Slechte verzending van harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De aanleiding voor het openen van dit draadje is dat ik met onzekerheid zit betreft wat ik nou moet doen.

Paar dagen terug heb ik een Western Digital 4TB Red HDD overgenomen van een mede-Tweaker en nou meldt hij vandaag dat de schijf gisteren is verstuurd middels gewone brievenpost(!).
Verkoper heeft een totaalbedrag incl verzenden gegeven en daar ben ik akkoord mee gegaan.
Manier van verzenden is van te voren niet gemeld.
Met gezond verstand verwachtte ik dat het per pakketpost zou worden geleverd (ja, ik weet het, assumption is the mother of all fuck-ups).

Met brievenpost wordt nou niet bepaald lief mee om gegaan en als het schijfje dus hier binnenkomt dan valt 'ie ook nog eens een aardig stuk gezien m'n brievenbus een meter hoog zit en er onder een stevige deurmat ligt.

Verkoper meldt dat hij dit al vaker heeft gedaan en het altijd goed is gegaan.
Is het controleren van de schijf nuttig en als dit geen bad sectors en/of S.M.A.R.T. goed is, is er dan nog veel kans op schade op langere termijn?
Of is het een gevalletje van "dank je, maar nee dank je", geld terug vragen en schijf terug sturen?

Ik hoop dat iemand me hier wat meer duidelijk in kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Maak iets zodat hij niet hard kan vallen.
Gevallen tijdens sorteren? Dan kan de schade later pas voor storingen zorgen. Met een 2.5 inch kan het nog, maar een 3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Marc050 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:14:
Maak iets zodat hij niet hard kan vallen.
Wut? Het is toch al lang gebeurd?
En daarnaast, een 3,5 inch HDD met de brievenbuspost versturen is wel erg lomp!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:17:

En daarnaast, een 3,5 inch HDD met de brievenbuspost versturen is wel erg lomp!
Inderdaad scheelt qua kosten maar 2,90 Euro door het relatief hoge gewicht van 3,5" HD.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:27

Rmg

Pakketpost en Briefpost gaan net zo ruig, maak daar maar geen illusies over.

Zou eerst eens kijken hoe hij nou daadwerkelijk verzonden is, als er genoeg padding aan de randen zit kan ik me voorstellen dat dat 99/100 keer prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Laatst online: 14-09 14:08
Zal wel aan mij liggen maar ik vind dit niet akkoord...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vind het ook een klote actie, en not done.
Pakketpost geeft je in ieder geval de gelegenheid om het fatsoenlijk te voorzien van cushioning

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09
Wat maakt het uit of hij als pakketpost is verstuurd of als gewone briefpost?
Volgens mij gaat het erom HOE de hardeschijf is verpakt, is dit al bekend?

Je kan een hardeschijf met pakketpost opsturen in een doos van 30cm bij 30cm zonder enige bescherming voor de hardeschijf maar je kan ook een hardeschijf opsturen met gewone briefpost terwijl deze goed verpakt is met veel bubbelfolie & daarna nog eens in een bubbelenvelop.

Mijn advies:
Wacht tot de hardeschijf er is & kijk dan hoe deze verpakt is, ga daarna pas eventuele conclusies trekken en of de verkoper aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ictinteresse schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:50:
je kan ook een hardeschijf opsturen met gewone briefpost terwijl deze goed verpakt is met veel bubbelfolie & daarna nog eens in een bubbelenvelop.
Dan past ie niet meer door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat wil je ook niet want dan valt die (gegarandeert) een meter naar beneden ...

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 05-12-2014 00:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:11
Misschien heb je nog geluk, ik heb wel eens een pakketje opgestuurd gekregen als brievenbuspost wat dus wel door de sleuf paste bij het afleverpunt maar niet door mijn brievenbus. Toen belde de postbode lief aan met een soort van pakketje dus. Was wel een wat ouder huis toen. Laat wel het hele sorteerproces nog open waarbij er van alles kan gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
Plof. Daar lag 'ie dan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3fpXP0jl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vAzlqC9l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tWFqts1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HPPRZ4bl.jpg

(telefoon en lucifers niet inbegrepen, dit ligt er op om adresgegevens te beschermen ;) )

Er is dus al schade bij het SATA connectortje. Deze gaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

8)7 Wat een domme verzendwijze.

Ik hoop voor je dat hij niet moeilijk gaat doen. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
doe hem dan tenminste nog in een anti-statisch zak, waarin alle schijven ook standaard geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Die miste ik ook al ja, met wat pech is de print ook al beschadigd...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Idd, ESD is niet te zien met blote oog en kan pas na een aantal dagen/weken/jaren tevoorschijn komen. Alleen met speciale apparatuur is het te zien. Ik zou hem terug sturen en je geld terug eissen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Laatst online: 21:11
Heb je eigenlijk wel recht op geld terug of heeft verkoper dit al aangegeven te zullen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
Zojuist een berichtje gedaan naar de verkoper met foto's en het bericht dat ik toch wel erg graag mijn geld terug wil plus verzendkosten om dit per pakketpost of, als hij graag wil, briefpost terug te sturen.
Ben benieuwd naar zijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zou hem sowieso per pakketpost terugsturen. Straks ligt de schijf helemaal uit elkaar en krijg je daar weer gezeur van. Het is belangrijk dat de staat exact hetzelfde blijft, zoals jij hem nu ontvangen hebt. Desnoods die paar euro op de koop toenemen, als de verkoper er niet voor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb al 2 schijven op zo'n manier gekregen, 1 voor mijn PS3 en 1 voor mijn PC, doen het nog steeds :)

