Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een tool om gegevens die over de tijd wijzigen op een eigen kaart weer te geven. Ik registreer bepaalde events die op bepaalde plaatsen in een gebouw plaatsvinden. Nu wil ik het aantal events op elk van die plaatsen plotten op de achtergond van een plattegrond van het gebouw. En dan eigenlijk in de vorm van een soort filmpje kunnen zien hoe het aantal events op die plaatsen gedurende de tijd wijzigt. Een beetje abstract, maar hopelijk duidelijk genoeg :)

De exacte vorm maakt mij niet zoveel uit. En ik probeer te voorkomen dat ik zelf iets van scratch moet programmeren. De data visualisatie tools die ik heb gezocht, lijken niet een dergelijke optie te bieden. Heeft iemand hier suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Ik heb zoiets wel eens voorbij zien komen. Bedrijf logde locaties van werknemers en kon dat mooi terug zien. Was een combinatie van Leaflet, Leatlet.indoor en Leaflet.slider. Heb toen wat kleinigheidjes met Leaflet moeten debuggen en alleen het frontend onder handen gehad. Hoe het backend in elkaar stak heb ik niet gezien. Ik meen Node/Mongo maar zoiets moet op kleine schaal keurig kunnen met bv. SQLite.

Aunt bunny is coming to get me!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dit soort dingen kun je goed met de D3.js library, het vergt wel goede kennis van frontend development, maar op basis van samples is er veel te vinden:

https://github.com/mbostock/d3/wiki/Gallery