Toon posts:

Welke sys-eisen laptop voor Divx

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een laptop waar ik net, maar wel fatsoenlijke kwaliteits divx op kan kijken.

Ik ga volgd. jaar veel met de trein reizen en het leek me wel kicken om dan relaxed een divxje te kunnen kijken. >:)

Wat ik dus precies wil weten is welke eisen de laptop aan moet voldoen. Of dan celeron of niet nog uitmaakt, het geheugen/video gebeuren. En wat je 2e hands voor zoiets kwijt bent.

Vooral ben ik geinteresseerd in ervaringsdeskundigen, want zelf kan ik ook wel wat roepen/gokken.

ALvast bedankt...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:34
Op mijn celeron 500 laptop gaat het opzich goed, maar dat verschilt wel een beetje per film. Minimaal een 500Mhz zou ik zeggen.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Mijn laptop doet het goed 500MHz Celeron 64MB intern (Thinkpad i1200)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:51
Bij gewone computers draait divx net niet goed op een 300, dus een 500 moet ruim snel genoeg zijn, maar een 400 doet het ook volgens mij wel

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
uiteraard moet je ook zorgen dat er een snelle videokaart inzit, ander schok het alsnog

daarna zorg je voor een goed beeldscherm.
en dan nog oordopjes

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Hangt volgens mij volledig af hoe de divx gecodeerd is..mijn thndrbird900 heeft moeite met films > 720*432

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 17:28 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Op mijn celeron 500 laptop gaat het opzich goed, maar dat verschilt wel een beetje per film. Minimaal een 500Mhz zou ik zeggen.
Helemaal niet! Ik denk dat een 300 met 64MB (win98) of 128MB (win2k) het wel aan kan. Dat weet ik trouwens wel zeker, want mijn P2-350 desktop trekt het prima, en mijn p2-400 laptop ook, en daar zit 'maar' 128MB intern in, OS=2k

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57

Knutselsmurf

LED's make things better

Mijn P2-300 laptop met 64 Mb geheugen en W98 doet DivX zonder problemen.

- This line is intentionally left blank -

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

CasGas

.

ik zelf heb een Acer 512T
Dat is een cellie 366 met nu in totaal 64 meg, en een 2.nogwat mb videokaart :) :)

Eigenlijk nooit problemen met divx kijken, schokt niet o.i.d. En ik draai win98se

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

Topicstarter
Ok zo'n 300 a 400 MHz zou dus voldoende moeten zijn met min 64 Mb intern. Over de videokaart ben ik nog niet uit. Wellicht daar nog wat tips over. Alvast bedankt voor de info tot dusver...

edit:
Wat ik ook nog wilde weten is natuurlijk wat ik redelijkerwijs voor zoiets zou moeten neerleggen, 2e hands natuurlijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Op mijn oude laptop (P2-366, 64Mb Tecra 8000) draaide divx goed.

Alleen sommige nieuwere divxjes gaven wat haperingen soms.

Huidige laptop (P3-500/192Mb) draait t zonder problemz.

Als je laptop PUUR voor divx gebruikt wordt: een leuk schermpje (14") en een TVout zijn verrekte handig!

* DJSmiley neemt laptop mee, pleurt die naast TV bij vriendin en hoppa, mooi film kijken :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb een celeron 500mhz met 64 meg ram en een ati rage mobile vid kaart (8 mb ofzo?)

divx gaat hier prima, ben nog geen enkele tegengekomen die haperde

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:28
Videokaart zou ik voor DivX een ATI nemen. Met mijn ATI Rage Fury kon ik met gemak op 1600x1200 kijken op een Celeron 400. Met de G450 die ik nu heb niet.

• slacksoff
  • Laatst online: 07:56
op en laptop kan je vaak niet kiezen wat voor videokaart je neemt.

euhh... op mn celly533 laptop loopt het perfect. zorg alleen dat je een goede geluidskaart er in hebt.

p2-300 zou zeker moeten lukken BTW

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou beter een Geforce2Go chipset kiezen ipv ati, dus veel lekkerder :P Heb zelf een ATI Rage M, 4MB, echt niet leuk om spellen mee te spelen :p

MechWarrior || Monsters Game

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 15:34

scorpionv

This space for rent

Uhm, voor de DivXjes die ik codeer heb je toch een P500 nodig hoor, met een P300 red je het niet. Ook veel nieuwere DivX-releases van bekende rippers gebruiken meer CPU-power.
Oorzaak: hogere bitrate dan 'standaard' DivX, voor betere kwaliteit.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Toen DivX net kwam, was er een sysreq van 500mhz met 128 mb als ik me niet vergis. Tegenwoordig is er 40% betere compressie, dus ik denk dat je voor n soepele werking toch wel n P600 nodig hebt...

mhh klopt eigenlijk ook weer niet, ik heb n P500 met 128 mb en draai ze allemaal goed.... dus met zo'n configuratie zou je het moeten kunnen halen |:(

Mother, will they like this song?

