Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kerstcadeau - Mediaspeler voor 10GB+ bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kerstcadeau voor mijn zoon. Helaas heb ik op dit gebied weinig kennis, daarom ben ik hier beland.

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die 10gb+ bestanden kan afspelen. Zowel via ethernet van de PC als van een interne/externe hardeschijf moet hij deze kunnen afspelen. Hij heeft liever een aparte hardeschijf voor al zijn films, dus dat is een must. Hij heeft ook een netflix account die hij wilt benaderen, is dat mogelijk?

Als laatste wilt hij een mediaspeler die op XBMC draait, alleen als ik daar op zoek krijg ik geen goede resultaten. Bestaan die mediaspelers van XBMC niet meer?

Ik heb mij nog nooit in mediaspeler verdiept dus vandaar al mijn vragen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Belangrijk om te weten, is je budget. Daarnaast of er naast XBMC en de bestandsgrootte + harde schijf nog andere wensen zijn. Bijv. qua geluid (Dolby, DTS) en beeld (mkv, blu-ray iso's, divx), etc.

Ik kwam een hele mooie Mede8er MED1000x3d tegen bij neckermann voor € 150. Ik vermoed dat deze aan vrijwel alle wensen zal voldoen, met uitzondering van XBMC. Dat is ook de reden dat ik twijfel over de aanschaf.

Een andere optie die ik zelf overweg is een mediaspeler van Minix. Deze is er in vele varianten. Populair én het meest uitgebreid zijn de X8-varianten (Neo X8, Neo X8-h en Neo X8 plus). Bij Amazon.de is de meest uitgebreide versie voor € 145 te koop.

Zie voor beiden ook de pricewatch van Tweakers:

https://tweakers.net/product/315616/mede8er-med1000x3d/
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=minix+x8

Zelf neig ik momenteel naar een Androidbox van Minix, vanwege XBMC. Er zijn vanzelfsprekend nog andere opties te over. Mediaplayers van Eminent, WD of Popcorn Hour bijv. Goedkoope opties zoals de Chromecast en de RaspberryPi en/of zelbouw-apparaten zoals HTPC's (in ontelbaar veel varianten, geheel aangepast aan je eigen wensen). Er is een hoop mogelijk tussen circa 3 tientjes en praktisch oneindig.

In de pricewatch kun je inderdaad niet op XBMC sorteren. Je kunt echter wel prima aangeven welke aansluitingen je nodig hebt (bijv. HDMI) en welke andere wensen je hebt. Bij de overgebleven apparaten is het vrij eenvoudig op de sites van de fabrikanten of hier op het forum te vinden of ze XBMC en bijv. Netflix ondersteunen.

Succes! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 04-12-2014 00:43 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-11 22:42

verbraakje

🚦

Ik heb goede verhalen gehoord over een NUC. Ik heb er zelf geen maar je zou het topic eens door kunnen lezen. Echter zijn deze behoorlijk aan de prijs! (voldoet wel aan je specificaties)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 20:46

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:26:
Bestaan die mediaspelers van XBMC niet meer?
Joh, tuurlijk wel. Die dingen vind je overal.

Ik zou gelijk voor een fatsoenlijke gaan; de Minix Neo X8-H Plus; pricewatch: Minix Neo X8-H Plus 16GB

Of inderdaad via Amazon.de is deze 145euro inc verzenden: http://www.amazon.de/Mini...words=Minix+Neo+X8-H+Plus

Enige is dat deze geen interne HDD heeft; dus zal je een externe er aan moeten hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 04-12-2014 09:48 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat laatste hoeft niet perse een probleem te zijn, aangezien ik in reviews heb gezien dat mensen er 128GB sd-kaartjes in stoppen. Daarmee vergroot je de interne opslag natuurlijk aanzienlijk. Het zijn weliswaar geen TB's.

Verder zal de Minix waarschijnlijk wel aan alle wensen van de topicstarter voldoen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

MSH > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1