Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik draai op dit moment windows 8.1 pro OEM met het media center pakket. Ik heb de OEM cd met key in mijn bezit.

Ik wil mijn huidige SSD gaan vervangen door een nieuwe van een ander merk en grootte. Is het gewoon mogelijk om een clean install van Windows op de nieuwe SSD te doen, en behoud ik dan ook automatisch mijn media center upgrade?

Ik heb de laatste dagen veel zitten lezen over mijn situatie. Maar ik kom voornamelijk onderwerpen tegen die gaan over het herinstalleren van Windows 8(.1) zonder dat de mensen de originele OEM cd bezitten.
De 1 zegt dat het wel kan en de andere weer dat het via een omweg moet.

Ik kan hem natuurlijk klonen, maar heb het liefst weer een schone installatie.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met een tooltje je MC key uit 't systeem vissen en dan gewoon zonder zorgen opnieuw installeren. Gebruik je OEM key voor installatie, daarna als je MC activeert de MC key invullen die je voor de herinstallatie hebt uitgelezen.

Maar waarom zou je, behalve voor de grootte, van SSD wisselen? Die dingen zijn zo verdomd snel, dat je echt geen verbetering gaat merken tussen Merk A en Merk B.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Mijn huidige SSD haalt niet eens meer de helft van zijn oorspronkelijke snelheid. Om dat enigszins te herstellen is iig. een firmware update nodig. En misschien nog een format. Dus Windows moet sowieso opnieuw geïnstalleerd worden. Dan doe ik dat liever op een verse SSD waar ik ook nog eens wat meer games op kwijt kan.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Samsung heeft een firmware update beschikbaar om jouw probleem op te lossen. Zelf heb ik de update dit weekend ook gedraaid en een herinstallatie is echt niet nodig. Wel even bestanden veilig stellen.

Het gaat om de restoration tool.
http://www.samsung.com/gl...ml/support/downloads.html

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Mijn oude ssd is Adata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ahh ik zag een 840 Evo in je sig staan :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ongeacht het merk, een herinstallatie is niet altijd nodig na een firmware update. Enige keer dat 't nodig is, is als de update je data corrupt maakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
De EVO 840 is inmiddels geplaatst en Windows OEM geïnstalleerd zonder problemen. Ook mijn mediacenter key werkte gewoon. :)

Pagina: 1