Verwijderd

p 266 is goed

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 11:09

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb een cely 500 met 192mb win2k en dat gaat idd niet altijd helemaal goed. is wel goed naar te kijken maar haperd dan wel bij snelle actie.

is wel handig divx'jes in de trein. ik zit vaak in het weekend zo een film te kijken. je moet alleen niet een al te spannende film kijken want als je een schik reactie vertoont kijken mensen je wel heel vreemd aan :)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 11:09

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb een cely 500 met 192mb win2k en dat gaat idd niet altijd helemaal goed. is wel goed naar te kijken maar haperd dan wel bij snelle actie.

is wel handig divx'jes in de trein. ik zit vaak in het weekend zo een film te kijken. je moet alleen niet een al te spannende film kijken want als je een schik reactie vertoont kijken mensen je wel heel vreemd aan :)

iets anders is natuurlijk ook de batterij. wil je een film van 2,5uur in een stuk kunnen zien moet je toch een goede accu hebben. (litium ion). van mij haalt 2.5uur meestal net. maar zit meestal toch niet langer als een uur in de trein.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Mijn acer 466mhz 64mb geheugen doet het goed :)

Verwijderd

zolang je niet fullscreen kijkt is een p500 genoeg. Zodra je fullscreen wilt kijken dan heeft de cpu het zwaar om ook nog alles up te scalen en dat kost meer cpu. heeft ie dat niet over zal ie haperen.
Liever iets te ruim dan te krap, dus ik raad een p700 aan en liefst een laptop waarbij de videokaart een beetje meehelpt.

Verwijderd

Wat ( volgens mij ) heel belangrijk is voor je laptop is:

cpu : minstens 500, liefst hoger, want de divxjes van die fxp boards zijn steeds hoger opgenomen

videokaart met een beetje geheugen is errug belangrijk

vergeet niet dat je een goede adapter nodig hebt, en dat je er ook goed mee om moet gaan. Helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opladen

tering man, laatste 2 divxjes die ik heb gezien waren helemaal fullscreen en met een resolutie van 740 bij nog wat, dat trek je sowieso niet op een laptop

En treinreizen wordt je snel zat, als je gaat studeren lekker op kamers wonen, is echt vet relaxed leventje, kun je je divx'jes kijken met je tv out, is 10 keer beter :)

• ReseTTim
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

op mijn Celly700 met 128Mb en 10Gb draait divx goed, btw dvd ook >:) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ligt helaas geheel aan de manier van encoderen: Dit kan men heel erg zwaar doen, waardoor je een filmpje van 2 1/2 uur inderdaad op een CD krijgt op goede kwaliteit.

Heb het zelf voor elkaar gekregen om DivX te maken die allen goed wilde lopen op >1Ghz >:)

Zou vooral erop letten dat je een hardwarematige geluidskaart erin hebt (scheelt massa CPU gebruik en stotteren van geluid).

Verder gaat het veel uitmaken (bij een magere config) of je vanaf CD ze wilt kunnen afspelen of vanaf je HDD. Het laatste vraagt veel minder CPU...

Als je een PIII (of een palomino als e geduld hebt :)) kan veroorloven, zou ik dat zeker doen, samen met 128MB...

Verder is je videokaart met DivX niet zo snel een bottleneck: DVD kan hardwarematig ondersteund worden door een videokaart, DivX ondersteuning heb ik nog nooit van gehoord :?

• CubicQ
Verder is je videokaart met DivX niet zo snel een bottleneck
Dat is dus zeer zeker wel het geval.

• Pino64
  • Laatst online: 30-07 00:10
Nee, de accu volgens mij >:)
Is leeg halvewege de film....?....:?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 01:02 schreef CubicQ het volgende:

[..]

Heb het uit mogen proberen met een Ati bla mobility, in een redelijk cheapo laptop: Deed het prima...:?

Zou het kunnne zijn dat zodra je genoeg CPU hebt, dat niet meer uitmaakt?

• CubicQ
Als je een 1 GHz CPU ofzo hebt boeit het inderdaad weinig meer, maar met zo rond de 300-500 MHz scheelt het enorm. Net zoals met Winmodems, op een gegeven moment boeit het niet meer.

Met zo'n ATI Rage Mobility heb je volgens mij de meeste hardware ondersteuning in een gewone videokaart, dan is 300 MHz genoeg, heb je echter een i810 (ok, die is er niet voor laptops..) dan heb je echt 550-600 MHz nodig (500 is uit ervaring te weinig).

Verwijderd

Ok :)

Alleen moet je volgens mij erg je best gaan doen om <500Mhz te gaan zitten qua (nieuwe dan wel) laptop :)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik HAD een PII-300MHz / 96MB Compaq Laptop die DivX erg goed afspeelde.
Nu heb ik een PIII-450MHz /128MB Toshiba Laptop die ze ook PERFECT afspeeld.

Dus 500< kan best en de laptop blijft dan ook nog een beetje betaalbaar. :)

Verwijderd

mijn celeron laptop (600mhz met 64mb) draait hem perfect af.. nooit probs mee gehad.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ken iemand met een Celeron 400Mhz en hij had eerst 64Mb geheugen, en daarmee kon hij al divx films afspelen. Maar ik geloof dat hij ze wel eerst naar de HD kopieerde, want ze metteen vanaf cdrom afspelen gaf problemen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik denk als erste een reserve batterij :):)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 16:53

SmidsY

hallo!?.............

