3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Je moet je ook afvragen of het de moeite waard is. Ik weet niet hoe oud oud is, maar over het algemeen is het gewoon stuk=vervangen. De enige reden waarom mensen meestal gaan knutselen is om oude data eraf te krijgen. Maar dan nog heb je een waarschijnlijk onbetrouwbare schijf.
Een nieuwe leeskop erop zetten is niet iets dat je zomaar kan doen. Allereerst moet de schijf dan open, dat moet in een cleanroom aangezien 1 stukje stof al roet in het eten gooit. Dan moet alles met extreme precisie worden geplaatst. Dat is niet iets om thuis te doen (vandaar dat de onderdelen ook niet te vinden zijn). En vervolgens moeten alle schroeven weer met bepaalde aandraaimomenten worden vastgezet.
kortom, onbegonnen werk
Een nieuwe leeskop erop zetten is niet iets dat je zomaar kan doen. Allereerst moet de schijf dan open, dat moet in een cleanroom aangezien 1 stukje stof al roet in het eten gooit. Dan moet alles met extreme precisie worden geplaatst. Dat is niet iets om thuis te doen (vandaar dat de onderdelen ook niet te vinden zijn). En vervolgens moeten alle schroeven weer met bepaalde aandraaimomenten worden vastgezet.
kortom, onbegonnen werk
Tenzij je dit knutsel/onderzoek werk leuk vind & er tijd voor hebt, zou ik deze schijven een enkeltje prullenbak geven.
Ik dacht, wellicht leuk om iets voor de hobby te proberen maar dan ga ik ze maar gewoon wegflikkeren
Tnx.
Erge is dat ik niet eens meer weet of er nog iets op staat wat ik wou houden maar ik mis ook niks dus dat scheelt
Op andere schijven heb ik files tot het begin van mijn computerhistorie dus ik ga er maar vanuit dat ik alles op nieuwe schijven heb staan
Erge is dat ik niet eens meer weet of er nog iets op staat wat ik wou houden maar ik mis ook niks dus dat scheelt
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel