Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootgeld
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik probeer al een tijdje mijn Fast boot te activeren op mijn Windows 8.1 64 bit maar ik kom er niet uit. Hij start best snel op (20 seconden), maar ik las ergens dat als je in run 'msinfo32' typt, je kan lezen of je OS op UEFI mode draait of BIOS. Mijne staat nog op BIOS mode. Bij UEFI mode staat hij pas op Fast boot. Mijn moederbord en videokaart zijn volgens mij ook beide UEFI geschikt. Specs van mij zijn;

Motherboard: Asrock 870 Extreme4
CPU: AMD FX 8320
CPU Pomp: Corsair H100I
Graphics card: Asus R9 280X 3GB
RAM: Corsair XSM3 2X4GB
Power Supply: Corsair RM 850 Series
HDD/SSD: Samsung 840 120GB SSD, Western Digital Green 1TB HDD

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zou wel fijn zijn als mijn pc binnen 5 seconden zou opstarten plaats van 20 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Genoeg over te vinden
http://social.technet.mic...installation-to-uefi.aspx

Begin eens met een bios update en kijk of een optie voor uefi en secure boot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootgeld
  • Niet online
Update heb ik net geïnstalleerd. Volgens Windows 8.1 heb ik geen UEFI Firmware Settings. Als je dit wel had, zou het er staan had ik ergens gelezen. Helaas geen Fast boot voor mij denk ik. In iedere geval bedankt voor je reactie wagenveld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treur niet. Hier gaat opstarten en afsluiten met fast boot juist langzamer dan zonder. Dit is op een ruim 4 jaar oude Acer budget laptop met Intel SSD. Wellicht komt het door de langzame CPU, want het wegschrijven naar en weer uitlezen van hiberfil.sys zou dankzij de SSD vrij snel moeten gaan. Vooral het afsluiten duurt relatief lang en als het scherm uitgaat, knippert de LED op de powerknop nog een paar seconden voor deze ook eindelijk uitgaat.

Net zoals met Windows 7 heb ik middels "powercfg -h off" hibernation volledig uitstaan. Dat scheelt ook weer 4 GB op de 80 GB SSD omdat dit commando hiberfil.sys verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Volgens Windows 8.1 heb ik geen UEFI Firmware Settings
Dat komt door dat je in BIOS mode opgestart bent en Windows kan dan geen UEFI settings zien.

Stel in je UEFI je boot opties zo in dat Legacy boot en CSM uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Volgens mij is UEFI of Secure Boot geen requirement voor Fast Boot hoor. De enige vereiste is dat je hibernation aan hebt staan, dus als je dat uitzet, dan heb je inderdaad geen Fast Boot.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Is je MOBO een Asrock 870 Extreme4 of Asrock 870 Extreme 3?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootgeld
  • Niet online
Kan dit topic worden verwijderd?

[ Voor 84% gewijzigd door grootgeld op 02-01-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Waarom? Is het al opgelost en zo ja wat was die oplossing? Is handig voor andere mensen die dit topic misschien tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootgeld
  • Niet online
Oh ja sorry, ik ben inmiddels overgestapt weer naar Windows 7. Windows 8.1 kwamen er veelste veel problemen. Windows 7 en fast boot gaan niet samen volgens mijn moederbord. Maakt ook niet zoveel uit, want mijn SSD laat gelukkig Windows 7 in 20 seconden opstarten. Denk dat ik ook bij Windows 7 zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Je kan niet zomaar switchen tussen UEFI en BIOS mode, je zult Windows daarvoor opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
azzofkowner schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:44:
Oh ja sorry, ik ben inmiddels overgestapt weer naar Windows 7. Windows 8.1 kwamen er veelste veel problemen. Windows 7 en fast boot gaan niet samen volgens mijn moederbord. Maakt ook niet zoveel uit, want mijn SSD laat gelukkig Windows 7 in 20 seconden opstarten. Denk dat ik ook bij Windows 7 zal blijven.
Wat voor problemen had je dan met Windows 8.1? Overigens kent Windows 7 geen Fast Boot dus wat dat betreft ga je van niets naar niets ;)

Ik vroeg me nog af hoe je Fast Boot getest hebt. Je weet bijvoorbeeld dat Fast Boot alleen werkt als je kiest voor Shutdown? Als je kiest voor Restart dan wordt er geen Fast Boot gedaan (omdat Windows er dan vanuit gaat dat je een compleet verse boot wil, bijv. bij installatie van software).

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon op 04-01-2015 15:53 ]

Pagina: 1