iPhone 6 Plus performance issues vergeleken met 6?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben als een blok gevallen voor de iPhone 6 Plus. Ik zit mij alleen af te vragen, de iPhone 6 Plus heeft dezelfde hardware als de iPhone 6, terwijl 'ie toch een full HD display moet renderen. Merkt iemand problemen met het spelen van een game of het afspelen van een (full hd) film?

Daarnaast hoor ik gemende verhalen over de batterij van de iPhone 6 Plus; de een haalt er makkelijk twee dagen mee, de ander net twee uurtjes langer dan de iPhone 5. Mijn iPhone 5 haalt net 20 uur op één volle accu, de accu is pasgeleden nog vervangen door Apple.

Dus wat is jullie ervaring met de 6 Plus?

p.s. zijn apps, zoals YouTube, ING, Rabobank, Spotify, Netflix en games al bijgewerkt voor het full hd beeldscherm?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dat de plus een groter aantal pixels moet renderen maar als je naar de eerste generatie iPad air en retina mini(A7 chip) kijkt zie je dat deze ook geen probleem hebben met de grotere hoeveelheid pixels en de plus heeft minder pixels. De iPhone 6 en plus hebben een A8 processor waar de GPU 50% sneller is over de A7.

Nog zo weinig apps zijn geoptimaliseerd voor de A7 laat staat de A8 chip, misschien dat je over 3 jaar het meeste haalt uit de A7/A8 chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Pfoeh, het klinkt allemaal niet erg positief over de apps. Ik lees net dit artikel op iCulture, http://www.iculture.nl/on...phone-6-nederlandse-apps/, waaruit blijkt dat zelfs de apps van de grote banken nog niet zijn geoptimaliseerd voor het grote scherm.

Betreft je vergelijking met de iPad Air heb je helemaal gelijk, de iPad werkt als een zonnetje. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een 6+ en het klopt dat sommige apps nog niet ge-update zijn maar de belangrijkste app waar je veel tijd in besteed wel. En voor die apps die niet ge-update zijn is het ook weer niet zo'n ramp alles is wat groter maar prima bruikbaar, bank apps gebruik je geen uren per dag op je mobiel. Die update komt er vanzelf wel.