Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Hi all, ik heb een vraag over het aanschaffen van mijn eerste teken tablet.

Waar moet ik op letten en welke zou jij aanraden?
Welke maat raad je aan? Met of zonder batterij in de pen enz. (alle standaard vragen ;))
Mijn budget is rond de 60 euro. (nog geen vast bedrag vast gesteld maar heel veel meer wil ik niet uitgeven)

Ik wil graag leren om cartoon te teken. Ik ben hier sinds kort mee begonnen en het gaat me op papier aardig af echter zou ik de overstap naar de computer wil maken. Alleen heb ik nog geen idee wat voor soort tablet ik moet kopen. Daarom vraag ik jullie hulp :)

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:22
Ik zou in ieder geval naar een Wacom tablet kijken. Dan weet je zeker dat je goed spul in huis haalt. Je kan naar een Bamboo kijken of wat ook een mogelijkheid is naar een tweedehands Wacom intuos medium size tablet. Staan er zat die voor weinig geld weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Wacom. Niks anders. Geen meuk van Trust of iets dergelijks.

Ik heb zelf al een tijdje een Intuos4, kostte zo rond de 200 euro, maar altijd plezier van. De stylus gebruikt geen batterijen en het tablet sluit je met usb aan. De Bamboo's zijn voor een kleinere portomonnee wat haalbaarder.
Wat belangrijk is bij een tekentablet is dat je drukgevoeligheid hebt. Daarnaast hebben duurdere modellen ook een hoeksensor om de hoek tussen de stylus (pen) en het tablet als extra waarde te kunnen gebruiken voor je tekenprogramma. Ook vind je vaak meerdere knoppen op de stylus en op je tekentablet.

Succes!

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Wacon it is. Heel erg bedankt allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik zou voor een Wacom Intuos Pen gaan. Ideaal ding om mee te beginnen, heeft alles dat je nodig hebt. Het teken gebied is A6 formaat, wat eigenlijk voor de meeste mensen meer dan groot genoeg is.
Mocht dat voor jou toch te klein zijn kun je later altijd naar een grotere kijken, maar het is in mijn ogen beter om nu voor je budget een kleine te nemen dan over je budget heen te gaan en een ding te kopen dat achteraf veel te lomp blijkt te zijn.

De Intuos Pen kun je later eventueel ook uitbreiden met een wireless module om jezelf wat meer vrijheid te geven mocht je daar behoefte aan hebben, maar dat zou ik lekker even achterwegen laten, dat kan altijd nog :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Er zijn ook andere merken die goed zijn, maar niet die je overal kan kopen. Gewoon Wacom halen dus, Trust is idd meuk, dan is ie over een paar maanden kapot.
Pagina: 1