Toon posts:

Second opinion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb wat componenten samengezet voor mijn eerste built die ik zelf ga bouwen. Ik heb al eerder componenten samengesteld, maar heb deze toen in elkaar laten zetten door een bedrijf. Deze keer wil ik echter graag zelf de pc in elkaar zetten.

Hier zijn de componenten:
gallery: Greacus
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 310,99€ 310,99
1MSI Z97 GAMING 5€ 125,95€ 125,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,29€ 89,29
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,50€ 24,50
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 148,08€ 148,08
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Corsair CX600M€ 66,-€ 66,-
1Samsung 840 EVO 500GB€ 200,95€ 200,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,76

Ik ga de pc voornamelijk voor gaming gebruiken maar ook voor 3d, video en audio editting. In de lijst hierboven staat echter nog geen videokaart... Zie vraag 4 hieronder

Nu heb ik meerdere vragen:
1. Zijn deze onderdelen allen compatibel?
2. Is de voeding goed genoeg als ik misschien later nog uit wil breiden met een extra videokaart?
3. Zouden jullie voor bepaalde onderdelen andere kiezen dan die ik geselecteerd heb?
4. Ik wil graag een GTX 970, maar ben er nog niet over uit welke precies... welke stellen jullie voor?

Ik heb een lange tijd reviews gelezen en gekeken op youtube en denk dat ik wel een redelijke built heb samengesteld hier. Hoop dat jullie me kunnen helpen met de puntjes op de i te zetten :)

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Greacus

PS. Ik denk dat ik voor de SSD toch een van 250gb kies om kosten te besparen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 21:09 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in je post, dat is wel zo makkelijk. Hoeft men niet door te klikken. Je doet dit door op "genereer RML" te klikken en die tekst in je post te plakken.

Ook staat je topic in het verkeerde subforum, dus ik zal die even verplaatsen.

Tevens willen we graag dat je antwoord geeft op de vragen die je vindt in het DAA beleid, zodat we een zo duidelijk mogelijk beeld krijgen wat je precies wil. Er ontbreekt bijvoorbeeld een budget. En voor wat betreft je eisen bijv., wees specifiek, welke games, welke instellingen, welke resolutie. En wat bedoel je precies met videobewerken? Hoe vaak doe je dat, hoe ziet je workflow er precies uit, welke programma's gebruik je.

Voor wat betreft je vragen
1. Ja.
2. Nee, vrij matige kwaliteit vooral. Er is beter te krijgen (voor minder).
3. Ligt eraan wat je wensen zijn (overklokken bijvoorbeeld?). Ik zou je RAM aanpassen naar iets low-profile, anders kan je gezeur krijgen met het plaatsen van je CPU koeler. Ook kan je voor een beetje minder een grotere SSD nemen met de pricewatch: Crucial MX100 512GB, of eventueel de 256GB versie daarvan.
4. Voor bijna elk model is wat te zeggen. Er zijn een aantal modellen die passief zijn en dus onhoorbaar tot 65 graden, zoals de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5. De MSI en EVGA hebben dat ook. De Gigabyte heeft dan weer een wat steviger koeler en klokt daardoor wat beter over.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:56:
[mbr]Zet nog even je build in je post, dat is wel zo makkelijk. Hoeft men niet door te klikken. Je doet dit door op "genereer RML" te klikken en die tekst in je post te plakken.

Ook staat je topic in het verkeerde subforum, dus ik zal die even verplaatsen.

Tevens willen we graag dat je antwoord geeft op de vragen die je vindt in het DAA beleid, zodat we een zo duidelijk mogelijk beeld krijgen wat je precies wil. Er ontbreekt bijvoorbeeld een budget. En voor wat betreft je eisen bijv., wees specifiek, welke games, welke instellingen, welke resolutie. En wat bedoel je precies met videobewerken? Hoe vaak doe je dat, hoe ziet je workflow er precies uit, welke programma's gebruik je.
[/mbr]
Voor wat betreft je vragen
1. Ja.
2. Nee, vrij matige kwaliteit vooral. Er is beter te krijgen (voor minder).
3. Ligt eraan wat je wensen zijn (overklokken bijvoorbeeld?). Ik zou je RAM aanpassen naar iets low-profile, anders kan je gezeur krijgen met het plaatsen van je CPU koeler. Ook kan je voor een beetje minder een grotere SSD nemen met de pricewatch: Crucial MX100 512GB, of eventueel de 256GB versie daarvan.
4. Voor bijna elk model is wat te zeggen. Er zijn een aantal modellen die passief zijn en dus onhoorbaar tot 65 graden, zoals de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5. De MSI en EVGA hebben dat ook. De Gigabyte heeft dan weer een wat steviger koeler en klokt daardoor wat beter over.
br00ky, heel erg bedankt voor je snelle reactie!
Zou je misschien een voorbeeld/voorbeelden van een low-profile RAM kunnen geven (zelfde prestatie/prijs klasse) en van de betere voeding (voor mogelijke SLI)?

