat minder buzzwords gebruiken. Er komen toch een hoop aan mode onderhevige termen en kreten voor in die brief. Wellicht is dat nodig voor de doelgroep waar je voor schrijft, dat weet ik dan niet.
Ik heb research gedaan over 'slimme' voeding
Wat is slimme voeding? Dat soort dingen bedoel ik met modieuze termen. Alles is slim tegenwoordig van mijn telefoon tot mijn thermostaat. Of wie weet dat je tegenpartij al op de hoogte is van wat slimme voeding is.

Probeer ook niet steeds Engelse woorden door je brief heen te gebruiken. Je noemt ergens 'coping strategieën', maar is hier geen Nederlands woord voor?
Ik ben onderweg om via mijn stage een van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Ik beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik mee het kwaliteitsniveau op het volgende niveau te tillen. Ik heb affiniteit met voeding, want ik doe serieus boodschappen, hoewel als 'luie' student ik te vaak naar de chinees ga, maar soms wel tijd heb om uitgebreid te koken en let op de gezonde ingredienten en e-nummers!
Voor wat voor positie in wat voor bedrijf solliciteer je eigenlijk? Je hoeft het bedrijf niet bij naam te noemen, maar is het bijvoorbeeld een restaurant? Of een keten van verzorgingshuizen? Het is moeilijk te beoordelen hoe relevant bewust en gezond eten/boodschappen is voor je sollicitatie zo. Ik doe ook boodschappen en ga niet naar de chinees, wellicht ben ik een betere kandidaat....
De reden waarom er veel zinnen en woorden niet kloppen is dat mijn orginele brief 477 woorden was en een gemmiddelde sollicitatie brief moet bestaan uit 200-300 woorden.
Nu is de brief 277 woorden... :) Dus boven gemiddeld. Hopelijk is het kort, krachtig en leesbaar voor personeelszaken?!
Kwantiteit of kwaliteit? Inderdaad is wordt het aangeraden om je motivatiebrief tot 1 A4'tje te beperken, maar ik zou me niet zo precies houden aan gemiddelden etc. etc..
(1’.1.1.a’.1b) Ik ben ervaringsdeskundige
(1’.1.1.a’.1c) Ik ben Lifecoach
Beetje lastig als je student bent. Ervan uitgaande dat je nog <25 bent dan zou ik niet te veel rekenen op ervaringsdeskundigheid en levenservaring. Je komt in je werk straks genoeg mensen tegen die ouder zijn en al meer meegemaakt hebben.
(1’.1.1b’.1a) Ik werk als administratief medewerker op een de financiële administratie (CV)
(1’.1.1b’.1b) Ik ontwerp folders, aankondigingen voor activiteiten in de organisatie (CV)
(1’.1.1b’.1c) Ik heb mensen helpen opzetten met financiële administratie en advies met belastingen en gemeente perikelen (CV)
(1’.1.1b’.1d) Ik heb een eigen bedrijf (als ZZP'er) gehad
(1’.1.1b’.1e) Ik heb een o.a. workshop copings-strategieën gegeven. (CV)
(1’.1.1b’.1f) Ik begeleid collegae c.q. cliënten in de organisatie
(1’.1.1b’.1g) Ik heb ervaring met het coachen van volwassenen in het
presenteren van zichzelf (CV)
(1’.1.1c’) Ik heb de juiste persoonlijkheidskenmerken en werkhouding
(1’.1.1c’.1a) Het begeleiden van collegae in opleiding ligt me
(1’.1.1c’.1a.1a) Mijn (open) vragende houding wordt gewaardeerd
(1’.1.1c’.1a.1b) Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren
(1'.1.1c'.1a.1c)Mijn directe aanpak en ik houdt van handen uit de mouwen steken.
Wat hiervan is relevant? Er wordt hier een hoop dingen genoemd, maar kies dingen die aansluiten op de functie die je wilt uitoefenen bij het bedrijf. Het gaat niet om het spammen van zoveel mogelijk dingen die je gedaan hebt in een zo kort mogelijke tijd. Lees wat men zoekt, en zorg dat je brief daarop aansluit. Wellicht is iets als 'coping' strategieën hier totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als aankomend stagiare kwaliteitsmanagement stagiaire op uw afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn drijfveer is het het toetsen/onderzoeken van mijn hypothese (in gezamenlijk overleg), dat uw organisatie een extra incrementele winstraming (over 3 jaar) van € 126,690,900 kan hebben, met implemtatie van ISO 9001. Het gaat om pro bono stage met periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft februari-mei 2015. Uw voordeel is een rapport over kwaliteitsmanagement en gratis werkkracht!
Dat oogt al veel beter. Ik moet mezelf corrigeren, het is toch u en uw, i stand corrected by google.
Dankje daar was ik ook achter gekomen ...:)
stelling omdat argument(en) want voorbeeld(en).
en wat is dan het volgende niveau? of bedoel je een hoger niveau of het hoogste niveau? beschrijf dat niveau eens
Ik ben onderweg om via mijn stage een van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik mee het kwaliteitsniveau naar een hoger niveau te tillen. Ben consciëntieus, onderhandelaar, creatief en heb affiniteit met voeding, want ik let bij booschappen op ingredienten, vetpercentage, mineralen en e-nummers.
Wat is slimme voeding? Dat soort dingen bedoel ik met modieuze termen. Alles is slim tegenwoordig van mijn telefoon tot mijn thermostaat. Of wie weet dat je tegenpartij al op de hoogte is van wat slimme voeding is.
Slimme voeding is voeding dat claimt geneeskundige krachten te hebben...en je te genezen of voorkomen van ziekte. (google) Ik laat het staan want het is een van de hoofdproducten van bedrijf.
Probeer ook niet steeds Engelse woorden door je brief heen te gebruiken. Je noemt ergens 'coping strategieën', maar is hier geen Nederlands woord voor?
Je hebt gelijk ik heb datook weggelaten, maar vergeten in mijn analyse op ((sub)argumentatie overzicht.
Voor wat voor positie in wat voor bedrijf solliciteer je eigenlijk? Je hoeft het bedrijf niet bij naam te noemen, maar is het bijvoorbeeld een restaurant? Of een keten van verzorgingshuizen? Het is moeilijk te beoordelen hoe relevant bewust en gezond eten/boodschappen is voor je sollicitatie zo. Ik doe ook boodschappen en ga niet naar de chinees, wellicht ben ik een betere kandidaat....
Het is een fabriekant van voedingsmiddelen waar ik gewoon stage wil lopen en gebruiken als onderwerp voor mijn scriptie.
Beetje lastig als je student bent. Ervan uitgaande dat je nog <25 bent dan zou ik niet te veel rekenen op ervaringsdeskundigheid en levenservaring. Je komt in je werk straks genoeg mensen tegen die ouder zijn en al meer meegemaakt hebben.
Ik heb dat ook weggelaten in mijn brief :)
Er wordt hier een hoop dingen genoemd, maar kies dingen die aansluiten op de functie die je wilt uitoefenen bij het bedrijf
Het is een algemene stageplaats die ik zoek.
Lees wat men zoekt, en zorg dat je brief daarop aansluit. Wellicht is iets als 'coping' strategieën hier totaal niet relevant
Ik reageer niet op vacature maar schrijf een open sollicitatiebrief. :)
Kwantiteit of kwaliteit? Inderdaad is wordt het aangeraden om je motivatiebrief tot 1 A4'tje te beperken, maar ik zou me niet zo precies houden aan gemiddelden etc. etc..
Als student IKZ kijk ik natuurlijk altijd naar de kwaliteit! kennelijk heb ik de lesstof nog niet helemaal begrepen... 8)7

Bedank voor jullie feedback! _/-\o_
PS
Ik wil met dit plaatje mijn motivatie in alinea 1 toelichten is het bezwaarlijk als ik het bij brief doe?
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/rus312.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Ik denk dat dit het gaat worden:
Betreft: afstudeerstage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw x,

Met deze brief, wil ik mij graag aan u voorstellen als stagiaire kwaliteitsmanagement op uw afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn grootste drijfveer is het het toetsen/onderzoeken van mijn hypothesen (in gezamenlijk overleg), dat uw organisatie een extra incrementele winstraming (over 3 jaar) van € 126,690,900 heeft/kan hebben, met de implementatie van ISO 9001. Het gaat om pro bono stage met periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft februari-mei 2015. Uw voordeel is een rapport over kwaliteitsmanagement en gratis werkkracht!

Ik heb research gedaan over 'slimme' voeding en bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beïnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is welke kwaliteitsgoeroes uw organisatie beïnvloed hebben en/of hun theorieën geïmplementeerd zijn. Daarom is wil ik graag onderzoek te doen naar eventuele consequenties. Ook zou ik een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gaps. En tevens het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Ik ben onderweg om via mijn stage èèn van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik het kwaliteitsniveau naar een hoger niveau te tillen. Ben consciëntieus, onderhandelaar, creatief en heb affiniteit met voeding, want ik let bij boodschappen op ingrediënten, vetpercentage, mineralen en E-nummers.
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in Uw organisatie in een vervolggesprek met U willen toelichten.
Met vriendelijke groet,
Bijlage: Voorbeeld hypothese extra winst, en curriculum vitae
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
paranoia68 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 02:02:
Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als aankomend stagiare kwaliteitsmanagement stagiaire op uw afdeling kwaliteitsbewaking voeding.

