Ik heb een simpel PICkit 2 gevalletje, met momenteel een 16f690 erin, en nu had ik bedacht hier een servotje aan te hangen. Leuk, Carson CS3 gehaald en wat aan het testen. PWM doorsturen vanaf een analoge input gaat prima, na wat veranderen van de dutycyle draait de servo vrolijk mee met mijn potmeter. Ik wil hem echter met digitale waardes aansturen, dus ipv analoog (ADRESH in mijn geval) aan de CCPR1L, daar een getal. Gaat ook nog, maar de servo blijft zoemen in zijn rechter kwadrant. Stroom eraf en erop werkt soms, voltage van de PICkit omhoog zetten hielp iets, maar het blijft een gezoem. Iemand enig idee waar dat in zou kunnen zitten?
Het lijkt er dus op dat de servo niet in de positie komt die ik wil hebben.
Ideeën die ik had waarom hij niet in zijn positie zou komen:
- De waarde die ik uitvraag is niet haalbaar, ik vraag bijv. 153 terwijl de servo alleen 150 en 155 als positie zou kennen.
- Voltage te laag
- Het hoort gewoon bij een goedkope servo en ik moet maar accepteren dat het ene kwadrant wel zoemt en het andere niet.
De servo staat momenteel onbelast (of het pennetje dat erop zit moet belasting zijn) en is nog nergens ingebouwd.
Het lijkt er dus op dat de servo niet in de positie komt die ik wil hebben.
Ideeën die ik had waarom hij niet in zijn positie zou komen:
- De waarde die ik uitvraag is niet haalbaar, ik vraag bijv. 153 terwijl de servo alleen 150 en 155 als positie zou kennen.
- Voltage te laag
- Het hoort gewoon bij een goedkope servo en ik moet maar accepteren dat het ene kwadrant wel zoemt en het andere niet.
De servo staat momenteel onbelast (of het pennetje dat erop zit moet belasting zijn) en is nog nergens ingebouwd.