Oplader LiteOn gebruiken voor Acer Aspire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb hier een oude Acer Aspire 5315 waar de oplader van defect is.
Nu heb ik hier een oplader liggen van LiteOn en wil weten of ik deze gebruiken kan.

Op de Acer laptop staat: 19V, 3,42A op de LitOn oplader staat 19V, 3,95A.

Het lijkt me dat deze te strek is voor de Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
Meer ampère is prima, te weinig is een minder verstandig idee. Voltage is het belangrijkste, als dit teveel is kan de laptop een lekkere brandgeur gaan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Veel Acer laptops hebben standaard al een oplader van LiteOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
nooberke schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:34:
Ja dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
nooberke schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:34:
Oneliner... Niet relevant.

Ontopic: Amperage te hoog is geen probleem al het voltage maar gelijk is. En natuurlijk ook handig om te weten, is de aansluiting geschikt?

Lager voltage kan direct of op langer termijn problemen/defecten veroorzaken. Doe dit dan ook niet als je je spul wilt behouden.

In jouw situatie; Ja geschikt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Thanks voor de snelle reactie heren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Jieve schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:42:
Thanks voor de snelle reactie heren! :)
No problem, slotje op het topic mods.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 16:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kijk ook even de polariteit na!
Dit symbooltje moet overeen komen: Afbeeldingslocatie: http://www.cyberpowersystems.com/images/faqs/phnsvr02.jpg

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Amperage wordt niet gegeven maar door de belastinbg getrokken. De belasting bepaalt hoeveel ampere het nodig heeft. Al zou je er een 20A voeding op aansluiten zal de laptop nog steeds die 3A trekken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Zoals reeds vermeld maar just to be sure: een device die graag 20A wil hebben aansluiten op een 3A voeding (kan) zal wél problemen geven.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Mattie112 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:52:
Zoals reeds vermeld maar just to be sure: een device die graag 20A wil hebben aansluiten op een 3A voeding (kan) zal wél problemen geven.
In dat geval zal de spanning inzakken, omdat het totale vermogen niet geleverd kan worden. Aangezien stroom niet geregeld kan worden zal de spanning wel geregeld worden en de spanning inzakken.
(bij moderne laders komt de kortsluitbeveiliging in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik verwacht zelfs dat deze voeding wellicht nog wat beter is aangezien je hem in principe niet op maximaal belast wat de efficiëntie weer ten goede komt.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Bartjezz schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:38:
[...]

In dat geval zal de spanning inzakken, omdat het totale vermogen niet geleverd kan worden. Aangezien stroom niet geregeld kan worden zal de spanning wel geregeld worden en de spanning inzakken.
(bij moderne laders komt de kortsluitbeveiliging in...)
Bedankt voor de aanvulling :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Een kennis heeft wel eens gepoogd zijn laptop bij mij op te laden, zelfde merk, alleen zwaarder exemplaar voeding (groter scherm). Ik heb een 90W voeding, hij normaal een 150W. Draaien ging, maar opladen niet. Accu bleef leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voedingen met een dikke stekker en een hele dunne middenpin sturen ook een ID mee. Als de laptop de voeding niet herkent zal die niet laden. Een HP voeding op een DELL laptop heeft dat effect.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die LiteOn adapter gaat prima werken. Heeft deze toevallig niet ook misschien een geel gekleurde aansluiting ? Vrijwel alle 90W Acer adapters hebben een gele stekker. Als het een 125W model is dan is ie blauw. Het kan best zijn dat die LiteOn adapter ook gewoon van een Acer laptop is.

Verder zoals gezegt. Als het voltage maar klopt en het aantal ampere gelijk of hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:11:
Een kennis heeft wel eens gepoogd zijn laptop bij mij op te laden, zelfde merk, alleen zwaarder exemplaar voeding (groter scherm). Ik heb een 90W voeding, hij normaal een 150W. Draaien ging, maar opladen niet. Accu bleef leeg.
doet mijn Delll ook.. die kan met een 60W adapter prima uit de voeten.. alleen de accu laden als het ding aanstaat is er dan niet bij.. met een 90W kan het wel alleen dan werkt de "snellaad" functie niet als die aanstaat..
met een 120(of 125W) kan het allemaal tegelijk. alleen snel laden is zover ik weet minder goed voor de accu..
en nou gebruik ik hem wel elke keer met een 120W omdat mn 90 de geest gaf.. en ik nog geen vervangende gescoord heb. :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
SMSfreakie schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:55:
[...]

doet mijn Delll ook.. die kan met een 60W adapter prima uit de voeten.. alleen de accu laden als het ding aanstaat is er dan niet bij.. met een 90W kan het wel alleen dan werkt de "snellaad" functie niet als die aanstaat..
met een 120(of 125W) kan het allemaal tegelijk. alleen snel laden is zover ik weet minder goed voor de accu..
en nou gebruik ik hem wel elke keer met een 120W omdat mn 90 de geest gaf.. en ik nog geen vervangende gescoord heb. :P
Mijn Inspiron 15R SE draait prima op een 60W adapter, hij gaat miepen, maar hij laad (langzaam) en hij draait, terwijl ik normaal 90W heb. Een XPS waar ik het over had met een nog zwaardere voeding draait dus alleen en laad niet op.
Pagina: 1