Ik ben verder wel van plan de processor tot 4.5 a 4.6Ghz te overclocken, maar niet de videokaart.
Bij de videokaart heb ik natuurlijkst het liefst een stille grafische kaart, maar alleen als dat niet ten koste gaat van de prestaties
Overigens bedankt voor de voorbeelden van SSD en GPU.

Met vriendelijke groeten,
Greacus

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU, prima RAM, strakke timings met laag voltage en low profile dus.

pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt
(maar er is veel meer)

Maar je moet je afvragen of SLI wel zin heeft. Eer je 970 onvoldoende gaat zijn, zijn er kaarten met 6,8 misschien wel meer VRAM en daar zit je dan met je 4 GB. Daarnaast is de bus vrij beperkt, waardoor een 970 het op hogere resoluties dan FHD niet beter doet dan een 290.

/edit: voor overklokken is nog wel een steviger koeler nodig, bijv. pricewatch: Scythe Mugen 4 of de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 04-12-2014 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:19:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU, prima RAM, strakke timings met laag voltage en low profile dus.

pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt
(maar er is veel meer)

Maar je moet je afvragen of SLI wel zin heeft. Eer je 970 onvoldoende gaat zijn, zijn er kaarten met 6,8 misschien wel meer VRAM en daar zit je dan met je 4 GB. Daarnaast is de bus vrij beperkt, waardoor een 970 het op hogere resoluties dan FHD niet beter doet dan een 290.

/edit: voor overklokken is nog wel een steviger koeler nodig, bijv. pricewatch: Scythe Mugen 4 of de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power.
Ik heb nu hetvolgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z97 GAMING 5€ 125,95€ 125,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,29€ 89,29
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Seasonic G-Serie 650 Watt€ 96,80€ 96,80
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 964,08

Over de gtx 970 SLI... Ik wil de mogelijkheid hebben om uit te breiden, voornamelijk voor wanneer games zwaarder worden (aangezien dat hard gaat tegenwoordig). De rendertijden van videoeditting maken mij niet zo heel erg uit aangezien ik geen hele films produceer, maar wat kleine dingetjes voor school. De kans is ook groot dat tegen die tijd er weer een nieuwe GTX serie is en ik de 970 gewoon vervang, maar ik wil de mogelijkheid altijd nog achter de hand hebben :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan heb ik weinig toe te voegen. Gooi er een GPU naar je gaarding in, en bestellen maar ;).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:42:
Dan heb ik weinig toe te voegen. Gooi er een GPU naar je gaarding in, en bestellen maar ;).
Ga ik doen! Heel erg bedankt voor je snelle hulp br00ky!

heb nog een klein vraagje, moet ik dit topic nog op afgehandeld of opgelost zetten o.i.d.? zoja hoe? :)

Verwijderd

pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 heeft betere stroomvoorziening voor stabielere overclocks, terwijl prijs ongeveer hetzelfde is. pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart is nieuwer, stiller, koeler, etc., maar wel iets duurder. En pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power is de koeler die je wilt hebben, als die tenminste in de kast past (hij past in de R5).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:44:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 heeft betere stroomvoorziening voor stabielere overclocks, terwijl prijs ongeveer hetzelfde is. pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart is nieuwer, stiller, koeler, etc., maar wel iets duurder. En pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power is de koeler die je wilt hebben, als die tenminste in de kast past (hij past in de R5).
Bedankt mooderp voor het reageren!
Ik zat idd nog over de R5 te twijfelen. Is deze groter dan de R4? aangezien je zegt dat de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power wel in de R5 past, maar niet in de R4?
En nog een vraagje :) Waarom is de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power beter dan die ik nu geselecteerd heb?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:50:
[...]