[...]

Ik ben onderweg om via mijn stage een van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden.
Pas op met dit soort teksten. Een beetje brutaliteit kan je helpen maar ook gigantisch tegen je werken afhankelijk van wie de brief leest. Ik kan afhankelijk van mijn bui of instelling dit ook als arrogantie lezen.
Mijn drijfveer is het het toetsen/onderzoeken van mijn hypothese (in gezamenlijk overleg), dat uw organisatie een extra incrementele winstraming (over 3 jaar) van € 126,690,900 kan hebben, met implemtatie van ISO 9001. Ik wil met dit plaatje mijn motivatie in alinea 1 toelichten is het bezwaarlijk als ik het bij brief doe?
[afbeelding]
Dit zou ik niet doen. Je beloofd ineens een winststijging van meer dan 100 miljoen euro (!). Waarop is dit gebaseerd? Dan moet je wel wat meer onderbouwing gaan leveren dan een plaatje en 1 A4'tje aan tekst. En wat voor geheime bron of kennis heb jij dat je de vele bedrijfseconomen te slim af bent? En populaire management literatuur telt niet. Dat is veelal op basis van generalisaties en aannames. Geen echte bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ eems met CMD-Snake, jezelf een leidende kwaliteitsgoeroe benoemen is naar mijn mening echt teveel van het goede. Waaruit blijkt dat je zo'n kwaliteitsgoeroe bent?

Ook zou ik het woordje gratis in je eerste alinea bij "gratis werkkracht" weghalen. Want je bent niet gratis, vanuit de organisatie besteden ze ook tijd aan je en tijd is geld.

Sorry als het misschien verkeerd overkomt, maar imho doe je er goed aan je brief bescheidener op te stellen, je komt heel beladen en enorm arrogant over wat alleen maar tegen je zal werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Fietsbel op 07-12-2014 18:39 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Ik vind het ook te brutaal en zeker voor een stage. Ik denk dat iedereen wel ervaring heeft met stagiaires die denken alles te weten, en niemand zit op zulke figuren te wachten. In je brief komt het nu over alsof je de expert in Nederland op gebied van kwaliteitsbewaking.

Daarnaast zou ik het bedrag weghalen want dat ga je never nooit waarmaken en komt arrogant over.

Ik zou meer de focus leggen op dat je graag praktijkervaring wil opdoen. Kijken of je theoriekennis echt zo werkt in de praktijk als dat in de boeken staat. Daarnaast leren van de ervaren mensen bij het bedrijf.

Als stagiair moet je zeker niet arrogant gaan doen maar juist aantonen dat je bereid bent om te leren en vooral luisteren naar de mensen met ervaring. Nu komt de brief over alsof je als broekie wel ff komt vertellen hoe het moet. Brutale brieven kan je proberen als je jaren werkervaring heb, niet als je nog op school zit.

[ Voor 41% gewijzigd door Nitrambabo op 07-12-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
@CMD-Snake,@Fietsbel,@Nitrambabo ik zal mijn brief niet te brutaal of te bescheiden maken een gulden midden weg zoek...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
paranoia68 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:45:
@CMD-Snake,@Fietsbel,@Nitrambabo ik zal mijn brief niet te brutaal of te bescheiden maken een gulden midden weg zoek...?
Bescheiden. Jij hebt het bedrijf nodig, niet omgekeerd.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een nette, zakelijke sollicitatiebrief. Vermijd modieuze termen, voorkom Engelse (of anderstalige) termen als er ook een goed Nederlands woord voor is en blijf zakelijk. Ga dus niet over zaken als goeroes, levenservaring etc. lopen praten of ongefundeerd 100 miljoen euro meer winst beloven. Let ook op correcte spelling en grammatica, zeker bij een sollicitatiebrief moet alles helemaal in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Wacht even. Stop the presses.
Beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen.
Je zegt een 'een van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden' maar je bent nog niet in staat om in te zien waar persoonlijke voornaamwoorden in een zin gebruikt worden?
Ook zou ik een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gaps. En tevens het optimaliseren van klanttevredenheid en service.
Dit kan je toch niet zo in een motivatiebrief zetten, joh. Wat nou "En tevens het optimaliseren van klanttevredenheid en service."?!?! Ik begrijp dat dit doelt op de zin hiervoor, maar grammaticaal (of iets dergelijks) is dat een misser van formaat.
Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO.
De post-HBO wattes? De post-HBO drinkorgelclub? De post-HBO We(L)JustinBieber-club?

Ik wil je niet de grond in boren, maar je komt nogal zelfverzekerd over in je motivatiebrief dus ik denk dat je het wel kan hebben :) Die gekke schreeuw over die winsttoename zou ik er ook maar gauw uithalen, hiermee word je gewoon kei-en-keihard uitgelachen.

[ Voor 5% gewijzigd door BFmango op 08-12-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Allemachtig. Je brief gaat van 'niet geheel relevant' naar 'compleet megalomaan'...! Hoe haal je het in je hoofd om een winst van meer dan 100 miljoen extra te beloven??!?!? Dat getuigt van een totaal maar dan ook 100% compleet gebrek aan realiteitszin. Waar haal je 1. het lef en 2. de arrogantie vandaan man? Je weet helemaal niets over het bedrijf waar je wilt werken (nee echt niet) en dan zet je zoiets in je brief? Zelfs al was je dé 'leading guru' wereldwijd dan nóg is dit over the top, maar jij solliciteert nota bene als STAGIAIR!

Succes, maar dit wordt niks. Ik ga niet eens meer probéren te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Icephase schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:14:
Allemachtig. Je brief gaat van 'niet geheel relevant' naar 'compleet megalomaan'...! Hoe haal je het in je hoofd om een winst van meer dan 100 miljoen extra te beloven??!?!? Dat getuigt van een totaal maar dan ook 100% compleet gebrek aan realiteitszin. Waar haal je 1. het lef en 2. de arrogantie vandaan man? Je weet helemaal niets over het bedrijf waar je wilt werken (nee echt niet) en dan zet je zoiets in je brief? Zelfs al was je dé 'leading guru' wereldwijd dan nóg is dit over the top, maar jij solliciteert nota bene als STAGIAIR!

Succes, maar dit wordt niks. Ik ga niet eens meer probéren te helpen...
http://roi.bsigroup.com/
Bovenstaande site heb ik gebruikt om aan mijn cijfers te komen. Ik heb gegevens van 2012 gebuikt alleen de ontroerend goed heb ik geschat? Neem aan dat "BSI's ROI tool - Calculate your Return On Investment with ISO 9001" wel een tool heeft ontwikkeld op basis van gegronde methoden? Maar idd ik kan het relativeren. Het is een groot bedrijf...Maar ik loop idd naast me schoenen. 8)7
Ik denk dat ik de Amerikaanse aanpak (advies) te ver heb doorgetrokken:
Basszje zei
Ik weet dat het als onzekere werknemers ( die ik ook ben ) moeilijk is met gestrekte been binnen te vallen, maar bij mij zijn dat juist wel de beste brieven. Je kan er dus een wat enthousiaster verhaaltje van maken. Denk als een silicon valley amerikaan ofzo, ze klinken vaak stom maar brieven waar een zekere drive uit klinkt hebben onbewust al een streepje voor.
:
'Ik ben onderweg om via mijn stage een van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Ik beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie op elifecoaching in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik mee het kwaliteitsniveau op het volgende niveau te tillen. Ik heb affiiniteit met voeding, want ik eet ook elke dag, hoewel als luie student ik te vaak naar de mac ga en heb ik nooit leren koken '.
Maar bedankt voor de realiteitscheck CMD-Snake,BFmango,Icephase Ik heb me teveel laten leiden door de Amerikaanse droom...:)

Maar ik heb mijn brief geanalyseerd:
Oh ja: je argumentatiestructuur is op zich logisch, ik volg altijd de volgende opbouw: stelling omdat argument(en) want voorbeeld(en). Met name die voorbeelden-stap ontbreekt bij jou. Waaruit blijkt nou dat je argument inderdaad klopt? Zinnen als 'ik ben een goede teamspeler, collega's geven vaak aan prettig met mij samen te kunnen werken' is veel sterker dan 'ik ben een goede teamspeler omdat ik graag samen werk'.
stellingomdat argument(en)want voorbeeld(en)
Ik ben stagiair kwaliteitsmanagementomdat ik mijn theorie wil toetsen/onderzoeken in de praktijk, wil leren van ervaren mensen en een hypothese wil ontwikkelenwant dat resulteert in een objectief rapport
De vraag bij de afdeling kwaliteit die ik heb is deze, 'Bestaat slimme voeding welomdat ik dit graag zou willen onderzoeken. Hier door krijg ik meer inzicht in de in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beïnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is tevens welke kwaliteitsexperts uw organisatie beïnvloed hebben en/of hun theorieën geïmplementeerd zijn. Want dit ondezoek kan een bijdrage leveren aan uw huidig iso-9001 certificering en de afdeling kwaliteitsbewaking.
Ik beheers de gangbare theorieomdat omdat ik in laatste fase van mijn studie ben en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Ik tevens hoop via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen het kwaliteitsniveau naar een hoger niveau te tillen. Ik consciëntieus, onderhandelaar, creatief ben en heb affiniteit met voedingwant ik let bij boodschappen op ingrediënten, vetpercentage, mineralen en E-nummers. (en)
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitaeomdat Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie in een vervolggesprek met u willen toelichten.want Want dat zou uw beeld over mij verduidelijken

En denk dat dit een zakelijk, bescheiden opzet is en meer structuur heeft voor nieuwe versie?

