Hallo mede-tweakers,
Ik ben aan het uitzoeken waarom een systeem van een vriend niet goed functioneert. Na en paar uur stoeien met dit systeem vraag ik jullie om advies!
Als eerste ben ik gewoon gaan gamen om te kijken of er een bottleneck vindbaar was. Deze kon ik niet zo snel vinden, omdat de CPU & GPU nooit op 100% load kwamen. Maar hij had toch erge FPS drops..
Toen dacht ik misschien is er wat met de PSU.. Deze heb ik gemeten maar alles was normaal..
Ik begin op dit moment te twijfelen wat het is. Zijn SSD draait gewoon op een normale snelheid & ik heb zijn windows installatie overnieuw gedaan.
dit had allemaal geen nut
Nu las ik bij de specs van zijn processor dit;
[+] Geheugen Specificatie: PC3-14900 (DDR3-1866)
Zal zijn geheugen toch iets met deze fps drops temaken hebben..?
note; Ik heb dit systeem niet gebouwd! Ik loop nu iemands troep te fixen
Ik ben aan het uitzoeken waarom een systeem van een vriend niet goed functioneert. Na en paar uur stoeien met dit systeem vraag ik jullie om advies!
Als eerste ben ik gewoon gaan gamen om te kijken of er een bottleneck vindbaar was. Deze kon ik niet zo snel vinden, omdat de CPU & GPU nooit op 100% load kwamen. Maar hij had toch erge FPS drops..
Toen dacht ik misschien is er wat met de PSU.. Deze heb ik gemeten maar alles was normaal..
Ik begin op dit moment te twijfelen wat het is. Zijn SSD draait gewoon op een normale snelheid & ik heb zijn windows installatie overnieuw gedaan.
dit had allemaal geen nut
Nu las ik bij de specs van zijn processor dit;
[+] Geheugen Specificatie: PC3-14900 (DDR3-1866)
Zal zijn geheugen toch iets met deze fps drops temaken hebben..?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 155,- | € 155,- |
1 | ASRock 970 Extreme4 | € 73,99 | € 73,99 |
1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 287,50 | € 287,50 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 73,95 | € 73,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 590,44 |
note; Ik heb dit systeem niet gebouwd! Ik loop nu iemands troep te fixen