Als ik een zachte duw tegen mijn kast geef, gaan mijn 2 schermen op zwart. De fans blijven draaien, het lijkt echt puur of de schermen geen signaal meer krijgen. De videokaart lijkt goed in het moederbord te zitten. De kabels van de beeldschermen zitten goed vast. Als ik de resetknop indruk, dan doet alles het weer prima. Enig idee wat het kan zijn?
Een kabelbreuk lijkt mij waarschijnlijk, als het niet gewoon om een loszittende kabel gaat. Ik zou het eens in vervangen van display (hdmi?) kabels zoeken. Gewoon testen met die van een TV ofzo..
[ Voor 11% gewijzigd door Vayra op 04-12-2014 17:42 ]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG
Dikke kans dat die PC alsnog uitvalt, de enige manier om het zeker te weten is om die PC op afstand te benaderen en kijken of software nog draait. RDP/Webserver, iets in die lijn. SSD's vinden hard resets overigens doorgaans niet zó ontzettend leuk.
Maar totdat je zeker weet: is het alleen het beeld of is het iets anders (fans zijn dom, 12v er op en ze blijven wel gaan, en de logica van het moederbord kan daar in ook érg simpel zijn: geen atxpwr event = stroom er op houden = fans aan), kan het eigenlijk ALLES zijn:
* Kortsluiting in een USB device/kapotte printer
* loszittende CPU
* SSD losjes-achtig
* DIMMs (of als het om een oude PC gaat: SIMMs) los er in
* geen afstandsbusjes onder het moederbord
* te veel afstandsbusjes onder het moederbord
* bloot kabeltje wat tegen een ongeaarde kast aantikt
* wisseling in kosmische stralen en gamma ray burst says: you dump ram (hoogst onwaarschijnlijk...)
* HDD head-crashed en dumpt het systeem in "halt"
* ATX plugje sluit kort en je triggert een standby/S1 event
* monitor kabel sluit kort
* videokaart reboot
* PCI-E kaart zit er niet volledig in
* PCI-E 6p of 8p zit er niet lekker in
* Moederbord 4- of 8pin zit er niet volledig in
etc, etc...
Maar totdat je zeker weet: is het alleen het beeld of is het iets anders (fans zijn dom, 12v er op en ze blijven wel gaan, en de logica van het moederbord kan daar in ook érg simpel zijn: geen atxpwr event = stroom er op houden = fans aan), kan het eigenlijk ALLES zijn:
* Kortsluiting in een USB device/kapotte printer
* loszittende CPU
* SSD losjes-achtig
* DIMMs (of als het om een oude PC gaat: SIMMs) los er in
* geen afstandsbusjes onder het moederbord
* te veel afstandsbusjes onder het moederbord
* bloot kabeltje wat tegen een ongeaarde kast aantikt
* wisseling in kosmische stralen en gamma ray burst says: you dump ram (hoogst onwaarschijnlijk...)
* HDD head-crashed en dumpt het systeem in "halt"
* ATX plugje sluit kort en je triggert een standby/S1 event
* monitor kabel sluit kort
* videokaart reboot
* PCI-E kaart zit er niet volledig in
* PCI-E 6p of 8p zit er niet lekker in
* Moederbord 4- of 8pin zit er niet volledig in
etc, etc...
Hmm, maar dan is het wel heel toevallig dat beide beeldschermen uitvallen?
dit: ok...ik ga maar eens wat zaken doornemen. Heb de computer week geleden 2de hands gekocht. Alles leek/is verder prima, behalve dat (en 1 keer alles bevroren)
dit: ok...ik ga maar eens wat zaken doornemen. Heb de computer week geleden 2de hands gekocht. Alles leek/is verder prima, behalve dat (en 1 keer alles bevroren)
[ Voor 52% gewijzigd door RickV. op 04-12-2014 18:10 ]
Als je wilt weten of je harde schijf nog okee is (i.v.m. het bevriezen): Check je SMARTRickV. schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:57:
Hmm, maar dan is het wel heel toevallig dat beide beeldschermen uitvallen?