[ Voor 40% gewijzigd door digidokter.net op 09-12-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-09 22:03
Afgezien van de inhoud zie ik ook taaltechnisch behoorlijk wat miskleunen, er missen met name regelmatig voorzetsels en persoonlijk voornaamwoorden. Nu ben ik wat dat betreft een enorme zeikerd, maar mogelijkerwijs is de lezer van je brief dat ook. Ik heb 'm dus even herschreven.

Betreft: afstudeerstage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw x,

MetDoor middel van deze brief, wil ik mij graag aan u voorstellen als stagiaire kwaliteitsmanagement op uwde afdeling "Kwaliteitsbewaking voeding". Mijn grootste drijfveer (Je drijfveer is je beweegreden, dus waarom je de stage wil lopen en niet hetgeen wat je wilt gaan doen. Beter --> "Het doel van het onderzoek") is het het toetsen/onderzoeken van mijn hypothesen (in gezamenlijk overleg), dat uw organisatie een extra incrementele winstraming (over 3 jaar) van € 126,690,900 heeft/kan hebben, met wanneer de implementatie van ISO 9001 geïmplementeerd wordt. Het gaat om een pro bono stage metgedurende een periode van 4 maanden, te weten van februari tot en met mei 2015. Ik zal 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn. Deze periode betreft februari-mei 2015. Uw Het bedrijf heeft als voordeel is dat het een rapport over kwaliteitsmanagement zal ontvangen en terwijl het het personeel slechts een beperkte hoeveelheid tijd aan begeleiding kostgratis werkkracht!.

Ik heb research gedaan over naar 'slimme' voeding en bovendien ben ik bezig met heb ik oefenexamens kwaliteitsmanagement gemaakt, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de de processen die op een afdeling kwaliteitsbewaking plaatsvinden. Dit heeft mij in positieve zin beïnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerder geworden. Mijn interesse isIk ben zeer geïnteresseerd in welke kwaliteitsgoeroes uw organisatie beïnvloed hebben en/ of hun theorieën geïmplementeerd zijn. Daarom is wil, hetgeen de reden is waarom ik graag onderzoek tezou willen doen naar eventuele consequenties van dergelijke implementaties. Ook zou ik een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig (wat is voortijdig kwaliteitsverlies?)kwaliteitsverlies- (streepje weg) of -gaps (geen engelse woorden gebruiken. Beter --> gebrek(?)). En en tevens aan het optimaliseren van de klanttevredenheid en geleverde service.

Ik ben onderweg om via mede dankzij mijn stage èèn één van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. BeheersIk beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in de praktijk te brengen. ViaDoor middel van mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik het kwaliteitsniveau naar een hoger niveau te tillen. BenIk ben consciëntieus, een onderhandelaar, creatief en heb affiniteit met voeding, wantaangezien ik let bij mijn boodschappen let op de ingrediënten, het vetpercentage en de in de voeding aanwezige mineralen en E-nummers.
Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in Uw uw organisatie in een vervolggesprek met U u willen toelichten.
Met vriendelijke groet,
Bijlage 1: Voorbeeld hypothese extra winst
Bijlage 2: Curriculum Vitae

Daarnaast nog wat inhoudelijke puntjes (waarvan er een aantal hierboven al vermeld zijn):
- Je geeft twee totaal verschillende mogelijke onderzoeken aan (ten eerste die naar ISO 9001, ten tweede naar de goeroes en hun theorieën) in verschillende alinea's. Wees consistent.
- Bovendien beland je brief in de prullenbak na je opmerking over die ISO 9001, als ze die al hebben is je onderzoek waardeloos en als ze die nog niet hebben is het tamelijk arrogant om te impliceren dat je dat in minder dan 150 uur werk (en als stagiair) wel even gaat fixen.
- Enthousiasme en motivatie is geen unique selling point maar een must have. Het heeft dus geen zin om dat te vermelden.
- Ik vind het affiniteit verhaal niet echt sterk, draagt de hoeveelheid vet aan de kwaliteit van voedsel (voedselveiligheid)?
- Onderweg om één van de leidende kwaliteitsgoeroes te worden --> behoorlijk overkill, zoals al gesteld.
- Wat is de meerwaarde van de karaktereigenschappen die je noemt? Met name onderhandelaar lijkt mij niet echt handig als het om voedselkwaliteit gaat, aan voedselveiligheid mogen (in ieder geval formeel) geen concessies aan gedaan worden.

Ik merk dat ik inmiddels veel kritiekpunten heb genoemd, ik hoop dat je het opvat als opbouwende kritiek aangezien het zeker niet m'n bedoeling is om je de grond in te boren. Solliciteren is best lastig, je moet opvallen en de andere kandidaten overtreffen maar aan de andere kant toch dicht bij jezelf blijven en jezelf niet overbluffen. Mocht je nog inspiratie nodig hebben, ik denk dat ik de brief als volgt zou opbouwen:

[Inleiding]Aangeven dat je reageert op een vacature (mits dat zo is) en dat je graag stage zou willen lopen bij het bedrijf. Verder wat algemene zaken over de stage zelf, zoals de periode en aantal uur.

[Alinea 1]Wat is je drijfveer als het gaat om je keuze om de richting (voedings-)kwaliteit te kiezen. Wat doet het met je en waarom vind je het belangrijk? Bijvoorbeeld koppelen aan praktijk, zoals het gedoe met (melk)poeder in China en de invloed die dat heeft op consument en producent. Laat blijken dat je ermee bezig bent.

[Alinea 2]Geef aan op welke manier hetgeen in bovenstaande alinea blijkt uit hetgeen je al eerder hebt gedaan, bijvoorbeeld dat je hang naar kwaliteit en verbetertrajecten blijkt uit hetgeen je hebt doorgevoerd in financiële administraties en tijdens het coachen van collega's en cliënten. Je kan hier nog één of twee karaktereigenschappen benoemen die je hierbij hielpen en/of waar je positieve feedback over hebt gekregen.

[Alinea 3]Doe een voorstel voor je onderzoek, waarom dat relevant en waardevol is voor het bedrijf en wat je er zelf van wil leren.

[Afsluiting]Geef aan dat je er naar uitkijkt om je brief en CV in een gesprek toe te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
paranoia68 schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:30:
http://roi.bsigroup.com/
Bovenstaande site heb ik gebruikt om aan mijn cijfers te komen. Ik heb gegevens van 2012 gebuikt alleen de ontroerend goed heb ik geschat? Neem aan dat "BSI's ROI tool - Calculate your Return On Investment with ISO 9001" wel een tool heeft ontwikkeld op basis van gegronde methoden? Maar idd ik kan het relativeren. Het is een groot bedrijf...Maar ik loop idd naast me schoenen. 8)7
Ik vrees dat die tool bestaat uit een hoop generalisaties en aannames, net als zoveel populaire management verkoop dingen. Het doel van die lui is iets verkopen.

Het is al genoeg gezegd, doe geen gekke beloften of uitspraken. Straks is 100 miljoen het dubbele van de winst die ze nu maken. En wellicht zijn ze als ISO 9001 gecertificeerd en is hun winst toch lager.
Ik denk dat ik de Amerikaanse aanpak (advies) te ver heb doorgetrokken:
We zitten hier in de polder, solliciteren is hier heel anders. En wees je bewust van je positie. Jij bent student die een stageplek wil hebben. Zij zijn je niets verschuldigd. Wat ik al eerder zei, hou het zakelijk en netjes. Geen rare fratsen, anders werkt je brief alleen op hun lachspieren.
want ik let bij boodschappen op ingrediënten, vetpercentage, mineralen en E-nummers.
Ik blijf dit altijd wat vreemd vinden, het is een soort non sequitur in mijn gevoel. Is boodschappen kunnen doen echt zo'n vereiste of toont het iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Beste Logico en CM_snake,
Ik ga me brief helemaal omgooien en volgens jullie tips uitwerken! Bedankt voor jullie goede feedback. Ik voel me enorm gesteund in mijn sollicitatiewerk. Ik ben bij met jullie feedback:
Ik merk dat ik inmiddels veel kritiekpunten heb genoemd, ik hoop dat je het opvat als opbouwende kritiek aangezien het zeker niet m'n bedoeling is om je de grond in te boren. Solliciteren is best lastig, je moet opvallen en de andere kandidaten overtreffen maar aan de andere kant toch dicht bij jezelf blijven en jezelf niet overbluffen. Mocht je nog inspiratie nodig hebben, ik denk dat ik de brief als volgt zou opbouwen:

[Inleiding]Aangeven dat je reageert op een vacature (mits dat zo is) en dat je graag stage zou willen lopen bij het bedrijf. Verder wat algemene zaken over de stage zelf, zoals de periode en aantal uur.

