In de kerstvakantie wil ik graag mijn gameroom aanvullen met een emulator. Ik ben hiervoor op zoek naar een mini-PC (dus geen grote bak welke in het oog springt), die qua CPU/GPU/geheugen krachtig genoeg is om de emulators Dolpin (Gamecube en Wii), Project64 (Nintendo64) en SNES9x (Super Nintendo) vloeiend hun werk te laten doen én een HDMI-uitgang heeft. De search geeft mij een aantal (oude) resultaten, maar door de snelle veranderingen op hardware gebied, komen de daarin gegeven adviezen niet meer overeen met de huidige situatie. Dit geldt ook voor de adviezen die worden gegeven in de FAQ's van o.a. Dolphin en Project64. Ik weet nu niet zo goed welke hardware ik nodig heb. Wat in ieder geval wél opvalt, is dat veel FAQ's een Intel i5/i7 adviseren.
Zo vraag ik mijzelf af de MSI Wind Box DC111-054EU krachtig genoeg is aangezien deze qua CPU (geen i5/i7) en GPU (Intel onboard) geen hoogvlieger is. Een ander opvallend systeem vormt de Shuttle die je naar eigen wens kan (laten) samenstellen. Daar wringt echter wel de schoen; ik wil hooguit 500euro uitgeven. Deze shuttle valt mooi binnen de prijs én specificaties al moet daar nog wel een OS bij worden gekocht. Maar bij deze shuttle vraag ik me af of de hardware - in vergelijking met de MSI - geen overkill is.
Kortom, ik weet het niet meer. Iemand suggesties?
Zo vraag ik mijzelf af de MSI Wind Box DC111-054EU krachtig genoeg is aangezien deze qua CPU (geen i5/i7) en GPU (Intel onboard) geen hoogvlieger is. Een ander opvallend systeem vormt de Shuttle die je naar eigen wens kan (laten) samenstellen. Daar wringt echter wel de schoen; ik wil hooguit 500euro uitgeven. Deze shuttle valt mooi binnen de prijs én specificaties al moet daar nog wel een OS bij worden gekocht. Maar bij deze shuttle vraag ik me af of de hardware - in vergelijking met de MSI - geen overkill is.
Kortom, ik weet het niet meer. Iemand suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door UTM op 04-12-2014 08:11 ]