En die laatste meter dat hij valt vanuit je brievenbus? Ga eens kijken in sorteercentrum en kijk eens hoe vaak daar zo'n pakketje valt. Absoluut geen slimme manier om dit te verzenden, maar hoe sommige reageren is ook doorgeslagen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Nu online
Hdd's kunnen heel wat G-krachten verdragen, wanneer ze niet in bedrijf zijn. Heb hier een Seagate liggen die tot 350Gs zou kunnen hebben, maar dat zegt dus helemaal niets want ze specificeren niet de tijd (is het voor een nanoseconde of een milliseconde, zeg het maar.) Dit is natuurlijk alleen als de heads in de parkeerstand staan. Het versturen in een enveloppe zonder ESD-bescherming en goede verpakking is natuurlijk geen goed idee.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Open heb je 'm toch al gemaakt, aansluiten en even testen, als ie het goed doet is er toch niks aan de hand verder? Doet ie het niet goed kan je 'm alsnog terugsturen (in overleg).

Volgens mij hebben zulke schijven verder ook nog gewoon fabrieksgarantie, dus ik snap niet zo goed waarom je er zo lastig over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
Omdat het op zo'n knullige manier is verstuurd zonder dat dat van te voren is besproken.

Het is leuk dat het theoretisch gezien allemaal wel zou moeten kunnen maar het plan is om zo'n schijf te gebruiken voor lange termijn data opslag. Zou nogal vervelend zijn dat de schijf er dan na een paar weken uit klapt omdat 'ie toch een opdonder te veel heeft meegemaakt tijdens het verzenden.
Allemaal erg leuk, die garantie, maar de verloren data blijft verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Zijn er hier nou serieus mensen die vinden dat dit wel kan?

Een hardeschijf in een doos met vulling is natuurlijk vele malen beter beschermd tegen beschadiging. Al is het alleen al aan de boven en onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je zoiets doet met een oude 80 of 160 GB HD van paar Euro kan ik nog begrijpen.
Op deze manier een 4TB versturen is vragen om problemen
Die 6 postzegels is welgeteld ongeveer 3 Euro goedkoper.

Wanneer je zo een HD opstuurt voor RMA is die gelijk afgewezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Maar dat er hier op T.net mensen zijn die het prima vinden.... Schokkerend en eigenlijk ook wel logisch. Het Past wel in het beeld van alle te koop aangeboden oppo invites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum , misschien beter wachten ..op een bericht van deze persoon..

Bonthouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk bericht?
Foto's lijken me duidelijk genoeg, die HD is slecht verzonden om 3 Euro te besparen of misschien 7 omdat de postzegels gratis waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:21:
Welk bericht?
Foto's lijken me duidelijk genoeg, die HD is slecht verzonden om 3 Euro te besparen of misschien 7 omdat de postzegels gratis waren.
Een pakket tot 10KG mag je ook frankeren met postzegels dus als die gratis waren was het pakket ook gratis geweest. (Tenminste, dat is wat PostNL mij verteld heeft na contact daarover enkele weken terug)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bonthouse schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:43:
Plof. Daar lag 'ie dan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(telefoon en lucifers niet inbegrepen, dit ligt er op om adresgegevens te beschermen ;) )

Er is dus al schade bij het SATA connectortje. Deze gaat terug.
waar zit die schade precies dan?
beide poorten zien er prima uit, hooguit wat omringend plastic dat niet heel meer is, maar dat hoef geen grote issue te zijn (de verpakking an sich is natuurlijk wel beroerd voor een disk...)

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

mschol schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:37:
hooguit wat omringend plastic dat niet heel meer is, maar dat hoef geen grote issue te zijn
Dat is juist wel een grote issue, dat betekend namelijk dat die schijf al flinke klappen heeft moeten verduren.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
mschol schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:37:[...]waar zit die schade precies dan?
beide poorten zien er prima uit, hooguit wat omringend plastic dat niet heel meer is, maar dat hoef geen grote issue te zijn
De plastic bij de SATA aansluiting is afgebroken, dus is bij deze de garantie vervallen.
Als ik een schijf zou kopen, en de verkoper levert de HD in zo een verpakking die gaat direct retour!

• Bonthouse
  • Niet online
Onderhand is de schijf terug bij de verkoper en heeft hij het geld + extra verzendkosten terug overgeschreven.
De verkoper heeft in DM's al een paar keer zijn excuses aangeboden.
Is het nu nog belangrijk om V&A feedback achter te laten?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bonthouse schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:51:
Onderhand is de schijf terug bij de verkoper en heeft hij het geld + extra verzendkosten terug overgeschreven.
De verkoper heeft in DM's al een paar keer zijn excuses aangeboden.
Is het nu nog belangrijk om V&A feedback achter te laten?
Feedback mag altijd, maar vermeld dan ook eerlijk dat hij het netjes heeft opgelost op zijn kosten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 23:44
Alsnog net opgelost. Je bent wel een konijn als je een 3,5" schijf zo verstuurd, dus ik zou feedback achterlaten met een paragraaf over de verzendwijze en uitleg over hoe het opgelost is.

Gelukkig toch niet het einde van de wereld. Alleen jammer voor de verkoper die de schijf om zeep heeft geholpen.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Slecht geleverd maar netjes opgelost en dat waardeer ikzelf dan weer positief. ;)

Pagina: 1