[Alinea 1]Wat is je drijfveer als het gaat om je keuze om de richting (voedings-)kwaliteit te kiezen. Wat doet het met je en waarom vind je het belangrijk? Bijvoorbeeld koppelen aan praktijk, zoals het gedoe met (melk)poeder in China en de invloed die dat heeft op consument en producent. Laat blijken dat je ermee bezig bent.

[Alinea 2]Geef aan op welke manier hetgeen in bovenstaande alinea blijkt uit hetgeen je al eerder hebt gedaan, bijvoorbeeld dat je hang naar kwaliteit en verbetertrajecten blijkt uit hetgeen je hebt doorgevoerd in financiële administraties en tijdens het coachen van collega's en cliënten. Je kan hier nog één of twee karaktereigenschappen benoemen die je hierbij hielpen en/of waar je positieve feedback over hebt gekregen.

[Alinea 3]Doe een voorstel voor je onderzoek, waarom dat relevant en waardevol is voor het bedrijf en wat je er zelf van wil leren.
en
We zitten hier in de polder, solliciteren is hier heel anders. En wees je bewust van je positie. Jij bent student die een stageplek wil hebben. Zij zijn je niets verschuldigd. Wat ik al eerder zei, hou het zakelijk en netjes. Geen rare fratsen, anders werkt je brief alleen op hun lachspieren.
Heb ik begrepen en ik zal mijn brief herformuleren en een nieuwe versie posten!
Hebben jullie nog concrete voorbeelden ter verduidelijking? Met betrekking tot benoemen eigen projecten en successen? Ik wil me in alinea beter profileren maar wil niet te arrogant overkomen, maar uit onderstaand artikel uit psychologie blijkt een bescheiden houding ook rampzalig! (zie rood). Ik ga geen rare fratsen uithalen en houdt het zakelijk en netjes.

Ik heb jullie feedback duidelijk begrepen en ga het toepassen in mijn eigen woorden.

Ik ben met jullie eens dat ik niet een professor ben en ook feilbaar maar zal zo veel mogelijk mijn spellingchecker en Nederlands vaardigheid gebruiken en controleren.

Ik probeer de fouten niet meer te maken in toekomst en probeer ze te voorkomen aan de hand van onderstaand artikel:
De 7 ergste sollicitatie-missers en hoe je wél binnenkomt
oktober 2014
Solliciteren op teenslippers, jezelf meer af- dan aanprijzen... sollicitanten maken heel wat basisfouten. Personeelschefs, sollicitatietrainers en assessmentspsychologen vertellen welke valkuilen je moet vermijden. En: hoe je je kansen wél vergroot.
1Hijgen naar het baasje

‘Sollicitanten zijn net puppy’s: ze willen de baan zo graag dat ze uit enthousiasme alles doen en zeggen wat de personeelschef of recruiter wil horen. Ze voegen zich naar de wensen van de werkgever en beschrijven zichzelf als in een vacaturetekst. Het ontbreekt er nog maar aan dat ze met hun armen over elkaar gaan zitten, netjes rechtop: het voorbeeld van de brave scholier,’ zegt loopbaancoach en trainer John Koeman. Hij geeft trainingen waarin hij deelnemers behoedt voor wat hij de grootste fout in sollicitatiegesprekken noemt: onduidelijk zijn over wat je kunt en wat je wilt.

Meepraters maken twee fouten, zegt Koeman: ‘Ze zijn niet authentiek, en ze onderscheiden zich niet van de rest. Ze doen zich waarschijnlijk allemaal voor als “proactieve teamplayer zonder 9-tot-5-mentaliteit”.’ Het zijn valkuilen waar Koeman zelf in stapte toen hij nog geen coach was. Na zijn studie werkte hij acht jaar in Indonesië. Terug in Nederland kwam hij nergens verder dan de eerste ronde. Tijdens een van zijn vele sollicitatiegesprekken sloeg een recruiter zelfs gefrustreerd met de hand op tafel. Koeman: ‘Hij was onder de indruk van mijn cv, maar ik kon hem er niet van overtuigen dat ik de geschikte persoon was voor de functie. Als hij vroeg of ik stressbestendig was, zei ik: ja, ik denk van wel. In Azië had ik namelijk geleerd bescheiden te zijn en geen nee te zeggen.’
Koeman raadt sollicitanten aan: maak een ‘Belbin-test’ om inzicht te krijgen in de rol die je in een team vervult. Dat is een wetenschappelijke persoonlijkheidstest die gratis op internet is te vinden. Hul jezelf daarna niet in wollig taalgebruik, maar vertel op basis van die test luid en duidelijk wat je kunt. ‘Zeg het gewoon als je meer een volger bent dan een ideeënmachine, ook al vraagt de organisatie iets anders. Het getuigt van zelfkennis en pro-activiteit en daarmee onderscheid je jezelf.’
Nog een tip van Koeman: zet boven aan je cv een aantal unieke positieve eigenschappen. Psychologisch onderzoek door de Columbia-universiteit bewees het werkzame effect daarvan: mensen die voorafgaand aan een eerste ontmoeting worden geconfronteerd met positieve woorden als assertief, energiek en besluitvaardig, beoordelen de persoon in kwestie positiever, louter omdat de gunstige woorden vers in hun geheugen liggen. Hun brein staat alvast in een positieve stand.
2 Je laten intimideren door de situatie

Mensen gedragen zich per definitie afwijkend in een situatie waarin ze worden beoordeeld, zegt assessmentpsycholoog Danny van der Schoor. De een stelt zich onderdanig op, de ander rebelleert en schiet om het minste of geringste in de verdediging, een derde bevriest. Van der Schoor, die werkt bij trainingsbureau Van Harte & Lingsma, vertelt over een rollenspel waarin een kandidate een fictieve medewerker erop moest aanspreken dat hij altijd te laat kwam. ‘Dat deed ze nogal aanmatigend en aanklagend. Ik vond het lastig om te beoordelen of dat haar normale gedrag was, of dat het kwam doordat ze zich beoordeeld voelde.’

In zo’n situatie probeert Van der Schoor samen met de kandidaat het antwoord op die vraag te achterhalen. Maar, zegt hij, als je uit eigen beweging onder woorden kunt brengen wat er met je gebeurt, scoor je punten. ‘Natuurlijk zegt het iets over je als je vertelt dat je blokkeert; maar dat is altijd nog beter dan er bevroren bij te zitten en niets van jezelf te laten zien. Bovendien zegt het niet altijd iets over je capaciteiten voor de functie die je voor ogen hebt.’
Om te zorgen dat je een helder verhaal over jezelf paraat hebt, is het nuttig je te realiseren dat je tijdens een sollicitatiegesprek in een afhankelijke positie bent. ‘Vraag je van tevoren af hoe je reageert in sociaal onveilige situaties, zoals een functioneringsgesprek. Schiet je in de verdediging als je niet op je gemak bent? Ga je meepraten? Blokkeer je? ‘Het gaat er niet om dat je zo een standaardverhaal kunt voorbereiden om te voorkomen dat je dichtslaat, maar om te laten zien dat je weet wie je bent,’ zegt Van der Schoor. Kandidaten die een lerende houding aannemen, dat wil zeggen dat ze laten zien dat ze zichzelf kennen en openstaan voor feedback hebben daarom bij hem altijd een voorsprong.
3 Vertrouwen op de automatische piloot

Ze was tot in de puntjes verzorgd, voldeed aan alle eisen voor de functie van accountmanager, ze lachte op het juiste moment. Er viel niets aan te merken op de kandidate met wie Patricia Sandel, recruiter bij it-detacheerder Neomax, onlangs sprak. Waarom was het gesprek dan zo saai? ‘Ik had het gevoel dat ze hetzelfde verhaal bij tien andere sollicitaties had afgedraaid.’ En van automatische piloten krijgt ze kippenvel, zegt Sandel. Wat zij van een sollicitant wil horen gaat vooral over menselijke emoties: wat doet succes met je? Wat gebeurt er als er iets mislukt?

Sollicitanten hebben de neiging hun verhaal van buiten te leren en het als een brochuretekst op te dreunen, zegt sollicitatietrainer Koeman. Experimenteer met vertelstijlen, raadt hij aan: ‘Leg je cv eens uit aan je schoonmoeder. En aan een aangeschoten iemand die je op een feestje ontmoet, en aan een strenge dame van personeelszaken.’
Vertel vooral over iets dat je leuk vindt of wat je goed kunt; dat heeft een positief effect op je non-verbale gedrag. Onbewust is dat een belangrijke informatiebron voor selecteurs, schrijft hoogleraar sociale psychologie Roos Vonk in haar boek De eerste indruk. Sollicitanten die geregeld oogcontact maken, komen over als sterk en competent. Kandidaten die veel gebaren met de handen en vaak aan het woord zijn, worden beoordeeld als gemotiveerder, aardiger en sociaal vaardiger. Onderzoeken die de lichaamstaal van aangenomen kandidaten vergelijken met die van de afgewezen kandidaten laten zien dat succesvolle kandidaten vaker lachen, meer gevoel laten zien op hun gezicht, regelmatig knikken en minder vaak fronsen.
4 Je sterke punten afzwakken

Veel sollicitanten zwakken hun kwaliteiten af en spreken met voorzichtigheid en voorbehoud, zegt Diane van Galen, businesspartner recruitment bij abn amro. ‘Bij kandidaten die zichzelf “een beetje creatief” noemen of zeggen te “denken” dat ze stressbestendig zijn, denk ik: geloof je er zelf in? En als je er zelf aan twijfelt, waarom zou ík het dan moeten geloven?’

