Paar windows problemen (Taken,backup)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Beste tweakers,

Ik heb een aantal vragen waar ik echt niet meer uit kom, ik heb op internet zitten zoeken voor de laatste paar dagen maar kan niks vinden.

Hier is een lijstje met vragen:

1. Ik had een task vastgekoppeld aan een event maar ik wil die specifieke task weer verwijderen maat als ik in de task scheduler kijk kan ik het nergens vinden. Op internet waren er mensen met zelfde probleem maar de solutions die zij hadden werkten niet bij mij.

2. Elke keer wanneer ik een back-up probeer te maken staat er steeds:

Er kan geen contact worden gemaakt met de Windows Back-up-engine. Voer de bewerking opnieuw uit.
Kan RPC niet uitvoeren.

Dit is de command dat ik gebruik:

wbadmin start backup -backupTarget:Z: -include:C: -allCritical -vsscopy -quiet

Dus ik ga naar services en doe block level backup engine service handmatig aan (Ik heb het ook op automatisch gezet) maar het wilt nog steeds niet werken.

3. Ik had een paar dagen geleden een BSOD genaamd: CRITICAL_PROCESS_DIED, lang verhaal kort: ik haalde ssd eruit en toen deed ik het weer erin en toen werkte het allemaal weer, maar is het niet beter om windows opnieuw te installeren omdat het een windows 8 exclusive bsod is?

4. Hoe zet ik in godsnaam WOL aan. Ik heb in mijn bios de wake on ipv4 en 6 aan gezet en mijn pc is verbonden via een powerline maar het wilt nog steeds niet werken.
EDIT: Ik heb op internet gelezen dat ik port 7 en 9 moet portforwarden maar weet niet of het werkt moet ik later nog even gaan testen.

Ik gebruik Windows 8.1 Pro x64 en mijn mobo is z97-pro (wifi-ac).

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Inenting op 04-12-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Inenting schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:36:
1. Ik had een task vastgekoppeld aan een event maar ik wil die specifieke task weer verwijderen maat als ik in de task scheduler kijk kan ik het nergens vinden. Op internet waren er mensen met zelfde probleem maar de solutions die zij hadden werkten niet bij mij.

2. Elke keer wanneer ik een back-up probeer te maken staat er steeds:

Er kan geen contact worden gemaakt met de Windows Back-up-engine. Voer de bewerking opnieuw uit.
Kan RPC niet uitvoeren.

Dit is de command dat ik gebruik:

wbadmin start backup -backupTarget:Z: -include:C: -allCritical -vsscopy -quiet

Dus ik ga naar services en doe block level backup engine service handmatig aan (Ik heb het ook op automatisch gezet) maar het wilt nog steeds niet werken.

3. Ik had een paar dagen geleden een BSOD genaamd: CRITICAL_PROCESS_DIED, lang verhaal kort: ik haalde ssd eruit en toen deed ik het weer erin en toen werkte het allemaal weer, maar is het niet beter om windows opnieuw te installeren omdat het een windows 8 exclusive bsod is?
Je weet zeker dat je SSD nog goed is? (Geen SMART meldingen?) Geen grote hoeveelheid bad sectors o.i.d.? Deze problemen klinken allemaal erg vaag, maar kunnen prima veroorzaakt worden als je SSD gaat hemelen. Doe anders eens een check op je SSD of die nog gezond is.
4. Hoe zet ik in godsnaam WOL aan. Ik heb in mijn bios de wake on ipv4 en 6 aan gezet en mijn pc is verbonden via een powerline maar het wilt nog steeds niet werken.
EDIT: Ik heb op internet gelezen dat ik port 7 en 9 moet portforwarden maar weet niet of het werkt moet ik later nog even gaan testen.

Ik gebruik Windows 8.1 Pro x64 en mijn mobo is z97-pro (wifi-ac).
Je moet kijken of de magic packet die je PC moet wekken wel goed verzonden wordt over alle netwerk apparatuur. Routers, switches (evt. met firewalls) kunnen een magic packet niet doorlaten. Of powerline goed om kan gaan ermee is ook een vraag die bij mij opkomt.