Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik was een beetje verbaasd dat ik amper iets kon vinden over het probleem dat ik ondervindt.
Ik wil doodsimpel een imap-account (voor GMail) instellen in een email-client. Thunderbird, Outlook express en Windows live mail heb ik getest, bij geen van 3 kreeg ik het gedraait.
De meldingen die ik krijg zijn:
'De server heeft de aanmelding geweigerd. Controleer of het wachtwoord en de gebruikersnaam correct zijn'
In een volgend schermpje kan ik op details klikken (in Windows live mail iig) en daar zie ik de melding 'Web login required'. De gegevens zijn allemaal ok, ook gebruik ik de poortnummers zoals google ze aangeeft.
Tevens staat er in de gmailaccount de optie 'Imap inschakelen' aan !
Wat doe ik dan toch fout, of wat zie ik over het hoofd ?
Bedankt voor een reactie.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Gebruik je wel de juiste poorten en ssl settings en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
IMAP moet in GMail ingeschakeld worden: Aan de slag met IMAP en POP3.

Crap, één essentieel zinnetje in de startpost over 't hoofd gezien :X

Je gebruikt ook echt 't volledige email-adres, inclusief "@gmail.com"?

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 07-12-2014 18:58 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 14:06
Heb je 2-factor authentication aan staan?

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:19
Misschien helpt de laatste zin van de troubleshoot:
If you're using a client that's not listed above, you can also use the following information to configure your IMAP. If you have problems, contact your mail client's customer support department for further instructions.

Incoming Mail (IMAP) Server - Requires SSL
imap.gmail.com
Port: 993
Requires SSL:Yes
Outgoing Mail (SMTP) Server - Requires TLS
smtp.gmail.com
Port: 465 or 587
Requires SSL: Yes
Requires authentication: Yes
Use same settings as incoming mail server
Full Name or Display Name: [your name]
Account Name or User Name: your full Gmail address (username@gmail.com). Google Apps users, please enter username@your_domain.com
Email address: your full Gmail address (username@gmail.com) Google Apps users, please enter username@your_domain.com
Password: your Gmail password
If your client does not support SMTP authentication, you won't be able to send mail through your client using your Gmail address.

Also, if you're having trouble sending mail but you've confirmed that encryption is active for SMTP in your mail client, try to configure your SMTP server on a different port: 465 or 587.
https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?rd=1
Kies voor IMAP onderin en volg de stappen voor Thunderbird om op deze tekst uit te komen.

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
wil je topic niet kapen maar ik heb hetzelfde met outlook. Krijg opeens met geen mogelijkheid een imap account ingesteld terwijl dat hiervoor wel werkte, zelfde foutmelding. Hij kan gewoon geen verbinding maken bij het testen. En zie net dat hij mijn gmail ook niet kan aanmaken met thunderbird....strange..
En al 10 keer de instellingen gechecked, zonder firewall/virusscanner getest etc..
Als ik ping naar imap.gmail.com krijg ik response. Als ik ping naar imap-mail.outlook.com niet..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

Speedmaster

Make my day...

Even een kopie van de settings van internet geplukt:

Afbeeldingslocatie: http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim2/2013/09/16/Outlook-com_account_settings_2.jpg

En de bronvermelding:
http://www.cnet.com/how-t...look-com-imap-in-windows/

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ja ik gebruik de juiste instellingen, het is echt raar.
Maar het zou zo handig zijn als ik het toch voor elkaar zou krijgen, maar ben er nu een beetje bang voor.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet een application-specific password aanmaken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik eens telnet naar de poort toe vanaf je PC. Dan weet je iig afzonderlijk van de client of je überhaupt wel naar die poort kan verbinden, of dat er iets anders in de weg zit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ionicdog
Ik krijg geen verbinding als ik in telnet dit invoer: telnet imap-mail.outlook.com 143
firewall en andere progjes allemaal uitgeschakeld maakt niets uit..
Als ik van een andere laptop in huis een imap account maak gaat het wel.
Dus heeft toch echt met mijn pc/windows 8 te maken en niet met de router oid

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 20:27

Sherlock

No Shit

Toevallig lukte het me eergisteren ook niet om een gmail account in te stellen op een (Android) smartphone hier, terwijl de instellingen exact gelijk waren als op de tablet die er naast lag. Zelfde melding:
'De server heeft de aanmelding geweigerd. Controleer of het wachtwoord en de gebruikersnaam correct zijn'

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Lees eens de volgende pagina, kan zomaar de oplossing zijn : https://www.pchulplijn.nl...eeft-aanmelding-geweigerd

Het gaat om de laatste stap:

Klik onder de kop Inloggen op de onderste optie "Toestemming geven aan Apps met lagere beveiliging". Standaard staat deze optie op "geblokkeerd".
Geef toestemming om uw mail programma toegang te verlenen door op "inschakelen"te klikken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 11:53 ]

• ionicdog
Voor outlook is het mij nog steeds niet gelukt. Blijft maar weigeren.
Ik ga binnenkort mijn windows installatie opnieuw doen en hopen dat het helpt.
Want op een andere pc lukt het wel..

Pagina: 1