Het is handig om te weten waar je goed in bent en dat ook goed kunnen verwoorden, want zelfpromotie, oftewel het aandikken van positieve eigenschappen, loont. Kandidaten met een zelfverzekerde sollicitatiebrief – hun vaardigheden zijn niet ‘goed’ maar ‘uitstekend’, en een opleiding hebben ze niet ‘afgerond’, maar ‘succesvol afgerond’ – worden beoordeeld als geschikter en competenter dan schrijvers van een bescheiden brief; ook als ze objectief gezien dezelfde kwaliteiten hebben. Uit een studie door de universiteit van Nebraska bleek bovendien dat personeelsmedewerkers gevoelig zijn voor mensen met narcistische trekken. In gesimuleerde sollicitatiegesprekken deden alle deelnemers hun best zich zo goed mogelijk te presenteren. De ‘narcisten’ deden er een schepje bovenop: ze waren niet gewoon goed, ze waren fantastisch – en dat bleek te werken; ze werden vaker dan ‘gewone’ sollicitanten die aan bescheiden zelfpromotie deden, geschikt bevonden.
Als je jezelf aanprijst, denk er dan wel aan concrete voorbeelden om je stelling te onderbouwen, tipt recruiter Van Galen. ‘Als je zegt dat je supercreatief bent, wil ik wel een situatie horen waaruit dat blijkt. Sollicitanten die in algemene termen blijven steken en niet in staat zijn hun aandeel in een succesverhaal weer te geven, vind ik niet geloofwaardig.’
Ben je erg bescheiden en zoek je een veiliger manier om jezelf te verkopen? Laat jezelf aanbevelen door anderen: als iemand anders over je zegt dat je iets goed kunt, is dat geloofwaardiger dan wanneer je het zelf zegt. Vraag klanten of een leidinggevende een aanbeveling over je te schrijven op LinkedIn. Elke recruiter kijkt immers eerst naar je LinkedIn-profiel.
5 Geen vragen stellen

Mensen die aandacht, interesse en waardering tonen, worden leuker gevonden, zo blijkt uit onderzoek door sociaal psycholoog Roos Vonk. Vragen stellen is een oprechte manier van interesse tonen en dat is ook tijdens een sollicitatie effectief.

Toch vergeten kandidaten vaak vragen te stellen, zeggen alle deskundigen in dit artikel. Vragen stellen brengt gelijkwaardigheid en verdieping in het gesprek, aldus trainer en coach Koeman: ‘Toen de recruiter destijds tegen me zei dat hij geen vat op me kreeg, had ik moeten vragen: “Waar ben je precies naar op zoek?” Dan was het een ander gesprek geworden.’
Vragen stellen is niet alleen bedoeld om een vastgelopen gesprek te redden, maar ook om te ontdekken of het bedrijf bij je past. Vraag naar de stijl van leidinggeven, de toekomstvisie; of vraag waar de gesprekken bij de koffiemachine over gaan. Maar, waarschuwt Koeman, het lukt alleen als je het doet vanuit interesse. ‘Zodra je vragen stelt om indruk te maken gaat het fout. Gespeelde interesse komt al snel nep over.’
Halverwege een sollicitatiegesprek mag je best vragen: wat vindt u eigenlijk van mij? Koeman: ‘Natuurlijk is dat brutaal, maar daarom moet je het ook doen. Iedereen heeft recht op goede feedback.’ En als het antwoord positief is, zou het nog weleens van pas kunnen komen. Want mensen die eenmaal a hebben gezegd zijn geneigd om ook b te zeggen, bewees de goeroe van de overtuigingspsychologie, Robert Cialdini. In zijn boek Invloed beschrijft hij een aantal experimenten waarin mensen worden verleid om een eerste toezegging te doen. Een ervan was een enquête over allerlei onderwerpen, waarbij terloops aan de geënquêteerden werd gevraagd of ze zouden willen collecteren als iemand van het Kankerfonds hun daarom vroeg. Mede om een goede indruk te maken antwoordden veel mensen bevestigend. Toen het Kankerfonds hen een paar dagen later inderdaad belde, zeiden zeven keer zoveel mensen als normaal toe dat ze wilden collecteren.
[red]6 De verkeerde kleding dragen[red]

Het lijkt een open deur: natuurlijk kleed je je netjes en representatief voor een sollicitatie. Maar toen wervings- en selectieorganisatie Robert Half een onderzoek deed naar sollicitatieblunders en daarvoor personeelschefs ondervroeg, hadden die verrassend veel commentaar op de kledingkeuze van sollicitanten: van iemand die het uniform droeg van zijn vorige werkgever tot kandidaten die kwamen aanzetten in een catsuit of op teenslippers. De uitkomst van een sollicitatiegesprek is vaak al duidelijk in de eerste minuten, zegt hoogleraar Roos Vonk. Personeelsmedewerkers zijn ook maar mensen, en net zoals bij andere ontmoetingen bepalen ze in de eerste milliseconde wat ze van een kandidaat vinden. Iemands voorkomen en kledingkeuze spelen daarbij een belangrijke rol. Daarna zijn selecteurs de rest van het gesprek – overigens volledig onbewust – op zoek naar eigenschappen of aanwijzingen die hun eerste oordeel bevestigen.

Vrouwen die solliciteren naar een leidinggevende functie kunnen zich daarom beter niet te vrouwelijk kleden, adviseert Vonk. Vrouwelijkheid wordt geassocieerd met vrouwelijke kenmerken en die passen niet bij de think manager, think male-associatie, de stereotiepe aanname dat een manager een man is. In De eerste indruk beschrijft Vonk een onderzoek waarin vier outfits met elkaar werden vergeleken, van heel vrouwelijk tot heel mannelijk: een beige jurk van zacht materiaal, een lichtblauw pakje met een witte blouse, een beige pak met een donkerbruine blouse en een donkerblauw pak met een wit overhemd. Foto’s van vrouwen met deze kleding werden voorgelegd aan mensen uit het bank- en marketingwezen met de vraag of ze de vrouwen op hun managementkwaliteiten wilden beoordelen. De vrouw in het beige pak werd door hen het positiefst beoordeeld. De enigszins mannelijke kleding bleek dus beter over te komen dan de twee vrouwelijke outfits, maar te mannelijke kleding maakte geen goede indruk. Vonks advies aan vrouwelijke sollicitanten: ga verzorgd, maar zo neutraal mogelijk gekleed; houd het zakelijk, maak het niet sexy of romantisch. Nog een tip van Vonk voor vrouwen: spreek iets directer en stelliger, zoals een man zou doen, maar blijf wel vriendelijk lachen.
7 Een sollicitatiebrief sturen met spelfouten en clichés

Een gemiddelde sollicitant neemt slechts een halfuur de tijd voor een sollicitatiebrief, stelde vacaturesite Jobtrack vast. Het is verbazend hoe luchtig er blijkbaar over wordt gedacht; de allereerste indruk van selecteurs is immers gebaseerd op de brief en het cv, en daaruit leiden ze meer af dan werkervaring en capaciteiten alleen. In een onderzoek door uitzendbureau Accountemps onder drieduizend managers gaf meer dan de helft aan dat ze een kandidaat afwijzen als er drie tot vijf spelfouten in zijn of haar brief staan. Ook knappen ze af op clichés als ‘harde werker’ en ‘teamspeler’, bleek uit onderzoek door vacaturebank CareerBuilder; managers houden van eenvoudige, krachtige werkwoorden als ‘bereikt’, ‘verbeterd’ en ‘beïnvloed’. Tip van de recruiters van qiss it: zorg dat je een nette voicemail hebt, die niet begint met ‘Yo’ en ook niet is ingesproken door je dochter.

Bronnen http://www.psychologiemagazine.nl/web/Dossiers/Archief/De-7-ergste-sollicitatiemissers-en-hoe-je-wel-binnenkomt.htm
o.a.: D. Paulhus e.a., Self-presentation style in job interviews (...), Journal of Applied Social Psychology, 2013 / S. van der Eyk, M. van Hooren, Workplace Survey 2010, accountemps.nl / Employers share most memorable interview mistakes candidates have made, onderzoek voor www.careerbuilder.ca, 2013

Speciale dank gaat uit naar logico, icephase en Yohsoog jullie zijn reuzen! ik ben blij op jullie schouders te mogen reizen! _/-\o_

[ Voor 100% gewijzigd door digidokter.net op 09-12-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Speciale dank naar logico
Je hebt enorm veel tijd besteed aan ver verbeteren van mijn brief ik heb gewerkt met codes '['red']''['/red']' en '['s']''['/s']' en het is monnikenwerk! Enorm veel respect voor je bijdrage! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Mijn aangepaste versie ik denk dat dit hem gaat worden...
Graag controleren op spellingfouten :)

Betreft: stage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw x,

Assertief, energiek en besluitvaardig is de kern van mijn persoonlijkheid. Via mijn jobcoach heb ik begrepen dat uw organisatie open staat voor stagiaires. Omdat uw organisatie: 1. professioneel is ingericht, 2. de begeleiding minimaal en 3. de stage pro bono is. Met als eindresultaat een stagerapport van mijn opleiding kwaliteitsmanagement over uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding”. Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik zal 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.

