Heb es, 1.333 AYHJA, en nu OC !!!

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eidelijk, ik had hem bij perfect systeem besteld. ik had ook antec coolpasta besteld.

Ik heb nu een cooler master 6I11, 1.33AYHJA en coolpasta. Ik heb de nieuw bios voor mij abit geinstaleerd.

ik ben klaar om te gaan overklocken.. :)

moet ik dan gelijk de VCORE op 1.85 zetten of gwoon met multi-plier gaan spellen?

wat is het beste manier. en hoe ver kan ik gaan met een CM 6I11 ?

help me out guy's

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je moet het gewoon proberen, als je systeem niet goed loopt moet je de Vcore verhogen.

Je kan ook wel meteen op 1.85V beginnen maar dan word ie zo warm, die van mij kwam tot 1530MHz :)

Alle proemn in n drek

• FMS
  • Niet online
wat voor cooler heb je? en hoe ver kan ik met de 6I11

Verwijderd

Gewoon zelf proberen en temp. in de gaten houden.

• FMS
  • Niet online
moet ik de multi-plier hoger zetten of de FSB? hij staat nu op 10*133 1.75 vcore.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 21:15
Op woensdag 13 juni 2001 17:59 schreef FMS het volgende:
moet ik de multi-plier hoger zetten of de FSB? hij staat nu op 10*133 1.75 vcore.
ok, ik snap dat mensen zuinig zijn op hun nieuwe spulletjes, maar op dit forum word deze vraag wel minstens 20 keer per dag gesteld.

Als je bang bent je pc naar de kloten te helpen moet je gewoon NIET overklokken. OF je eigen beter laten informeren door SITES zoals ATHLONOC.com e.d, er zijn echt wel 100000+ sites over fsb en multiplier gepruts.. SEARCH, SEARCH, SEARCH

overklokken is sooooo easy maar

ALLES heeft zo z'n risico's.

/edit owja dit topic hoort eigenlijk in Die-hard Overclocking & Case Modding maar hier is idd niets die-hards aan

• FMS
  • Niet online
heb jij een 1.33 met ayhja, nee,

ik vroeg Bierkameel. ik wilde weten hoe hij de Mulit/FSB had ingesteld. |:(

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
zet jij altijd een pentium 4 koeler op een amd processor dadelijk niet klagen als je core afbreekt he !!!

• salvador4
Op woensdag 13 juni 2001 18:28 schreef FMS het volgende:
heb jij een 1.33 met ayhja, nee,

ik vroeg Bierkameel. ik wilde weten hoe hij de Mulit/FSB had ingesteld. |:(
dan moet je dat quoten. enne, of je een 1.33 of een 1 ghz hebt maakt qua fsb en multiplier geen zak uit, deze werken het zelfde (duhdoh) dus je moet niet ijlen als je commentaar krijgt van iemand met 'maar een 1 gig' cpu en geen 'super ajhyahduihf' stepping code

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:35 schreef salvador4 het volgende:

[..]

dan moet je dat quoten. enne, of je een 1.33 of een 1 ghz hebt maakt qua fsb en multiplier geen zak uit, deze werken het zelfde (duhdoh) dus je moet niet ijlen als je commentaar krijgt van iemand met 'maar een 1 gig' cpu en geen 'super ajhyahduihf' stepping code
LOL >:)

(superoverbodige modus)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:35 schreef salvador4 het volgende:

[..]

Right on! >:)

Verwijderd

Eerst die multiplier de lucht in gooien en dan met de FSB kijken hoe ver je stabiel kunt gaan...

Verwijderd

ff een tijdje op standaard instellingen laten draaien en dan pas gaan OC-en.
of eh, zet je vcore op 1.70 en laat em zo een week of wat 24/7 draaien.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet met de multiplier beginne!! Dat levert veel minder rendement als de FSB verhogen, ik bedoel zet je FSB op 10 en je multie op 150 en ga dan ff kijke hoe ver je verder komt.... :)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 23:21 schreef Plague het volgende:
Niet met de multiplier beginne!! Dat levert veel minder rendement als de FSB verhogen, ik bedoel zet je FSB op 10 en je multie op 150 en ga dan ff kijke hoe ver je verder komt.... :)
Je bedoelt zeker 'zet je FSB op 150 en je multie op 10', maar dat terzijde.
Een weekje geleden heb ik mijn MSI K7T Turbo met 512 mb PC 150! geheugen vervangen door de MSI K7T 266 Pro met 512 mb DDR Crucial PC 2100 geheugen. Op de Turbo draaide ik op 13 x 111 en op die nieuwe DDR met 10,5 x 137. Ik gebruik dezelfde cpu nl een TB 1200/100. Sisoft Sandra geeft op mijn nieuwe lagere benchmarks voor CPU (Drystone 4006 ipv 4010/Wetstone 1932 ipv 1971) en CPU multimedia (Integer MMX Enh 8059 ipv 8080/ Floating point 9795 ipv 9818). Alleen de Memory Benchmark is verhoogd (Int Alu/Ram Bandwith 556, was 493/Float FPU/Ram bv 685, was 555). Dat vertelt mij dat het verhogen van de multiplier meer effect heeft dan het verhogen van de FSB, niet dan?

