Knal bij wisselen van zender, ingang of bron op TV

Pagina: 1
Acties:

• joeptsoep
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09-2022
Hallo,

Ik heb een AVR130 (HK). Nu heb ik deze week een nieuwe tv gekocht met alleen de mogelijkheid voor audio out via optical. Het probleem is nu als volgt. Alle randapparatuur via hdmi op tv aangesloten en een toslink van tv naar AVR130 aangesloten. Elke keer als ik van zender, ingang of bron wissel maakt de centerspeaker een hard knal. Hiernar is het geluid wel goed te horen maar tijdens zapp bv is dit erg irritant. Mijn vraag is natuurlijk wat kan ik hieraan doen? Waar kan dit vandaan komen? Alvast dank voor de reactie's.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01 14:37
Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Komt de knal echt alleen uit de center speaker?

Dingen die bij mij zo naar boven poppen die je kunt proberen:
- De de versterker goed geaard? Is waarschijnlijk niet de oplossing, wel het proberen/bekijken waard.
- Zit de center speaker goed aangesloten? Probeer de draadjes eens om te wisselen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03
Edit : Niet goed gelezen. Mijn probleem is hier niet van toepassing.

Al eens geprobeerd de boel analoog aan te sluiten en kijken of het dan nog zo is? Je zult denk ik toch dingen moeten gaan uitsluiten dmv trial & error.

[ Voor 83% gewijzigd door Visgek82 op 06-12-2014 02:16 ]

• joeptsoep
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09-2022
Dank voor jullie reactie's d:)b . Heb de zaak ook analoog aangesloten en dan komt het niet voor.

Het zit hem in de AVR. Bij het wisselen van digitaal audio signaal doet hij dit steeds. Dus zal ermee moeten leven of een andere receiver aanschaffen.