Pricewatch en Google / abbo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Vraag gaat initeel over de PW, maar secondair over abbo.

Ik zat vanochtend wat rond te kijken nav nieuwsitem over hardware voor 4 games, wat de prijzen waren van verschillende CPU's (niet doorgeklikt naar websites), waaronder aantal FX-6/8xxx AM3's.

Kijk ik zojuist op Nu.nl, wat zie ik als advertentie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v2r6y0re9tOeS600ldgeVhh7/medium.png

Dit geval gaat deze naar paradigit, wat vreemd genoeg ook de 'advertentie' is in de PW van de CPU.
pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition

Nu vind ik het best dat er in de PW een advertentie moet zijn (die dan wel duurder is dan de rest, maargoed), maar blijkbaar wordt hier dus wel 'iets' van opgeslagen en krijg ik dit dus op andere sites als reclame te zien, ben ik wat minder blij mee, zeker als ik geen enkele link heb aangeklikt, uitsluitend prijzen en specs bekeken in de PW.

Hoe werkt dit als ik een abbo neem en advertenties niet meer laat tonen? Zover ik weet blijven de advertenties in PW gewoon bestaan, maar daarmee dus ook dit gekoppel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit topic move ik naar Lieve Adjes, hier gaan wij als content team niet over (en we hebben ook geen idee hoe dat werkt met ads :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je een abo neemt en advertenties uitzet krijg je geen advertenties meer te zien (tenzij je de V&A-ads van users meetelt :P).

Wat je hier ziet is gewoon Google's slimme algoritme. Sites hebben allemaal massaal Google Analytics geïmplementeerd of tonen Google ads. De scripts die die zaken regelen houden ook bij waar jij naar aan het kijken bent en dat wordt vervolgens bij jouw sessie gebruikt om advertenties te targeten op jouw interesses. Veel mensen vinden dat juist handig (ik heb liever reclame voor spul dat me daadwerkelijk zou kunnen interesseren dan voor inlegkruisjes of wasmiddelen) maar anderen vinden het maar niks. Google respecteert wat dat betreft volgens mij gewoon netjes de Do No Track header die je in je browser kan instellen. Als je er geen prijs op stelt kun je die dus aanvinken, al houdt dat mogelijke andere partijen niet per se tegen als ze die header niet respecteren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.