hulp nodig met Panasonic Viera TH-42PZ80E kalibreren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
hallo mensjes,
Ik heb gister dit pracht exemplaar van panasonic 2ehands gekocht van een mede tweaker. erg mooie tv, vooral het conttast en de zwartwaarden. nou wilde ik het kalibreren en zocht dus via google naar kalibratie settings, heb een paar gevonden maar de nummers en de settings die worden beschreven kloppen niet echt met wat er op mijn tv settings zijn. dus dacht dat het toch over een andere tv van de panasonic line is.
ik kwam daarna ook iets tegen van een Service Menu waar er waarschijnlijk ook instellingen mbt kalibratie zijn. dus ik proberen om in die Service Menu te komen, maar dat lukte me dus niet.
zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het is heel simpel. Je hoeft alleen maar even HIER te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:10:
Het is heel simpel. Je hoeft alleen maar even HIER te klikken.
dat is niet echt wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Misschien niet wat je zocht, maar wel het antwoord. Met het overnemen van instellingen krijg je geen gekalibreerde televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Daar zijn kratten bier voor nodig <+:) (of anders gewoon de film/cinema stand, warm, overscan uit)

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 05-12-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:42:
[...]

Misschien niet wat je zocht, maar wel het antwoord. Met het overnemen van instellingen krijg je geen gekalibreerde televisie.
dit is duidelijk out of my league. heb ik hier speciale apparatuur voor nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
xXChibiBunnyXx schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 18:35:
[...]

dit is duidelijk out of my league. heb ik hier speciale apparatuur voor nodig dan?
Je kunt er ook mensen voor inhuren. Hier op Tweakers zijn er ook wel eens mensen die zulke apparatuur hebben en het voor, zoals apis29 al zegt, een krat bier doen. Maar met instellingen van internet overnemen kom je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 18:42:
[...]

Je kunt er ook mensen voor inhuren. Hier op Tweakers zijn er ook wel eens mensen die zulke apparatuur hebben en het voor, zoals apis29 al zegt, een krat bier doen. Maar met instellingen van internet overnemen kom je nergens.
okee ik wist niet dat het zo moeilijk was,
in ieder geval bedankt voor de informatie, ik zie wel wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
xXChibiBunnyXx schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:53:
[...]

okee ik wist niet dat het zo moeilijk was,
in ieder geval bedankt voor de informatie, ik zie wel wat ik ga doen.
Als het zo makkelijk zou zijn, zouden ze het in de fabriek wel heel nauwkeurig afstellen. Nu is het zo dat fabrikanten een stand, zoals cinema of film, hebben waar de instellingen in het algemeen tegenwoordig al heel goed staan. Maar aangezien ieder paneel net wat anders is, kun je met algemene instellingen dus geen perfectie krijgen. Daarvoor dient de televisie echt apart voor gekalibreerd te worden.
Pagina: 1