• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
Hoi allen,

Ik loop tegen een paar dingen aan met W8.1 waarvan ik mij afvraag of ik de enige daarmee ben. Ik plaats dit topic bewust onder tablets, omdat het om mijn tablet gaat en ik niet denk dat dit ook op de PC gebeurt. Ik heb een 32GB tablet en sinds vandaag brult dropbox dat er geen schijfruimte meer is. Even alle mappen bekijken leert mij dat de map "Windows" 12GB groot is. Ik vind het nogal veel voor een tablet met officieel 32 GB opslag, is dat normaal?

Verder heb ik gister de update gehad waarmee dus ook de keuze voor de browser gemaakt moet worden. An sich niets mis mee, ware het niet dat ik daarmee mijn IE app verloren ben en nu altijd op mijn bureaublad moet internetten. En daarmee ook zelf mijn toetsenbord moet activeren, naar links schuiven op de pagina niet meer "vorige" is en naar rechts niet meer "volgende" is. Hoe krijg ik een browser weer terug als app zonder telkens via bureaublad te gaan?

alvast bedankt.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat probleem van IE kan je volgens mij oplossen door op je bureaublad voor "vastmaken aan menu start" te kiezen, of datzelfde te doen om vanaf je Modern UI app lijst (van onder je tegeltjesvenster vegen) hetzelfde te kiezen.

Dropbox gebruik ik niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 17:35
Waarom zou het raar zijn dat windows 12GB groot is ? Grootte van de windows installatie heeft toch niets te maken met de grootte van de opslagruimte?

Valt trouwens nog mee. Op mijn werkpc zit ik op 24GB voor de Windows map. Moet zeggen dat dit ook wel een stuk meer is dan verwacht.

Heb je effectief geen ruimte meer of heb je quota ingesteld voor bepaalde mappen ?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ahh, ik las je vraag verkeerd, ik dacht dat in je dropbox een map windows stond, maar je hebt het gewoon over je Windows systeemmap op je ssd.

Dan is 12GB een keurig formaat inderdaad.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
PaT schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:49:
Dropbox gebruik ik niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
In dropbox leek mij het probleem niet te zitten.
Kenhas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:59:
Waarom zou het raar zijn dat windows 12GB groot is ? Grootte van de windows installatie heeft toch niets te maken met de grootte van de opslagruimte?

Valt trouwens nog mee. Op mijn werkpc zit ik op 24GB voor de Windows map. Moet zeggen dat dit ook wel een stuk meer is dan verwacht.

Heb je effectief geen ruimte meer of heb je quota ingesteld voor bepaalde mappen ?
Ik had echt effectief geen ruimte meer.
PaT schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:02:
Ahh, ik las je vraag verkeerd, ik dacht dat in je dropbox een map windows stond, maar je hebt het gewoon over je Windows systeemmap op je ssd.

Dan is 12GB een keurig formaat inderdaad.
Ik vind het veel, meenemend dat de tablets ook als 16Gb uitgevoerd kunnen zijn en dan dus alles gewoon meteen vol staat met alleen windows (als je dat al red, als je net als ik iets meer dan 2/3 hebt van wat er op de verpakking staat, kom je nipt aan 11,5 GB). Ik heb 23,1 GB aan zichtbare schijfruimte.

IE hebben we dus weer terug als app. Nu eens zoeken of dat ook mogelijk is met FF. Zal vast niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-12-2014 14:17 ]

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 17:35
Dat is de keerzijde van een "gewone" volwaardige windows op tablets. Werkt fantastisch maar neemt ook de ruimte in van een volwaardige windows.

Je kan volgens toch altijd een SD kaartje in je tablet stoppen of al je data extern zetten ? Wil niet zeggen dat dit ideaal is maar is wel een oplossing.

Heb tijdje gespeeld met windows tablet met 16GB maar onmiddellijk de keuze gemaakt om alles van documenten, foto's, ... op onedrive te laten staan

Heeft firefox dan een app ? Het is toch altijd een desktop versie van firefox omdat ze gestopt zijn met de Metro versie van firefox ? Voor zover ik weet, verwijdert dat "browser keuze" programma'tje niets van programma's dus als firefox erop stond, moet ie er nog altijd op staan. Gewoon op startscherm beginnen firefox typen en hij zou wel tevoorschijn moeten komen.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Pizza_Boom schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:06:
[...]
In dropbox leek mij het probleem niet te zitten.
[...]

Ik had echt effectief geen ruimte meer.
[...]

Ik vind het veel, meenemend dat de tablets ook als 16Gb uitgevoerd kunnen zijn en dan dus alles gewoon meteen vol staat met alleen windows (als je dat al red, als je net als ik iets meer dan 2/3 hebt van wat er op de verpakking staat, kom je nipt aan 11,5 GB). Ik heb 23,1 GB aan zichtbare schijfruimte.

IE hebben we dus weer terug als app. Nu eens zoeken of dat ook mogelijk is met FF. Zal vast niet.
Er zijn Windows tabels waarbij er gebruik wordt gemaakt van WIMboot en hierdoor maar 3 a 4 GB in beslag nemen.

Jij kan er bv. voor kiezen om de recovery images op een usb stick te plaatsen en daarna van de tablet te verwijderen. Dit scheelt ook aardig aan opslag.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 04-12-2014 14:34 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Had hetzelfde op mijn venue 8, deze link gebruikt, werkt ook voor ondere win 8 tablets. Vooral de WinSXS tip leverde bij mij veel ruimte op. Windows updates die bestanden achterlaat en veel ruimte inneemt :X

http://tinyurl.com/ne5yy7j

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn251565.aspx

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:43
Ik heb trouwens mijn batterijduur weer wat omhoog gekregen. Gewoon automatische Windows update uitgezet want dat is een van de dingen die hij checkt tijdens connected standby. Updaten doe ik dan zelf wel een keertje.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-12 11:11

Domih

Domih.

Typ bij zoeken eens Disk cleanup in, daar krijg je ook allerlei tooltjes om onnodige rommel te verwijderen.

Ook gebruik ik graag het programma Treesize Free om te zien waar grote bestanden zijn en te kijken waar veel ruimte in beslag genomen wordt.

Zo ziet het eruit:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dymtX/69f988171f.png

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Pagina: 1