Voeding word steeds slimmer. Nanotechnologie is vergevorderd, succes verhalen bij herstellende patiënten en kwaliteitsbewaking bij productie dragen hieraan bij. Echter het is nog een controversieel onderwerp want, de zorgverzekeraars weigeren vergoeding en RADAR besteedden er aandacht aan. Ondanks dat is het een gat in de markt. Dit heeft mij in positieve zin beïnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerder geworden. Ik ben zeer geïnteresseerd in welke kwaliteitsexperts uw organisatie beïnvloed hebben en of hun theorieën geïmplementeerd zijn. Hetgeen de reden is waarom ik graag onderzoek zou willen doen naar eventuele verbeteringen van het kwaliteitssysteem.

Ik til hiermee het team naar een hoger niveau. Omdat ik graag mijn theorie in praktijk wil brengen. Uit de Belbin-test blijkt dat ik daarvoor uitstekend geschikt ben. Ik ben een brononderzoeker en zorgdrager die enthousiast, communicatief, nauwkeurig, zorgvuldig is, de kwaliteit bewaakt en zorgt dat de dingen op tijd gebeuren. Tevens zit ondernemen in mijn bloed en ben ik een ex-ondernemer van mijn bedrijf “Headdress-Coaching”.

Ter ondersteuning heb ik mijn curriculum vitae toegevoegd. Het visualiseert mijn persoonlijkheid en onderbouwd de testresultaten van mijn vaardigheden, competenties, waarden en kwaliteiten. Communicatie bestaat voor 70% uit lichaamstaal en 30% uit tekst. Ik wil graag de overige 70% in een persoonlijk gesprek toelichten en vind dat ik ondanks mijn leeftijd deze kans verdien!

[ Voor 0% gewijzigd door digidokter.net op 14-12-2014 22:00 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:49
Die brief is slecht. Diverse passages waaronder het begin zijn onbegrjipelijk. Andere passages komen ronduit arrogant en betweterig over. In een enkel geval is de inhoud direct strijdig met de vorm van de brief ("communicatief...zorgvuldig").

De enige plek waar het gestelde onderbouwd wordt, betreft het een mager geval waar niemand echt om zal malen (Belbin-test). De andere plek met onderbouwing betreft het ex-ondernemerschap maar daar komt hetgeen het moet onderbouwen (ondernemerschap) uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Diverse passages waaronder het begin zijn onbegrijpelijk.
Het begin komt van deze tip:
Nog een tip van Koeman: zet boven aan je cv een aantal unieke positieve eigenschappen. Psychologisch onderzoek door de Columbia-universiteit bewees het werkzame effect daarvan: mensen die voorafgaand aan een eerste ontmoeting worden geconfronteerd met positieve woorden als assertief, energiek en besluitvaardig, beoordelen de persoon in kwestie positiever, louter omdat de gunstige woorden vers in hun geheugen liggen. Hun brein staat alvast in een positieve stand.
Andere passages komen ronduit arrogant en betweterig over.
Ik neem aan dat je hier op doelt:
Hetgeen de reden is waarom ik graag onderzoek zou willen doen naar eventuele verbeteringen van het kwaliteitssysteem.
Is idd arrogant ik verander het naar:
Hetgeen de reden is waarom ik graag onderzoek zou willen doen naar eventuele bijdrage aan het kwaliteitssysteem.
:)
De enige plek waar het gestelde onderbouwd wordt, betreft het een mager geval waar niemand echt om zal malen (Belbin-test).
Die heb ik n.a.v. deze tip:
Koeman raadt sollicitanten aan: maak een ‘Belbin-test’ om inzicht te krijgen in de rol die je in een team vervult. Dat is een wetenschappelijke persoonlijkheidstest die gratis op internet is te vinden.
De andere plek met onderbouwing betreft het ex-ondernemerschap maar daar komt hetgeen het moet onderbouwen (ondernemerschap) uit de lucht vallen.
Het is meer bedoeld mijn persoonlijkheid te onderbouwen...:) omdat het in de alinea kwaliteiten en ervaring zit.

Dank je voor je bijdrage ik neem je feedback mee in mijn correctieronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Tijdens de eerste alinea was ik al gestopt met lezen. Je hebt iedereen vaak bedankt voor de hulp, maar toch sla je veel advies steeds weer in de wind.
Assertief, energiek en besluitvaardig is de kern van mijn persoonlijkheid.
Dat voel je zelf toch ook aan dat dit een zeer vreemde opening van een brief is? Je krijgt (als ontvanger) een brief voor je neus van iemand die je niet kent en dan is dat de eerste zin die je leest...
Via mijn jobcoach heb ik begrepen dat uw organisatie open staat voor stagiaires.
Goed, nu wordt het eindelijk duidelijk waarvoor deze brief dient.
Omdat uw organisatie: 1. professioneel is ingericht, 2. de begeleiding minimaal en 3. de stage pro bono is.
1) Elke organisatie/bedrijf is professioneel ingericht of denkt dat toch van zichzelf.
2) De begeleiding van deze organisatie is minimaal? In welk opzicht? Tov haar medewerkers? Is dat positief?
3) "De organisatie de stage pro bono is" -> dat is jouw laatste puntje!

Maar dan nog blijft de vraag waar de 'omdat' voor dient. Heeft dat betrekking tot de vorige of de volgende zin?
Met als eindresultaat een stagerapport van mijn opleiding kwaliteitsmanagement over uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding”.
Eindresultaat van wat? Wat staat er in dat rapport? Dat jij een goede stage gedaan hebt en geslaagd bent? Waarschijnlijk niet, maar een beetje de inhoud en/of het nut van dit rapport voor hen toelichten is niet mis hier.
Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik zal 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.
Je zal 6 tot 12u aanwezig zijn? En wat als zij jou 15u per week willen zien? Of bepaal jij zelf je uren en moeten zij zich daar aan schikken?
Of KAN je 6 tot 12u aanwezig zijn en zou je daar graag over praten? Gebruik dan ook het correcte woord, één woord kan een heel andere betekenis geven aan wat je wilt zeggen.

Algemeen advies: probeer nu nog eens een hele nieuwe brief te schrijven, maar dan zonder alle psychologische ideeën er in te proberen te verwerken, maar gewoon een correcte brief te schrijven: inleiding, midden, conclusie. Schrijf over wat je wilt (een stageplek), wie je bent, wat je kan bijdragen en leren en je motivatie, maar zoveel mogelijk in normale taal. Als dat er goed uit ziet, dan kan je nog altijd dingen verbeteren mbv tips van coaches, ervaringsdeskundigen etc.

PS: Voor de duidelijkheid: dit is mijn mening, ik ben geen sollicitatie-expert, heb zelf ook nog niet veel sollicitaties achter de rug, maar dat komt misschien ook omdat mijn brief wel ineens goed was ;) Bovenstaande is dus vooral gebaseerd op mijn gezonde boerenverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Na aanpassingen op aanwijzing van jullie is dit het geworden:

Betreft: stage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw <naam>,

Via mijn werkcoach Mw. <naam> heb ik begrepen dat uw <organisatie> open staat voor stagiaires. Ik ben student kwaliteitsmanagement op de deeltijdopleiding NHA. Mijn opdracht is een onderwerp te vinden voor mijn scriptie en ik denk dat uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding” perfect aansluit op mijn hypothese(n) en onderzoeksvragen. Deze wil ik graag in overleg met uw afdelingshoofd bepalen. Met het rapport respecteer ik uiteraard uw privacy. Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik kan 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.

Uw organisatie spreekt me aan omdat ik geïnteresseerd ben in voeding en affiniteit heb met voeding in combinatie met kwaliteit, bijvoorbeeld melkpoeder in China. Mijn broer heeft franchise gehad onder de naam <naam>. Daar heb ik ervaring opgedaan met de voedselveiligheid en -kwaliteit (HACCP). Tevens ben ik ondernemer geweest in de vorm van lifecoach bij <naam bedrijf>. Zoals u ziet, zit het ondernemen ons in het bloed, want mijn ouders waren ook jarenlang ondernemers. In ons bedrijf heb ik een basis ontwikkeld van improvisatievermogen en klantgericht werken.

Met mijn theoretische kennis van kwaliteitsmanagement en met mijn ervaring in de voedingssector hoop ik een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw team op de afdeling “kwaliteitsbewaking voeding”. Ik denk dan aan het onderzoeken van de relatie tussen uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding” en welke invloed de kwaliteitsexperts hebben op de organisatie- en productieprocessen. De samenwerking met uw kwaliteitsteam en mijn praktische ervaring kan ik dan bijvoorbeeld reflecteren in mijn scriptie. Uit mijn Belbin test blijkt dat ik een brononderzoeker en zorgdrager ben die enthousiast, communicatief, nauwkeurig en zorgvuldig is, de kwaliteit bewaakt en zorgt dat de dingen op tijd gebeuren.

