Game Desktop 1000 euro (one of many, ik weet het!)

Pagina: 1
Acties:

• Arkenoid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05-2025
Dames en heren van tweakers, ik heb eindelijk de aankoop van een nieuwe desktop kunnen rationaliseren! Hij is steeds vaker uit gaan vallen tijdens het spelen van wat GPU intensievere applicaties, wellicht is dat nog te fixen, maar ik heb hem inmiddels 4-5 jaar, ik doe dus maar alsof hij overleden is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste doel is gamen. Ik wil weer een pc die de nieuwste spellen op hoge settings aankan en dan een paar jaar door kan kabbelen hiermee totdat je de graphics steeds lager moet zetten om mee te kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Nou, ik zat te denken aan 1000 euro totaal. Maar mijn monitor is ook crap, besefte ik mij, dus die kan boven op de 1000 komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een degelijke SSD die ik in de nieuwe computer kan proppen. Ik hoef geen extra opslag naast doe schijf. Hij is niet zo groot, maar dan verwijder ik maar films en series in plaats ze 3 jaar op te potten voordat ik dat moet doen.Verder heb ik nog een keyboard en een muis, die doen het ook nog prima.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de set-up die ik hier onder plak wel een goed beeld geeft van wat ik wil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles ist gut.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast staat naast mijn bureau, dus geen eisen aan grootte. Een gelakte, houten behuizing leek mij wel tof, maar dat kon ik nergens vinden, dus als je er toevallig een weet!

Ga je overklokken?
Ik heb gekozen voor overclockbare onderdelen omdat ik hier misschien een keer aan wil beginnen als ik mij er wat meer in heb verdiept. Is meer voor de gein als serieus.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 217,50€ 217,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 122,95€ 122,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,29€ 89,29
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 162,50€ 162,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Seasonic S12G 550W€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.122,94

Ziet deze setup er een beetje degelijk uit of ben ik achterlijke dingen met elkaar aan het combineren? Iedereen alvast erg bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Weinig aan toe te voegen eigenlijk. Je weet zelf al dat je vooral moet overklokken voor de leuk, dus daar ga ik niet over beginnen. Leuk AMVA schermpje. Je SSD erin die je al hebt en gaan.

Ik zeg, bestellen.

• Shogun
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-12-2025
Ben je SLI van plan binnen een jaar? Zo nee, dan kan de mobo iets goedkoper. Gaming 3 versie is zo goed als identiek maar ondersteunt geen SLI.

Tevens heb ik gehoord dat de Mugen 4 beter zou zijn dan de PCGH edition, maar beide zijn goed :)

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 13:28

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Zo even uit mn hoofd koelt de gewone mugen 4 beter.. De pcgh editie is echter stiller.. Dit heeft puur met de fans te maken die hierop zitten.. Voor wat oefenen en ontdekken van het overclocken is de pcgh prima.. Mocht je het uiterste uit je chip willen persen, dan is de gewone mugen 4 misschien iets handiger

Voor de rest ziet het er lekker uit.. Nette kast, prachtige chip, heerlijke gpu, en een prima paneeltje in je scherm :) kun je zeker weer een tijdje op vooruit

[ Voor 20% gewijzigd door Temujin op 05-12-2014 08:39 ]

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 10:31
Ziet er prima uit! Veel succes met bouwen.

• Arkenoid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05-2025
Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Goedkopere moederbordje ga ik nog even naar kijken, want ik ben geen SLI van plan. PCGH inderdaad voornamelijk genomen omdat hij wat stiller is en ik niet van plan ben het uiterste uit mijn hardware te persen.

Ik denk dat ik hem maar ga kopen!

Groeten
Pagina: 1