Computer beeld op TV: 3 kamers verderop?!

Pagina: 1
Acties:

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12-2025

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hellow,

Hoop dat ik zo een beetje in het goede topic zit, kon niet echt kiezen waar ik terecht zou moeten maar dit leek me het meest toepassende.

De situatie:
Vroeger O-) , toen ik nog op een studentenkamer woonde (lees: eind april, lol), had ik alles dicht bij elkaar. Ik kon mijn PC dan ook via een HDMI kabel van 5 meter op m'n televisie aansluiten en prima gamen. Heerlijk :)

Tegenwoordig O-) is dat wat anders. Heb een appartement waar iets meer ruimte zit tussen de TV en de PC. Ik heb hier op mijn studeerkamertje mijn heerlijke PC nog staan maar gewoon met twee schermpjes. Ik zit echter liever in de woonkamer, eventueel met controller. Dit kan ook met enkele games (denk aan AC). Dit zou ik dan ook graag weer willen doen. Maar zoals gezegd is de afstand iets groter.
Hoe kan ik nou het beste weer beeld van mijn PC op mijn televisie krijgen? Mijn GPU heeft 2 gebruikte DVI aansluitingen, maar nog een HDMI en displayport over. Op de TV zit nog wel een vrije HDMI poort. Er zitten twee kamers tussen de studeerkamer en de woonkamer (de slaapkamer en nog een vrije kamer). Dus een hoop muren. In deze muren zit al wel een gat voor de internetkabel, maar is niet groot genoeg voor een HDMI kabel.

Kort gezegd: wat zijn mijn eventuele opties? Iemand ideeën?

Eventueel verder bordurend: als ik weer beeld zou krijgen op de TV, gaan een draadloos tobo/muis inmiddels ver genoeg dat ik die in de woonkamer kan bedienen of moet ik daar dan ook nog wat anders op verzinnen? :P

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Verwijderd

Wil je dat het fatsoenlijk werkt dan ben je goedkoper uit door een console te kopen denk ik. HDMI gaat niet zo ver, nu zijn er wel ethernetoplossingen, maar het is allemaal gruwelijk onhandig en niet de bedoeling.

Er zit maar een ding op, terug naar je studentkamer!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:30:
Wil je dat het fatsoenlijk werkt dan ben je goedkoper uit door een console te kopen denk ik. HDMI gaat niet zo ver, nu zijn er wel ethernetoplossingen, maar het is allemaal gruwelijk onhandig en niet de bedoeling.

Er zit maar een ding op, terug naar je studentkamer!
Xbox one is aanwezig ;) Het gaat ook om enkele spellen die ik graag zou willen spelen via de PC. Is het te moeilijk, tja, dan blijft het maar zoals het nu is

Ethernet lijkt me inderdaad ook geen goede optie. Zeker als je weinig/geen lag wil.

En no freakin' way dat ik terug ga naar de studentenkamer 8)7

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 20:20
Koop een HDMI KVM Extender
(http://www.blackbox.com/S...VM-Extender-CATx/ACU2500A)

Ik heb vroeger veel met extenders van Black Box gewerkt. Veel te duur voor wat je ervoor krijgt, maar werkt prima.
Dit gaat niet over Ethernet, maar wel over Cat5 kabel. De lag is niet groter dan gewoon via een HDMI kabel. (althans, niet merkbaar).

Er zijn een boel merken die dit soort doosjes leveren voor 30% van de prijs van die black box doosjes.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

goede HDMI kabels willen de 15m wel eens aantikken, dan heb je kabels met goede shielding enzo. Hoe ver DP komt weet ik uit mijn hoofd niet. Maarja, dan zit je nog met het probleem dat die kabels ook nog door de muur moeten, en om nou een gat ter grootte van een HDMI kabel te boren... En de stekker eraf knippen, om die later er weer op te solderen, is wel heel erg beunhaas werk.