Ik heb zelf een laptop celly 466 met 128 geheugencelletjes en een 2 videokaart (neomagic) met 2 cellen. En divxjes draaien perfect bij mij op een resolutio van 1024x768
alleen red ik geen hele fil kijke op 1 accu, halverwege is het op :(

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Mijn Dell P3 500 , 8mb video kaart, 128 MB speelt het perfecto

...

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 08:40

cire

Op donderdag 14 juni 2001 01:02 schreef CubicQ het volgende:

[..]

Het gaat er hier om of een videokaart uit maakt.

Ik vraag me dus af waarom? Je hebt echt geen 3D kaart met veel geheugen nodig. Het enigste wat ik me kan voorstellen, is dat je videokaart in staat is om de film full-screen af te spelen, zodat je CPU niet hoeft te rekenen. Op mijn celeron 300, gaat full screen namelijk een stuk minder.

• CubicQ
Op donderdag 14 juni 2001 17:06 schreef eric het volgende:

[..]

Het gaat er hier om of een videokaart uit maakt.

Ik vraag me dus af waarom? Je hebt echt geen 3D kaart met veel geheugen nodig. Het enigste wat ik me kan voorstellen, is dat je videokaart in staat is om de film full-screen af te spelen, zodat je CPU niet hoeft te rekenen. Op mijn celeron 300, gaat full screen namelijk een stuk minder.
3D snelheid of veel geheugen heb je inderdaad niet nodig.

Het gaat hier om dingen als iDCT en Motion Compensation die bepaalde gedeeltes van het MPG decoderen voor hun rekening nemen. Volgens mij hebben alle enigzins recente kaarten van ATI beide, mijn G450 heeft geen van beide, en een Geforce 2 heeft alleen Motion Compensation (http://www.reactorcritical.com/chips.shtml)

Verdere URL's
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1198&p=3
http://www.gamasutra.com/newswire/bit_blasts/20001108/index2.htm
en natuurlijk Google.

Verwijderd

Ik heb een :

Asus L8400K:

p23 850mhz
384 MB Ram
Netwerkkaart+Modem
20 GB Schijf
CdRewriter 24/4/4

Maar de cpuload is de heletijd 100% waar kan dat aan liggen full screen is de film niet te kijken schokt de heletijd.

Wat hier aan te doen?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Op de oudste laptop hier (Toshiba Sattelite Pro Pentium III 500, 192 Mb ram, 15" LCD, windows 95 draait DivX in ieder geval NIET soepel omdat de videokaart geen overlay ondersteunt.
Verder draaien ook 'nieuwe' divx films goed op oudere computers als je bijvoorbeeld FFDshow gebruikt ipv de echte codecs.

Ik heb hier een XviD versie van Live live@pinkpop 2002, en die trekt met de xvid coded 70% cpu tijd (P4 2.66).
Draai je hem met FFDshow dan zit hij rond de 20%, zelfs met postprocessing aan (is adaptive in ffdshow, dus nooit dropped frames daardoor).
(ripje is trouwens 20 minuten video fullres op 1 cd met ac3...)

Verwijderd

Mijn oude AMD K6 366 MHz (Toshiba Satellite weetikveel) 96 MB RAM slaat zich moedig door DivX-jes van 320x240 heen; je moet ze alleen niet uit gaan rekken want dat trekt ie niet meer.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik weet niet hoe dat komt bij jullie, maar mijn laptop (check specs) een armada 1700 met 160 mbram, driaat alle films goed af! nooit hapert ie, en deze laptop is al meer dan 4 jaar oud! full screen is af en toe wel een probleem...

• SICK
  • Laatst online: 14-03 20:07
bij ons draaid het goed op een p2 366mhz 64mb ram etc

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 13 juni 2001 @ 17:37:
[...]

Helemaal niet! Ik denk dat een 300 met 64MB (win98) of 128MB (win2k) het wel aan kan. Dat weet ik trouwens wel zeker, want mijn P2-350 desktop trekt het prima, en mijn p2-400 laptop ook, en daar zit 'maar' 128MB intern in, OS=2k
500MHz is toch echt minimaal wel nodig, hoor. Veel films van tegenwoordig draaien zelfs op XviD ipv DivX, en XviD heeft 500MHz echt wel hard nodig (DivX ook wel, daar niet van). Verder ligt het ook aan je videokaart en natuurlijk ook wel een beetje aan de snelheid van je CD-Rom speler (ervan uitgaand dat je ze vanaf CD-Rom wilt spelen).

Minimale specs lijken mij toch zeker:
- P2 of AMD van minimaal 500MHz
- 128MB intern geheugen zeker
- CD-Rom van minimaal 24x
- ATI Mobile RadeOn of soortgelijk wat minimaal 32mb gebruikt
- Leuke soundcard voor lekker geluid (lijkt me ook belangrijk)

Op dit systeem moet het soepel draaien imo. Ligt ook aan de films zelf.

Profile

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

oud en een opsomtopic, er is genoeg te vinden over minimale specs voor divx
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.