• sgt01
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-02-2015
ik ben op zoek naar een nieuwe tv en nu had ik deze Samsung op het oog:

UE55HU7200

nu heb ik mij laten wijsmaken in een winkel dat deze qua beeld niet zo goed zou zijn?
moet wel er bij zeggen dat dit ook wel het model was dat hij niet verkocht dus misschien dat dat er ook mee te maken had :) .

zou dit kunnen kloppen? want qua specs zit deze volgens mij toch redelijk mooi?

kan iemand mij helpen en zijn er misschien goede alternatieven in dezelfde prijsklassen?

thnx!!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32

Rhapsody

In Metal We Trust

Heb je het beeld zelf gezien? (en wat vond je daarvan?) Heb je reviews gevonden op het internet? Wat zeggen die?

Voor alternatieven kun je natuurlijk het beste kijken in de Tweakers Pricewatch.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhapsody op 03-12-2014 21:43 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

De beoogde tv is geen goedkoop model; en nog wel één met 4K. De meerwaarde van 4K is in mijn ogen vrij beperkt, of je moet een erg groot scherm nemen of er ontzettend dicht op gaan zitten. Daarnaast is er nauwelijks randapparatuur en content beschikbaar. Het zal echt wel de toekomst worden maar het zal nog een behoorlijke tijd gaan duren voordat dit echt mainstream wordt. Dan wil je de komende tv waarschijnlijk al lang weer vervangen.

Ik zou voor dit moment nog voor een goede full-hd tv gaan en de nodige euro's in mijn zakken houden tot de tijd rijp is om voor 4K te gaan. In die tijd is OLED misschien ook weer stappen verder qua ontwikkeling. Kijk eens naar modellen als de Samsung UE55H6400AW, Sony Bravia KDL-55W828B of Panasonic TX-55AS640E.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 04-12-2014 07:33 ]

• sgt01
merci voor de reacties!

nee dit model wat ik bedoelde is zeker geen goedkoop model. nu kan ik deze nieuw kopen voor 1300 euro. deze is dus aanzienlijk goedkoper dan in de winkels.
en het prijs verschil tussen deze tv en die wat u op noemt is dan nog maar klein.
is het dan niet beter om voor de samsung te gaan?

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben laatst in de plaatselijke BCC gaan kijken voor een nieuwe TV. Vond het een behoorlijke domper. Alleen op de Utra HD TV's draaiden filmpjes van hoge kwaliteit. Op alle 'gewone' full HD TV's stond een ronduit slecht signaal wat het vergelijken van verschillende TV's zo goed als onmogelijk maakt. Lijkt me duidelijk wat ze willen verkopen.. maar Ultra HD heeft voor mij op dit moment geen meerwaarde. Ik heb (voornamelijk obv reviews) gekozen voor een Samsung UE55H6400.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Zou nu wel voor een 4K tv gaan. Binnen een paar jaar is dat gemeengoed, en met zo een formaat ga je dat wel zien. Ik vind Ful HD nu al lelijk omdat de mobiele devices tegenwoordig ons lekker hebben gemaakt met zeer scherpe beelden. Belangrijk is wel de afstand tot je tv. Als je verder dan 3,5m zit heeft de 4K nauwelijks meerwaarde.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gemeengoed? Zelfs nu is nog niet eens alles Full HD, het Journaal heeft net z'n Full HD editing ruimte af en pas sinds twee weken in de middag in echt HD uitgezonden ...

• sgt01
merci voor de reacties!
ik zit dus wel degelijk dichterbij dan 4m.
en ik kijk bijna nooit tv maar ik stream bijna altijd films en series via mijn laptop naar mijn tv. en dit wou ik dus in de toekomst met de nieuwe tv ook gaan doen.
dit doe ik altijd in FULL HD. dus een goed beeld is wel degelijk zeer belangrijk voor mij...
ook toekomst gericht...

• sgt01
heeft er iemand ervaring met dit type tv?

lg 55uc970v

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur het topic te kicken. Als de laatste post van jou hand is en je wil iets aanpassen of aanvullen graag de "wijzig" knop gebruiken.

Zitten er overigens geen hoofdletters op je toetsenbord? Verder hoef je niet na elke zin een enter te gebruiken. Je post lezen hierdoor niet prettig.
Pagina: 1