Bedankt mooderp voor het reageren!
Ik zat idd nog over de R5 te twijfelen. Is deze groter dan de R4? aangezien je zegt dat de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power wel in de R5 past, maar niet in de R4?
En nog een vraagje :) Waarom is de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power beter dan die ik nu geselecteerd heb?
Die koeler is wat groter, dus zal al bij een lager toerental goed koelen. Hij zal zowel in de R4 als R5 passen.

Verwijderd

Uit deze test blijkt dat de TS140 Power vergelijkbaar is met een Noctua, Noctua's behoren tot de beste luchtkoelers die je maar kan hebben. En de afmetingen van de kasten kan je bij de specificaties vinden, er is niet veel verschil tussen de R4 en R5.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt!
Ik heb nu hetvolgende als (mogelijk) finale versie :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 122,95€ 122,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,32€ 97,32
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Seasonic G-Serie 650 Watt€ 96,80€ 96,80
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,56

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:06
Welke GPU wil je gaan gebruiken? Je hebt bij lange na geen 650W nodig! Bij een GTX970 heb je al genoeg aan 450W, bij een (tweedehands) 290 zou ik wel voor 550W gaan.

Verwijderd

Topicstarter
iBugged schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:14:
Welke GPU wil je gaan gebruiken? Je hebt bij lange na geen 650W nodig! Bij een GTX970 heb je al genoeg aan 450W, bij een (tweedehands) 290 zou ik wel voor 550W gaan.
ik wil misschien later nog een extra 970 erbij :)

PS. Ik denk dat ik voor de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G ga. De strix van asus zag er ook wel interessant uit, maar deze levert toch wat prestatie in voor minder geluid. Alleen vraag ik me af of deze geen problemen heeft met de ruimte in de behuizing. Weet iemand dat?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 22:57 ]

• Shogun
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-12-2025
Je build is een beetje ongebalanseerd naar mijn mening. Je zegt dat rendertijden etc. je niet uitmaken, maar je wilt wel de processor overklokken. Als rendertijden etc. je niet boeien omdat het om kleine schooldingetjes gaat, waarom dan een dure i7 (of zelfs i5K) processor?

En wanneer ben je SLI van plan, en waarvoor? SLI is op dit moment nog steeds niet optimaal voor gaming. Kost veel getweak, geeft daarna alsnog problemen en sommige games ondersteunen het niet eens. Tevens is SLI niet interessant als je het niet binnen een jaar na verschijnen van de betreffende videokaart doet, omdat er dan inmiddels betere, nieuwere kaarten zijn. Zodra je een upgrade nodig écht nodig hebt, kun je de 970 wrss wel voor een redelijke prijs verkopen, en dat geld steken in een nieuwe kaart.

En wat betreft je vraag: Nee, geen problemen met ruimte in de behuizing.

Verwijderd

Topicstarter
SP Shogun schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:21:
Je build is een beetje ongebalanseerd naar mijn mening. Je zegt dat rendertijden etc. je niet uitmaken, maar je wilt wel de processor overklokken. Als rendertijden etc. je niet boeien omdat het om kleine schooldingetjes gaat, waarom dan een dure i7 (of zelfs i5K) processor?

En wanneer ben je SLI van plan, en waarvoor? SLI is op dit moment nog steeds niet optimaal voor gaming. Kost veel getweak, geeft daarna alsnog problemen en sommige games ondersteunen het niet eens. Tevens is SLI niet interessant als je het niet binnen een jaar na verschijnen van de betreffende videokaart doet, omdat er dan inmiddels betere, nieuwere kaarten zijn. Zodra je een upgrade nodig écht nodig hebt, kun je de 970 wrss wel voor een redelijke prijs verkopen, en dat geld steken in een nieuwe kaart.

En wat betreft je vraag: Nee, geen problemen met ruimte in de behuizing.
Ik ben op het laatste moment toch nog geswitcht naar een i5 processor :) en SLI wil ik als optie openhouden. zoals ik al zei is de kans ook groot dat ik m over een paar jaar gewoon vervang door een beter kaart ipv een nieuwe erbij te kopen.

Bedankt voor je reactie :)
Pagina: 1