• salvador4
Op woensdag 13 juni 2001 23:35 schreef App het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker 'zet je FSB op 150 en je multie op 10', maar dat terzijde.
Een weekje geleden heb ik mijn MSI K7T Turbo met 512 mb PC 150! geheugen vervangen door de MSI K7T 266 Pro met 512 mb DDR Crucial PC 2100 geheugen. Op de Turbo draaide ik op 13 x 111 en op die nieuwe DDR met 10,5 x 137. Ik gebruik dezelfde cpu nl een TB 1200/100. Sisoft Sandra geeft op mijn nieuwe lagere benchmarks voor CPU (Drystone 4006 ipv 4010/Wetstone 1932 ipv 1971) en CPU multimedia (Integer MMX Enh 8059 ipv 8080/ Floating point 9795 ipv 9818). Alleen de Memory Benchmark is verhoogd (Int Alu/Ram Bandwith 556, was 493/Float FPU/Ram bv 685, was 555). Dat vertelt mij dat het verhogen van de multiplier meer effect heeft dan het verhogen van de FSB, niet dan?
Ik denk dat het aan je nieuwe mobo ligt, lijkt meer zeer onwaarschijnlijk dat een hogere de multiplier op de zelfde snelheid sneller is. (klopt gewoon niet) Heb je je schijf geformateerd? meer nieuwe hardware erin? kan het natuurlijk allemaal aan liggen, zo groot is het verschil nl. niet.

ps waarom draaide je geen 9*150? (of 9,5)

Verwijderd

Nee, nee, alleen het mobo omgewisseld, verder niets verwisseld of veranderd.

Verwijderd

Op mijn K7T Turbo kon ik niet op de FSB 133 stand draaien omdat dat ding bij het opstarten mijn cpu herkende als een 100 FSB. Als je de jumper op '133' zette, wilde hij niet booten. Dat is een probleem waar ik niet alleen last van had.

• salvador4
Op woensdag 13 juni 2001 23:45 schreef App het volgende:
Nee, nee, alleen het mobo omgewisseld, verder niets verwisseld of veranderd.
klinkt misschien stom, maar is het niet verstandig om na een install van een heel mobo altijd je schijf te formateren i.v.m met allerlei chipset drivers? Ik had een tijdje terug een vervangend mobo, ouwe was stuk, ik dat ding geinstalleerd (kreeg een aopen voor een paar weken, had een a7v) en kreeg de meest vage errors, alles draaide wel maar zeker niet goed.. oke, tis een ander merk wellicht ook een andere chipset (weet al niet meer wat voor mobo het precies was) maar toch

Verwijderd

Nee, dat kinkt absoluut niet stom, want dat had ik ook verwacht. Maar na installatie van het nieuwe mobo startte de computer goed op. Ik heb alleen een probleempje met een programma gehad en dat heb ik er opnieuw opgezet. Ik heb wel even alle 'mobo'drivers van de MSI CD Rom er op gezet.

• salvador4
Op woensdag 13 juni 2001 23:57 schreef App het volgende:
Nee, dat kinkt absoluut niet stom, want dat had ik ook verwacht. Maar na installatie van het nieuwe mobo startte de computer goed op. Ik heb alleen een probleempje met een programma gehad en dat heb ik er opnieuw opgezet. Ik heb wel even alle 'mobo'drivers van de MSI CD Rom er op gezet.
oke, nu alleen nog je sig aanpassen :7

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 00:01 schreef salvador4 het volgende:

[..]

oke, nu alleen nog je sig aanpassen :7
Done!

Verwijderd

Waarom moet je in godsnaam overclocken is het nog niet snel genoeg 1.3 GHz??

kan aan mij liggen hoor, maar ik heb op me
standaard 1.2 GHz ding nog nooit iets gehad van goh hij gaat te langzaam.

• salvador4
Op donderdag 14 juni 2001 00:19 schreef CrazyMike het volgende:

Tja, je bent een tweaker of je bent het niet he! En er zijn altijd dingen die sneller kunnen, zoals een dvd encoden, renderen, daar kan je niet genoeg megahertzjes voor hebben.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:35 schreef monterey het volgende:
zet jij altijd een pentium 4 koeler op een amd processor dadelijk niet klagen als je core afbreekt he !!!
eeuhm is een redelijke cooler hoor en geen p4 ding.. heb em hier ook.. is stil koelt een standaard 1333 goed 52oC full load
Alleen voor overclocken zou ik een globalwin nemen of iets anders.. zit dik 12oC verschil in alleen al als de proc op 1333 loopt..

Verwijderd

Tsja, je hebt het in je zitten of je hebt het niet.

Verwijderd

als je zo denkt waarom zit je dan op tweakers.net ?
stock speed = yuk

JC

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
de 6I11 is wel degelijk een willamette koeler
dus niet voor een amd voor de eigenwijze tweakers ga eens op de coolermaster site kijken

http://www.coolermaster.com/home.html

• salvador4
Op donderdag 14 juni 2001 12:20 schreef monterey het volgende:
de 6I11 is wel degelijk een willamette koeler
dus niet voor een amd voor de eigenwijze tweakers ga eens op de coolermaster site kijken

http://www.coolermaster.com/home.html
mja, beetje verder lezen;

FC-PGA SOCKET 370,7,A :Recommended by AMD®EP5-6I11

WILLAMETTEL DP4-6I11

laatste cijfers zijn dus het zelfde; en die had die gast alleen gegeven, dus voor p4 en socketA zijn die er
Pagina: 1