Voor nadere gedetailleerde informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik hoop dat u mij zult uitnodigen voor een persoonlijk gesprek, om de mogelijkheden en hopelijk een samenwerking verder te bespreken. Mocht u vooraf vragen hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen met mij of mijn werkcoach Mw. <naam>.

Met vriendelijke groet,

Bijlage 1 van 2: curriculum vitae
Bijlage 2 van 2: contactgegevens van mijn werkcoach Mw. <naam>

[ Voor 3% gewijzigd door digidokter.net op 17-12-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 19:25

Don Quijote

El Magnifico

Zomaar even wat uit de losse pols.

Is je stageopdracht het vinden van een onderwerp van je scriptie of moet je een scriptie schrijven?
De afdeling "Kwaliteitsbewaking voeding" sluit perfect aan op jouw onderzoeksvragen en hypothese. Maar je stelt vervolgens dat zowel de hypothese als de onderzoeksvragen nog moeten worden bepaald.
Het privacy zinnetje komt van uit het niets. Er is nog nergens over een rapport gesproken.

Je tweede alinea is wat mij betreft niet te volgen. Je hebt affiniteit met voeding in combinatie met kwaliteit, en zet dat kracht bij door "Melkpoeder in China" te schrijven. Wat moet de lezer hier van vinden? Dat je inderdaad wel affiniteit moet hebben met voeding omdat je weet van het bestaan van Melkpoeder? Had je ook neer kunnen zetten ipv "Melkpoeder in China", "Jamon Serrano in Spanje".
De volgende zin in de brief loopt ook niet. JIJ hebt affiniteit met voedsel en kwaliteit OMDAT je BROER franchises heeft gehad? Dat is geen argumentatie waar iemand stijl van achterover slaat.
Vervolgens stel je dat je ondernemer bent geweest bij bedrijf x. Was bedrijf x van jou? Of was je gewoon in loondienst en was je helemaal geen ondernemer?
Daarnaast is volstrekt onduidelijk waarom het feit dat alle mensen in je gezin ondernemer zijn behalve jijzelf een plus zou zijn voor de werkgever.

Dit nog even los van de spelfouten en grammaticale problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Overigens, in je eerste alinea: "stagiaires" is meervoud van het vrouwelijke "stagiaire"; je moet "stagiairs" hebben (uiteraard tenzij ze enkel vrouwen aannemen).

[ Voor 16% gewijzigd door kunnen op 17-12-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Is je stageopdracht het vinden van een onderwerp van je scriptie of moet je een scriptie schrijven?
Waarom zou ik een onderwerp zoeken als ik er geen scriptie over moet schrijven?
De afdeling "Kwaliteitsbewaking voeding" sluit perfect aan op jouw onderzoeksvragen en hypothese. Maar je stelt vervolgens dat zowel de hypothese als de onderzoeksvragen nog moeten worden bepaald.
Het privacy zinnetje komt van uit het niets. Er is nog nergens over een rapport gesproken.
aangepast:
Via mijn werkcoach Mw. <naam> heb ik begrepen dat uw <organisatie> open staat voor stagiairs. Ik ben student kwaliteitsmanagement op de deeltijdopleiding NHA. Mijn opdracht is een onderwerp te vinden voor mijn scriptie en ik denk dat uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding” perfect aansluit op mijn opleiding. De hypothese(n) en onderzoeksvragen wil ik graag in overleg met uw afdelingshoofd bepalen. Met de scriptie respecteer ik uiteraard uw privacy. Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik kan 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.
Je tweede alinea is wat mij betreft niet te volgen. Je hebt affiniteit met voeding in combinatie met kwaliteit, en zet dat kracht bij door "Melkpoeder in China" te schrijven. Wat moet de lezer hier van vinden? Dat je inderdaad wel affiniteit moet hebben met voeding omdat je weet van het bestaan van Melkpoeder? Had je ook neer kunnen zetten ipv "Melkpoeder in China", "Jamon Serrano in Spanje".
De volgende zin in de brief loopt ook niet. JIJ hebt affiniteit met voedsel en kwaliteit OMDAT je BROER franchises heeft gehad? Dat is geen argumentatie waar iemand stijl van achterover slaat.
Vervolgens stel je dat je ondernemer bent geweest bij bedrijf x. Was bedrijf x van jou? Of was je gewoon in loondienst en was je helemaal geen ondernemer?
Daarnaast is volstrekt onduidelijk waarom het feit dat alle mensen in je gezin ondernemer zijn behalve jijzelf een plus zou zijn voor de werkgever.
Uw organisatie spreekt me aan omdat ik geïnteresseerd ben in voeding en affiniteit heb met voeding in combinatie met kwaliteit. Dat was in het restaurant van mijn broer met de voedselveiligheid en -kwaliteit (HACCP). Deze kennis en ervaring in combinatie met mijn stage bij uw bedrijf kan ik toepassen in mijn scriptie. Tevens ben ik ook ondernemer geweest in de vorm van lifecoach. Daar heb ik mijn communicatie-, coachings-- en begeleidingsvaardigheden verder ontwikkeld.
Dit nog even los van de spelfouten en grammaticale problemen.
Kan je feedback geven om welke spelfouten het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
kunnen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:08:
Overigens, in je eerste alinea: "stagiaires" is meervoud van het vrouwelijke "stagiaire"; je moet "stagiairs" hebben (uiteraard tenzij ze enkel vrouwen aannemen).
Bedankt, gewijzigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Ik heb hem herschreven:

<Gegevens ontvanger>
<t.a.v. >
< >
< >

<Woonplaats>, 19 december 2014,

Betreft: open sollicitatie als stagiair.

Geachte <mevrouw of mijnheer juiste ontvanger>,

Via mijn werkcoach mw. <naam> heb ik vernomen dat <organisatie> open staat voor stagiairs met een 'vlekje'. Hierbij wil ik informeren naar de mogelijkheid om bij <naam organisatie> aan de slag te gaan als stagiair van deeltijdopleiding kwaliteitsmanagement aan de <naam>. Ik zou met u graag een gesprek hebben over de mogelijkheden en eventuele opdracht waarvoor u de stagiair nodig heeft. Gezamenlijk kunnen we dan bespreken of ik mogelijk voor u een geschikte kandidaat kan zijn. Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik kan 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.

Ik zou het plezierig vinden om bij <organisatie> aan de slag te gaan, omdat ik geïnteresseerd ben in en affiniteit heb met de activiteiten van voeding in combinatie met kwaliteit. Deze ervaring heb ik opgedaan in het restaurant van mijn broer met betrekking tot voedselveiligheid en -kwaliteit (HACCP). Deze kennis en ervaring in combinatie met mijn stage bij uw bedrijf kan ik reflecteren in mijn scriptie. Ondernemen zit in mijn familie, naast mijn technische interesse heb ik in mijn ex-onderneming zelfstandig als levenscoach mijn communicatie-, coachings- en begeleidings- vaardigheden verder ontwikkeld. Het verlenen van industriële diensten vraag immers om een combinatie van techniek, organisatie en commerciële ervaring.

Met mijn kennis van kwaliteitsmanagement en met mijn ervaring in de voedingssector, hoop ik een positieve bijdrage te kunnen leveren. Ik denk dan aan het onderzoeken van de relatie tussen uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding” en welke invloed de kwaliteitsexperts hebben op de organisatie- en productieprocessen. De samenwerking met uw kwaliteitsteam en mijn praktische ervaring kan ik dat bijvoorbeeld reflecteren in mijn scriptie. Uit mijn Belbin test blijkt dat ik een brononderzoeker en zorgdrager ben die communicatief, nauwkeurig, zorgvuldig ben en zorgt dat de dingen op tijd gebeuren.

Uiteraard ben ik graag bereid mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet en hoogachting,

Bijlagen: curriculum vitae en contactgegevens werkcoach mw. <naam>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
paranoia68 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:56:
Ik heb hem herschreven:

<Gegevens ontvanger>
<t.a.v. >
< >
< >

<Woonplaats>, 19 december 2014,

Betreft: open sollicitatie als stagiair.

Geachte <mevrouw of mijnheer juiste ontvanger>,

Via mijn werkcoach mw. <naam> heb ik vernomen dat <organisatie> open staat voor stagiairs met een 'vlekje'. Hierbij wil ik informeren naar de mogelijkheid om bij <naam organisatie> aan de slag te gaan als stagiair van deeltijdopleiding kwaliteitsmanagement aan de <naam>. Ik zou met u graag een gesprek hebben over de mogelijkheden en eventuele opdracht waarvoor u de stagiair nodig heeft. Gezamenlijk kunnen we dan bespreken of ik mogelijk voor u een geschikte kandidaat kan zijn. Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik kan 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.

Ik zou het plezierig vinden om bij <organisatie> aan de slag te gaan, omdat ik geïnteresseerd ben in en affiniteit heb met de activiteiten van voeding in combinatie met kwaliteit. Deze ervaring heb ik opgedaan in het restaurant van mijn broer met betrekking tot voedselveiligheid en -kwaliteit (HACCP). Deze kennis en ervaring in combinatie met mijn stage bij uw bedrijf kan ik reflecteren in mijn scriptie. Ondernemen zit in mijn familie, naast mijn technische interesse heb ik in mijn ex-onderneming zelfstandig als levenscoach mijn communicatie-, coachings- en begeleidings- vaardigheden verder ontwikkeld. Het verlenen van industriële diensten vraag immers om een combinatie van techniek, organisatie en commerciële ervaring.