En dan heb je nog het probleem van de controller. Die dingen werken doorgaans op blauwtand, en volgens mij kan blauwtand heel slecht tegen muren. Je hebt wel tobo's en muizen die op 2,4ghz werken, die kunnen denk ik wel de nodige meters maken.

People as things, that’s where it starts.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Valt tegen, mijn 2.4 ontvanger voor de pi hangt achter de tv en 5 meter begint dan wel kritisch te worden

De bank gaat goed, maar de eettafel is :/

Iperf

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Simpel dacht ik al dat het niet zou worden, anders had ik zelf wel wat kunnen verzinnen haha.

@Vas... Die gaten ga ik inderdaad niet boren. Sowieso het materiaal niet voor en het ziet er daarnaast lomp uit hèhè. De boel afknippen en opnieuw solderen zou in extreme gevallen kunnen, maarr dan komen we bij hobbel 3: 15 meter, ik denk dat ik dat niet haal als ik alle muren netjes langs ga. Diagonaal lijkt me niet wat.

@Bjornski: thanks for the tip. Sloeg ff stijl achterover van de blackbox maar een snelle e-bay search stemt me beter. Toch, prijzig is het wel enigszins. Ik zal de keuze moeten maken of ik het dat waard vind... Maar granted, iets om te onthouden zeker.

Wat betreft muis / tobo. Mss dat de receiver middels een usb extender nog wel een eindje is te verplaatsen richting woonkamer?

Verwijderd

Het voordeel van een KVM is vaak dat er ook een usb(of vroeger ps2) poort mee gaat. Gewoon een 2e setje tbmuis of controller in de hkamer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een lange kabel of andere technische oplossing om het beeldsignaal bij je TV te krijgen kan behoorlijk in de papieren lopen.
Voor dat geld koop je ook een leuke tweede TV. Of je legt nog wat bij, vervangt de huidige met wat nieuws en de oude naar je hobbyhok :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-01 14:59
Je zou misschien eens iets kunnen proberen met tools als Steam In-Home Streaming? Ik heb het hier op een NUC draaien (die als mediacenter naast de TV dienstdoet) en het werkt eigenlijk erg goed. Uiteraard ligt het eraan welk type spellen je speelt, een spel als AC:Unity of WoW werkt natuurlijk veel beter dan een shooter als CoD.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zat idd ook aan steam streaming te denken. Je moet alleen een oude pc/laptop oid aansluiten op je tv. En dan beide pc's via kabel op een netwerk aansluiten (wireless werkt net niet goed genoeg naar mijn mening) en zo kun je de rekenkracht door je main pc laten uitvoeren. Probleem is wel dat niet alle games dit ondersteunen. En dat er wat lag kan ontstaan.

Als je kabels wilt trekken kun je dit gewoon doen. Gewoon 1 grote goot maken met HDMI voor beeld geluid. En een USB voor muis/toetsenbord/controller. HDMI kan wel tot 10/12 meter zonder problemen. Als je dit niet red kun je er ook voor kiezen om je pc helemaal in de woonkamer te plaatsen als game bak. En een simpele pc te regelen voor werk/leer activiteiten in de andere ruimte.

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 21:24
Ik game en kijk al jaren via een 10m cheapo hdmi kabel naar me full hd beamer.
Hdmi kabel vanuit htpc of ps4 naar de versterker en dan 10m naar de beamer. Dus in totaal zo'n 12m hdmi kabel en ik neem aan dat een versterker op pass through voor video signaal niet meer het signaal een boost geeft.
Een hdmi splitter van 1 signaal in 2 uit versterkt het volgens mij weer wel en die dingen kosten geen drol in china. Moet dan wel weer gevoed worden uiteraard.

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

En als dat niet werkt een nog langere VGA kabel kopen. Ziet er niet uit natuurlijk, maar een goede VGA kabel kan wel veel langer zijn. Displayport adapter voor aan je PC is ook mogelijk. :+

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Mm, ik laat de opties eens even sudderen. Bedankt allen voor het advies. Ik neig naar het kastje van de blackbox, zij het een remake of iets dergelijks.

