Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32
Hi iedereen,

Nu zit ik weer met een raar probleempje. Normaal gezien kan ik Windows Update problemen fixen, maar ik kom er nu echt niet uit.

Whats happening?
Ik probeer de update KB2919355 te installeren, beter bekend als Windows 8.1 Update 1... Ik heb mijn laptop namelijk hersteld, dus mag weer alle updates doorlopen.

Ik krijg foutcode 80070002 (ik kan hem intussen al dromen). Dit zou letterlijk betekenen dat er bepaalde bestanden ontbreken in de update, "zelfs als de update net gedownload en uitgepakt is" (bron: Microsoft)

Geen probleem, mij krijgen ze niet klein. Dan download ik handmatig de updatepakketen en installeer deze. Maar ook hier krijg ik wederom fout 80070002. Ik heb minstens 15 pogingen gegeven, zowel via Windows Update als handmatige installatie.

Wat ik heb geprobeerd
  • De ingebouwde probleemoplosser van Windows Update
  • De fixit op de Microsoft Support site
  • De mappen datastore en download uit C:\Windows\SoftwareDistribution leeggemaakt
  • sfc /scannow
  • dism /online /cleanup-image /restoreHealth
  • dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup
  • Geprobeerd met een 'Clean boot' volgens Microsoft Support
  • GOOGLE, komen meestal met dezelfde oplossingen als die Microsoft geeft. (o.a.: klik, klik, klik)
Ik weet het zelf niet eens meer wat ik nogmeer heb geprobeerd, maar ik kan deze update niet negeren. Ik moet deze update hebben om mijn systeem verder up to date te brengen.

Ik wil het 'opnieuw beginnen' zoveel mogelijk vermijden, ik vind dat geen oplossing. Dit probleem moet te tackelen zijn. Iemand ervaring met deze fout?

Windows versie
Windows 8.1 Pro 64-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16
Heb je deze A servicing stack update is available for Windows RT 8.1, Windows 8.1, and Windows Server 2012 R2: March 2014 al geinstalleerd? Deze is nodig om Update 1 te installeren. hij zou normaal via windows update binnen moeten komen maar misschien is er iets mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Dankje, die heb ik ook zien staan op het KB-artikel bij Microsoft. Als ik die uitvoer komt er te staan dat deze update niet geld voor mijn computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16
Staat er iets in je Windowsupdate.log (te vinden onder c:\windows) of je eventlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
In het logboek staat niet meer als: Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80070002: Windows 8.1 Update voor op x64-computers (KB2919355).

en:
code:
1
2
3
4
5
  errorCode 0x80070002 
  updateTitle Windows 8.1 Update voor op x64-computers (KB2919355) 
  updateGuid {26E2A7EE-34D5-4161-AB79-56625337046F} 
  updateRevisionNumber 207 
  serviceGuid {9482F4B4-E343-43B6-B170-9A65BC822C77}

In het logfiletje van Windows Update zie ik ook niet veel spannends. mocht je benieuwd zijn, wil ik hem best uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoe heb je je laptop hersteld? Heb je installatie media dan zou ik update 1 toevoegen:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824838.aspx

En dan nog een keer herstellen? Niet wat je wil horen maar zo heb je wel een bijgewerkt image. Druk dan gelijk de november rollup drbij (je raad het al, update 1 is een vereiste)
November 2014 update rollup for Windows RT 8.1, Windows 8.1, and Windows Server 2012 R2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Ik heb een Windows 8.1 iso van MSDN, die ik al had gedownload. Ik kan de iso waarin update 1 zit verwerkt ook downloaden, maar had geen pc tot mijn beschikking om die te downloaden en mijn usb te vervangen met deze iso...

Als jullie het ook niet weten, dan ga ik die zo even binnenharken. Het is niet anders.

Ga ik eerst toch nog even een restore binnen windows uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannieman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-12-2024
Als je nog niet geformatteerd hebt (en anders voor de volgende keer):
Probeer eens in een admin cmd het commando sfc /scannow. Dan weet je of je installatie nog gezond is.
Daarna de service Windows Update uitzetten, de map C:\Windows\SoftwareDistribution helemaal leeg maken, Windows Update service terug aanzetten en nog eens proberen te updaten.
Het zoeken naar updates kan nu een tijdje duren aangezien die nu terug moet gaan indexen wat die al heeft etc, maar het kan zijn dat dat bij een schone installatie niet veel tijd in beslag neemt.
Pagina: 1