Met mijn kennis van kwaliteitsmanagement en met mijn ervaring in de voedingssector, hoop ik een positieve bijdrage te kunnen leveren. Ik denk dan aan het onderzoeken van de relatie tussen uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding” en welke invloed de kwaliteitsexperts hebben op de organisatie- en productieprocessen. De samenwerking met uw kwaliteitsteam en mijn praktische ervaring kan ik dat bijvoorbeeld reflecteren in mijn scriptie. Uit mijn Belbin test blijkt dat ik een brononderzoeker en zorgdrager ben die communicatief, nauwkeurig, zorgvuldig ben is en zorgt dat de dingen op tijd gebeuren.

Uiteraard ben ik graag bereid mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet en hoogachting hoogachtend,

Bijlagen: curriculum vitae en contactgegevens werkcoach mw. <naam>
Mooie brief. Afsluiting is echter dubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Mooie brief. Afsluiting is echter dubbel?
Ja ik weet niet wat meest aanspreekt het joviale "met vriendelijke groet"of het zakelijke "hoogachtend"? Ik denk dat ik voor 1e ga...
Dank voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
Ik zou ook voor "met vriendelijke groet" gaan. Deze brief is vrij informeel (op een volgens mij goede manier) en "hoogachtend" is toch meer voor de formele brief.

Ik zie ook wel eens iets van "in afwachting van uw positieve reactie", maar dat vind ik een beetje een dooddoener. Toch kan dit misschien net de trigger zijn om in ieder geval antwoord te krijgen, ook al is het een afwijzing. Van vrienden en collega's hoor ik dat sollicitatie brieven vaak onbeantwoord blijven.

Tl;dr = met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:49
Topicstarter weet de extremen wel te vinden van een enorm dominante naar een flink onderdanige brief.

Ik dacht eerst met een sarcastische reactie van doen te hebben door:
Via mijn werkcoach mw. <naam> heb ik vernomen dat <organisatie> open staat voor stagiairs met een 'vlekje'.
Dat kan echt niet.

Ten eerste hangt aan de term 'werkcoach' een enorm negatieve associatie. Het straalt uit alsof je een UWV klant bent die men uit de bakken wil trappen.

Ten tweede kan 'met een vlekje' niet in een openingszin en al helemaal niet zonder dat dat vlekje expliciet gemaakt wordt zodat de potentiele werkgever in kan schatten of dat een bezwaar is of niet. Veilige optie: weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Rukapul schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:29:
Topicstarter weet de extremen wel te vinden van een enorm dominante naar een flink onderdanige brief.

Ik dacht eerst met een sarcastische reactie van doen te hebben door:

[...]

Dat kan echt niet.

Ten eerste hangt aan de term 'werkcoach' een enorm negatieve associatie. Het straalt uit alsof je een UWV klant bent die men uit de bakken wil trappen.

Ten tweede kan 'met een vlekje' niet in een openingszin en al helemaal niet zonder dat dat vlekje expliciet gemaakt wordt zodat de potentiele werkgever in kan schatten of dat een bezwaar is of niet. Veilige optie: weglaten.
Ok dankje, maar ik ben eerlijk omdat ik in UWV zit met een vlekje en mijn werkcoach de bedrijven in zijn netwerk heeft en mij heeft gevraag een sollicitatie brief te schrijven voor hij mij voorstelt? Ik twijfelde al hierover maar zal het weg laten. :)
Kan ik ook zeggen "Via mw <naam> heb ik vernomen..." en haar functie niet noem omdat zij contactpersoon is?

[ Voor 5% gewijzigd door digidokter.net op 20-12-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Wat wil dat dan zeggen, 'met een vlekje'? Is dat een typisch Nederlandse uitspraak?

Ik ken de negatieve connotaties niet bij 'werkcoach' in NL, maar je kan inderdaad meneer/mevrouw of 'coach' gebruiken als alternatief denk ik.

Verder nog:
- geen komma voor 'omdat'.
- 'activiteiten van voeding in combinatie met kwaliteit.' -> Welke activiteiten? Eten van kwaliteitsvoeding?
- 'deze ervaring' -> je spreekt in de vorige zin niet over ervaring, dus lijkt me de verwijzing met 'deze' niet correct. 'Ik heb reeds ervaring opgedaan...'
- 'reflecteren in...' lijkt me geen correct gebruik van het werkwoord, maar ik ben niet 100% zeker.
- begeleidings- vaardigheden -> begeleidingsvaardigheden. Het weglatingsteken is enkel nodig bij de woorden waar je werkelijk een deel weg laat, dus niet bij het laatste woord.
- 'De samenwerking met uw kwaliteitsteam en mijn praktische ervaring kan ik dat bijvoorbeeld reflecteren in mijn scriptie' -> weeral 'reflecteren in...' (waarschijnlijk fout) gebruiken zorgt ervoor dat het lijkt alsof je jezelf herhaalt. Daarbij, de zin is grammaticaal ook fout.

Maar over het algemeen vind ik het al wel een pak beter dan de vorige brieven, meer down to earth, duidelijker over wat je nu eigenlijk verwacht van het bedrijf en een wat vlottere schrijfstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Yohsoog schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:04:
Wat wil dat dan zeggen, 'met een vlekje'? Is dat een typisch Nederlandse uitspraak?

Ik ken de negatieve connotaties niet bij 'werkcoach' in NL, maar je kan inderdaad meneer/mevrouw of 'coach' gebruiken als alternatief denk ik.

Verder nog:
- geen komma voor 'omdat'.
- 'activiteiten van voeding in combinatie met kwaliteit.' -> Welke activiteiten? Eten van kwaliteitsvoeding?
- 'deze ervaring' -> je spreekt in de vorige zin niet over ervaring, dus lijkt me de verwijzing met 'deze' niet correct. 'Ik heb reeds ervaring opgedaan...'
- 'reflecteren in...' lijkt me geen correct gebruik van het werkwoord, maar ik ben niet 100% zeker.
- begeleidings- vaardigheden -> begeleidingsvaardigheden. Het weglatingsteken is enkel nodig bij de woorden waar je werkelijk een deel weg laat, dus niet bij het laatste woord.
- 'De samenwerking met uw kwaliteitsteam en mijn praktische ervaring kan ik dat bijvoorbeeld reflecteren in mijn scriptie' -> weeral 'reflecteren in...' (waarschijnlijk fout) gebruiken zorgt ervoor dat het lijkt alsof je jezelf herhaalt. Daarbij, de zin is grammaticaal ook fout.

Maar over het algemeen vind ik het al wel een pak beter dan de vorige brieven, meer down to earth, duidelijker over wat je nu eigenlijk verwacht van het bedrijf en een wat vlottere schrijfstijl.
Dank je voor de feedback! Ik zal de correcties doorvoeren. :) en was reflecteren op ipv in...:)

Reflecteren is terugdenken en overzien, nadenken over jezelf, je gedrag of een activiteit. Doel van het reflecteren is het vergroten van begrip en inzicht en het verbeteren van je gedrag. Reflecteren op het leerproces kan je helpen om effectiever te leren en om de leerstof beter te onthouden.

http://www.leren.nl/rubriek/persoonlijke_vaardigheden/leren_leren/reflecteren/

[ Voor 15% gewijzigd door digidokter.net op 20-12-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Die uitleg is volledig correct en 'reflecteren op' ook, maar jij schrijft:
Deze kennis en ervaring in combinatie met mijn stage bij uw bedrijf kan ik reflecteren in mijn scriptie.
Je gaat de kennis en ervaring reflecteren in je scriptie. Dat is niet reflecteren op. Je kan wel reflecteren op de stage en dat neerschrijven in je scriptie. Maar zoals jij het schrijft blijft het fout volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Yohsoog schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:35:
Die uitleg is volledig correct en 'reflecteren op' ook, maar jij schrijft:

[...]

Je gaat de kennis en ervaring reflecteren in je scriptie. Dat is niet reflecteren op. Je kan wel reflecteren op de stage en dat neerschrijven in je scriptie. Maar zoals jij het schrijft blijft het fout volgens mij.
Klop ik heb het gewijzigd, je had gelijk bedank voor feedback! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
*O* -O- :)F
Ik heb een stageopdracht bij een groot bedrijf. Ik mag een medewerkerstevredenheidsonderzoek doen en ben nu bezig met een onderzoeksvragen/-stelling.

Ik wil jullie bedanken voor de hulp bij mijn sollicitatie... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
paranoia68 schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:36:
Ik denk dat dit het gaat worden:
...

Ik ben onderweg om via mijn stage èèn van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden.
No offence, maar als ik een dergelijke brief ontvang met dit soort zinnen:

Hop, brief het ronde klassement in.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
demichel schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:46:
[...]

No offence, maar als ik een dergelijke brief ontvang met dit soort zinnen:

Hop, brief het ronde klassement in.
nee die zin heb ik eruit gehaald bij de correctie :)

Pagina: 1