Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische (dagelijkse) download naar USB stick

Pagina: 1
Acties:

• Stingree69
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:52
Hallo,

Er zijn een paar bestanden die ik dagelijks nodig heb. Deze download ik nu handmatig on-demand op een USB stick, maar ik zou dit graag geautomatiseerd hebben. Ik heb al zitten Googlen maar zonder resultaat. Het betreft een zevental bestanden van verschillende sites. De link naar deze bestanden verandert vrijwel nooit. Nu kan ik een omslachtig batch bestandje schrijven met een download via Chrome, maar ik had eigenlijk verwacht dat hier wel een downloader voor zou bestaan.

Ik heb in gedachten dat ik een USB stick in een computer laat zitten die toch aan blijft, dat het gewenste programma de bestanden binnen haalt en naar de USB stick (over)schrijft en dat ik dus bij de start van mijn werkdag de laatste versie op de stick heb.

Kent iemand het bestaan van een programma welke dit automatisch (op een bepaalde tijd) kan uitvoeren voor me?

Bedankt voor het meedenken! Groet, Rene

Groeten, René

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

wget icm een batch file is het eerste wat in me opkomt.

En met powershell kan het ook.

Is dit topic tweakerswaardig? Want je heb zelf niet echt iets uitgezocht ofzo?

[ Voor 65% gewijzigd door FreakNL op 04-12-2014 10:10 ]

• Stingree69
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:52
FreakNL schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:08:
Is dit topic tweakerswaardig? Want je heb zelf niet echt iets uitgezocht ofzo?
Zucht :X

Het overige deel van je reactie zal ik nader onderzoeken, bedankt

Groeten, René

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57
Op http://stackoverflow.com/...3880/download-url-content kwam ik een stukje powershell code tegen welke het download deel voor je af kan handelen, hiermee zou je een heel eind moeten komen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Batch scriptje bakken dat command line wget aanroept. Em dat in de windows task scheduler zetten. Werkt perfect :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)