vastlopers bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:25
een maandje geleden heb ik m'n nieuwe systeempje gekocht, maar nu loot het iedere keer vast. Eerst werkte het prima, maar sinds een paar dagen loopt het helemaal vast. Eerst alleen bij afspelen van mp3's, explorer en outlook (een aantal programma's tegelijk dus), maar nu al bij het opstarten van de vaste programmatjes (icq, msn, etc)tot zelfs tot het begin van de "binnenkomst" bij windows (dat je net je muis ziet). Nu is het al zo erg dat het nog eerder in de opstart fase gebeurd (tijdens het aanzetten ofzo van virusscanner). Het kan volgens mij niet liggen aan verkeerde BIOS instellingen, want dat heb ik al gereset enzo. De voeding van de proc. staat nu in bios op 1,750V (dat was de standaard in bios), maar in windows geeft hardware monitor van via aan dat het 1,80 is. Ook liep de temp. hoog op als ik voor lange tijd in bios zat, en als ik daarna in windows kom zakt het weer.
Ik snap er niets van dat het vastloopt, want alles is volgens mij op standaard ingesteld.
kan iemand ff een tip ofzo geven?

Dit zijn de onderdelen:
300W voeding
Aopen AK73Pro A
Athlon 1330 axia (1334Mhz in sisoft sandra)
Taisol koeler
256 mb 133 infineon
40Gb 7200tpm IBM
gForce2 mx 400 32mb tv-out
cd-lezer 50x aopen
cd-brander 12x10x32x lite-on
iets van een realtek 10/100 netwerk kaart
idle 27/30 (mbord temp)
stressed (en voor langere tijd in bios) 48/50

Verwijderd

Gewoon ALLES eruit halen behalve de essentiele onderdelen (evt andere onderdelen erin) en dan ffe een duurtest doen..kom je er vanzelf achter wat het is

veel werk maar ja..

• winnubst
Ik kom niet eens in windows. Tijdens een of ander dos scherm loopt het nu al vast. In de veilige modus lukt het geloof ik wel, maar misschien zelfs daar een vastloper.

Verwijderd

De kaalste test, mobo op een kartonnen doos, voeding er naast, agp-kaart op het mobo, geheugen in je mobo, keyboardje, floppy, win98se bootdisk, booten en zien wat er kan vastlopen.

• winnubst
Maar is het niet raar dat opeens een werkend systeem zomaar begint vast te lopen? Ben nu bezig met het uitkleden van de pc, maar tot nu toe heeft het geen effect.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

windhoos reinstallen .uit

op de helpdesk zeggen we dan vaak retten wat bij ons (medion/lifetec) dus betekend fabrieksimage erover halen. windhoos over windhoos geeft in zo'n geval 90% van de tijd niet het gewenste resultaat.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Ik zou eerst je geheugen maar eens testen misschien kun je geheugen van iemand lenen, probeer het daar eens mee!

• winnubst
Ik heb het gevonden!!! Ben de hele nacht wakker geweest om het probleem op te lossen, maar dankzij een huisgenoot (bedankt marco) ben ik er achter. De proc is TE SNEL voor het MOBO. Volgens de website van aopen kan de AK73PRO(A) helemaal geen 1333 aan. Het bordje is gesertificeerd tot 1000MHz, en goed getest tot 1200MHz. Volgens de PC-boer kon het prima wat ik kocht, dus dat heb ik toen maar aangenomen. Het duurde trouwens wel erg lang voordat we daar achter kwamen. Eerst alle bios settings proberen (wat ik al 1000 keer had gedaan) daarna de helft van win weggegooid, en toen opnieuw geinstalleerd. Maar daarbij bleef het hangen op het identificeren van de die-hard bios. Op een gegeven moment gingen alle opstart-schermen zo snel dat we de multiplier op z'n laagst hebben gezet. 5X133 => athlon1333@666. Zo werkte alles vlekkeloos en zijn toen toch maar ff op de aopen site geweest, om te kijken tot hoeveel MHz dat MOBO kan hebben. En het werkt echt!!! Op alle waardes tot 1000MHz mooie benches gemaakt, maar op 1200MHz weer zo'n mooie vastloper. Ga morgen, wat zeg ik, vandaag, maar een nieuw bordje halen. Heeft er iemand nog goeie suggesties?
Pagina: 1