Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw wachtwoord router

Pagina: 1
Acties:

• Sillycious
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09-2018
Mijn zoon heeft gisteren het wachtwoord van de ASUS RT-AC68U veranderd, en sindsdien heb ik problemen met Wifi op mijn Samsung Note 3. Nou kunnen jullie me daarmee niet helpen, maar nu zet ik mijn laptop aan en ik kom zo op het internet zonder dat nieuwe wachtwoord in te hoeven voeren. Dat klopt toch niet? Op de iPad trouwens geen noemenswaardige problemen met Wifi mét het nieuwe wachtwoord.

Got a lotta living to do.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het wachtwoord is niet hetzelfde als je draadloze sleutel (die in het Engels ook wel 'key' wordt genoemd). Het wachtwoord van je router is wat je dient in te vullen naast de gebruikersnaam (vaak admin) om op de router zelf in te loggen (vaak de webinterface van waar je het apparaat beheert).

Zit je wel met je laptop op hetzelfde draadloze netwerk?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sillycious
Jaaaaaa! Zoon heeft het gisteravond veranderd, zonder mij in te lichten, dus ik kon opeens niet meer op het www komen met mijn iPad. Dus zodoende dat ik er zo achter moest komen. Maar het adminww heb ik vanmorgen veranderd zodat hij er niet meer in kan komen, en ik heb het ww van Wifi ook weer veranderd, maar ik vind het zo raar dat ik niets hoef te veranderen in mijn laptop dat idd op hetzelfde wireless netwerk draait. Wifi op mobiel blijft problemen geven.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien heeft je zoon de laptop al gebruikt en eventueel WPS gebruikt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sillycious
Nee, ik zet hem net voor het eerst aan. Zoon zit nooit aan de laptop.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Draait er eventueel een gast-netwerk op die Asus waar je op verbindt, ipv het "hoofd" wi-fi...

• Sillycious
Zoon had die eerst wel ingesteld, maar weer disabled vertelde hij. Staat ook inderdaad in de configuratie dat dat gastnetwerk disabled is.

• EverLast2002
Surf je misschien via een hotspot of een open wi-fi van de buren ?
Op welk SSID/netwerk ben je nu verbonden (of maak je verbinding) op je laptop en tablet ?

• Sillycious
Nee, op zeker niet. En ik ben nu verbonden via mijn eigen verbinding. Bovendien zijn alle buurnetwerken beveiligd met een wachtwoord. Zou het helpen als ik dat gastnetwerk helemaal verwijder? Ik heb meer en meer zo'n idee dat het daar mee te maken heeft.

• EverLast2002
Verwijderen gaat geloof ik niet, je kunt de guest wi-fi(s) wel aan of uitzetten. Althans in mijn RT-N66U werkt het op die manier.

Verwijderd

Sillycious schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:34:
en ik heb het ww van Wifi ook weer veranderd,
Terug naar het "oude" ww? Dan zal je laptop niet moeilijk doen nee.
Pagina: 1