Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Headset voor muziek en gaming onder 90 euro

Pagina: 1
Acties:

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:22
Ik zoek een?
Een headset om muziek te luisteren op mijn pc, smartphone en muziekinstallatie, en te gamen/chatten (ps4). Luister van alles en nog wat behalve de echte extreme muziekstijlen. Bij games moet je denken aan voetbalgames/sportgames, een uncharted, een gta v, een the last of us en of en toe een shooter. Wil hem voornamelijk thuis gebruiken en af en toe ook onderweg, vormgeving speelt wel een rol bij de keuze, maar geluidskwaliteit/comfort staat natuurlijk voorop. Oh, ja en ik heb een redelijk groot hoofd :P, dus hij moet een beetje ruim zitten/verstelbaar zijn.

Wat is je budget?
Ben op zoek naar een zeg maar low-budget headset, als student zijnde. Budget is echt maximaal 90 euro.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb rondgekeken, maar zie door 'de bomen het bos niet meer'. Hoor wel goede verhalen over bijvoorbeeld een Sennheiser. Wil liever niet een echte 'game-headset' omdat het uiterlijk van die headsets mij meestal niet aanstaat, en ik mij heb laten vertellen dat standaard headsets ook prima deze taak kunnen vervullen. Wat ik ook lastig te vinden vind is of headset geschikt zijn om mee te kunnen praten tijdens het gamen, en wat de kwaliteit daarvan dan is.

Hoor graag waar ik op moet letten en of jullie misschien suggesties hebben. Bij voorbaat dank! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Matedeor op 04-12-2014 14:46 ]

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-10 14:02
Ik heb niet heel lang geleden een vergelijkbare zoektocht gedaan rond hetzelfde budget, maar ik kwam tot de conclusie dat muziek luisteren en gaming beter te scheiden is, omdat ik voor muziek wel active noise cancelling wil en geen microfoon hoef, en voor gaming andersom.

Ik heb toen voor gaming een Turtle Beach PX22 gekocht. Goede bouw- en geluidskwaliteit en bovendien afzonderlijk instelbaar volume voor de chat (Skype, Teamspeak etc) en game audio.

http://www.gamingheadsets...85660.74538545.1409727161

Voor muziek moet ik nog even voor mezelf verantwoorden dat ik € 200-300 neer moet leggen voor een Bose Quiet Comfort. Die schijnen de beste noise cancelling te hebben (ten koste van een hele klein beetje geluidskwaliteit).

Wat betreft je afkeer van het uiterlijk: dito, maar toen ik 'm eenmaal op had waren al mijn bezwaren verdwenen. Over-ear is super comfortabel en geschikt om lang te dragen, in tegenstelling van veel on-ear headsets, die gaan irriteren.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• Matedeor
Veneficus schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:48:
Ik heb niet heel lang geleden een vergelijkbare zoektocht gedaan rond hetzelfde budget, maar ik kwam tot de conclusie dat muziek luisteren en gaming beter te scheiden is, omdat ik voor muziek wel active noise cancelling wil en geen microfoon hoef, en voor gaming andersom.

Ik heb toen voor gaming een Turtle Beach PX22 gekocht. Goede bouw- en geluidskwaliteit en bovendien afzonderlijk instelbaar volume voor de chat (Skype, Teamspeak etc) en game audio.

http://www.gamingheadsets...85660.74538545.1409727161

Voor muziek moet ik nog even voor mezelf verantwoorden dat ik € 200-300 neer moet leggen voor een Bose Quiet Comfort. Die schijnen de beste noise cancelling te hebben (ten koste van een hele klein beetje geluidskwaliteit).

Wat betreft je afkeer van het uiterlijk: dito, maar toen ik 'm eenmaal op had waren al mijn bezwaren verdwenen. Over-ear is super comfortabel en geschikt om lang te dragen, in tegenstelling van veel on-ear headsets, die gaan irriteren.
Ja heb nog verder rondgekeken, maar heb inderdaad ook nog helaas niet de ideale headset gevonden die dit allemaal redelijk kan, in deze prijsklasse. Sowieso is er vaak heel weinig informatie te vinden over de microphone. Gaat dan misschien maar de Sony gold headset worden of de genoemde Turtle beach, optie zou ook nog kunnen zijn om een losse mic te kopen, maar dat gaat denk ik moeilijk met de ps4 (en vind ik sowieso omslachtig).

• Matedeor
Een combinatie gaat het niet echt worden in deze prijsklasse, denk ik. Laatst op gamekings hoorde ik dat je het beste er eentje kan kopen die beide kan, en je ook gewoon buiten kan dragen, maar dan gaat het denk ik toch over een andere prijsklasse.

Kwam de kingston hyperx cloud nog tegen, is bijna iedereen wel positief over: http://tweakers.net/price(...)erx-cloud-zwart.html
Enig nadeel is dat die niet draadloos is en dat er van die ontzettende lelijke logo's op zijn verwerkt, waarom?! :') Verkoopt dat serieus beter of zo.