Crimp probleem: dikke aders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Vandaag cat-kabel laten leggen toen ze aan m'n verwarming bezig waren (van gelegenheid gebruik maken) zodat ik m'n ethernet-over-power niet meer moet gebruiken en de volle snelheid van m'n interne netwerk benutten kan. Aan de kant van mijn bureau heb ik een patch panel geïnstalleerd, maar waar de kabel uitkomt achter een plint was m'n plan gewoon een RJ45 er op te zetten.

Nou, vergeet het.

Probleem: ik heb een goeie kabel gekocht met als nadeel dat de aders behoorlijk dik zijn (lees: koper met een goeie laag plastic er rond). Het is onbegonnen werk om die netjes gealigneerd in zo'n RJ45 te krijgen zonder zo'n inzetstukje, maar de aders zijn zo dik dat ze daar niet in passen.

De vraag is dan ook of het een idee is om de mantel van die aders te verwijderen zodat het alsnog past. Of is dat een geweldig slecht idee en kan ik beter toch een wall outlet installeren? Na twee uur proberen crimpen ben ik het wel beu -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke rj45 plugs heb je? Volgens mij zijn er namelijk speciale plugs voor stugge kabels.
Bv; http://www.utp-kabel.nl/u...-solid-stugge-kabels.html

[ Voor 34% gewijzigd door Switchie op 03-12-2014 22:01 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:00:
Welke rj45 plugs heb je? Volgens mij zijn er namelijk speciale plugs voor stugge kabels.
Bv; http://www.utp-kabel.nl/u...-solid-stugge-kabels.html
Goh, en ik die dacht dat RJ45 RJ45 was. Ik heb hier een hoopje bulk connectors liggen, maar ik heb geen flauw benul van welk merk die zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
kabel is awg 23 waarschijnlijk ?
meeste blokjes zijn cat5 .. awg 24 tot 26 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Je kunt aan de andere kant ook een opbouwdoosje van 2 Walloutlets maken, is de solid-kabel (met harde kern) gelijk netjes afgewerkt (want gepunched op walloutlet)

Google anders eens op solid vs. stranded.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Dit is de kabel in kwestie (Cat7 S/FTP PIMF LSZH 1200MHz 10 GBps):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xpI2kn8rZsfyyHXrIpZ5gGdK/full.jpg

Mijn oplossing met de mantel weg te halen lijkt geen bijval te oogsten, dus ik moet sowieso naar de winkel morgen. Misschien doe ik beide suggesties: een wall outlet hier (piece of cake, want ik heb toch 'n punchtool) en kijken of ze hier bij OBI zo speciale plugs hebben voor mijn kabel zodat ik met m'n kabelrest wat patchkabels kan maken. Ik vrees dat dat laatste minder gemakkelijk te vinden is in de doe-het-zelf-zaak. Misschien eens bij Conrad kijken (half uurtje fietsen).

Vanavond wat tanden bijten... god, wat is Wifi sloom. En m'n domein is afgekoppeld met alle gevolgen vandien -.-

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 03-12-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ahh Deutschegrundlichkeit met dikke shielded cat7 :-) Obi-Wan Kenobi .. als ze het er al hebben zal het wel vreselijke duur zijn. Conrad of een NL webshopje in de sinterklaas aanbieding is vast voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
gekkie schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:27:
Ahh Deutschegrundlichkeit met dikke shielded cat7 :-) Obi-Wan Kenobi .. als ze het er al hebben zal het wel vreselijke duur zijn. Conrad of een NL webshopje in de sinterklaas aanbieding is vast voordeliger.
Ik woon dan ook in Berlijn O-) Voor het prijsverschil vond ik Cat7 een betere keuze, al vraag ik mij af wat ik eigenlijk zou moeten doen met die aarding: noch op m'n patch panel, noch op RJ45 stekkers is er iets voorzien om die op aan te sluiten. En een niet-aangesloten aarding lijkt mij nogal nutteloos, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah had je alles shielded moeten halen :) .. achja de kans dat je koper krijgt is natuurlijk wel groter.
En het zal vast nog steeds wel wat extra afscherming bieden .. en als het niet voor radiofrequenties is dan wel voor rondhuppelende konijnen of andere slopers die het dierenrijk rijk is.

Achja voorlopig werken zowel m'n AWG 24 als AWG 26 kabeltjes prima .. welliswaar modern antiek voordat de CCA alchemisten aan het werk geslagen waren .. maar die AWG 26 is heerlijk soepele kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor Cat7 bestaan (zover ik weet) geen connectors. Als je gelukt hebt passen CAT6 connectors er op. Cat5 gaat idd niet lukken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Er zijn speciale connectoren voor die passen, namelijk een solid cat6a connector. Heb hetzelfde probleem gehad, onze installateur had er connectoren voor. Schrik niet van de prijs 12,50 excl. per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 486dx2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
Inderdaad waarschijnlijk awg23, ik ben uitgekomen op telegartner pluggen (zonder crimptang te bevestigen)
Ik meen bij reichelt.de besteld voor 6-8 euro per stuk.

Succes, Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:38
is het dan misschien geen idee om i.p.v. pluggen er keystone's aan te plaatsen?
dan kan je evt ook altijd nog makkelijk verlengen als je je spullen iets verplaatst o.i.d.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1