• frikandel1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Is het geen optie om de pc te verplaatsen als je gaat gamen? Doe ik zelf ook in mijn appartement. Draadloos tobo plus muis en x360 controller en je bent klaar om te gaan. Het is even gehannes steeds maar kost je uiteindelijk per keer 5 minuten werk max. Misschien ook nog een optie.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
deraco96 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:45:
En als dat niet werkt een nog langere VGA kabel kopen. Ziet er niet uit natuurlijk, maar een goede VGA kabel kan wel veel langer zijn. Displayport adapter voor aan je PC is ook mogelijk. :+
En VGA kabel transporteert geen audio (en ook geen usb/ps2).
KVM over cat5 lijkt me de beste oplossing, maar wel zonde van je geld. Ik zou een mitx systeempje in elkaar zetten en deze lekker bij de tv laten staan eigenlijk.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

svenvv2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:55:
Je zou misschien eens iets kunnen proberen met tools als Steam In-Home Streaming? Ik heb het hier op een NUC draaien (die als mediacenter naast de TV dienstdoet) en het werkt eigenlijk erg goed. Uiteraard ligt het eraan welk type spellen je speelt, een spel als AC:Unity of WoW werkt natuurlijk veel beter dan een shooter als CoD.
CoD draait echt prima via In Home streaming. Zeker voor de casual gamer. De die-hard gamer wil het toch niet op de TV spelen ;) . Je kunt ook Origin als game toevoegen aan steam zodat je ook niet Steam games kunt streamen.

Ik heb mij verbaasd over hoe goed het werkt met streamen. Ook gebruik ik een wireless Xbox360 controller voor het streamen en de meeste games begrijpen dat direct en vragen of je de default controller wil aanpassen.

Zo speel ik vooral CoD SP met de controller op de tv en voor online gamen kruip ik nog wel achter de PC.

Race games werken wel prima op de TV en online.
(De latency, 1 way, is 50 ms. Input latency heb je namelijk vrijwel niet. Dat maakt de 50 ms vergelijkbaar met een 25 ms ping bij online gaming.)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Hann1BaL schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:19:
[...]

CoD draait echt prima via In Home streaming. Zeker voor de casual gamer. De die-hard gamer wil het toch niet op de TV spelen ;) . Je kunt ook Origin als game toevoegen aan steam zodat je ook niet Steam games kunt streamen.

Ik heb mij verbaasd over hoe goed het werkt met streamen. Ook gebruik ik een wireless Xbox360 controller voor het streamen en de meeste games begrijpen dat direct en vragen of je de default controller wil aanpassen.
I second that! Super fijn als je TV een stuk verder staat en je toch een HTPC hebt. Kan natuurlijk ook met een laptop (wel netwerkkabel en HDMI aansluiten).
Werkt gewoon met een Xbox 360 en ook de One controller (bij de One wel even lange USB kabel gebruiken).

www.ping-win.nl

• Folke3rt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-01 00:02
Misschien is WHDI een idee. Volgens mij is die technologie al wat achterhaald. Maar er schijnen setjes te zijn die het toch stiekem wel erg goed doen.

• HuiskamerPC
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-07-2018
Thunderbolt 3 is de oplossing.
Ook heb je icm Thunderbolt diverse hubs voor bv je diverse usb poorten, hdmi svi en audio jacks te laten werken dmv een thunderbolt kabel.

Verwijderd

Het klinkt mij in de oren alsof je je hele infrastructuur moet heroverwegen. Wat eerst een prima oplossing was, werkt nu niet zo prettig meer. Dan kan je met allemaal lange kabels gaan werken, maar het lijkt logischer om bijvoorbeeld een HTPC neer te zetten die de spellen die je wilt spelen prima kan draaien.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:31
Topic is oud :)

Verwijderd

Dan kan TS mooi vertellen wat nou de praktische oplossing bleek :P
Pagina: 1