Nieuwe HDD van RMA gekregen, ook defect?

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb eergister mijn trouwe Seagate Barracuda 3TB naar de MyCom gebracht (waar ik hem 23 maanden geleden heb gekocht) omdat hij was overleden. Toen kreeg ik direct een nieuwe mee, dus uiteraard helemaal blij.

Echter, toen ik deze net in m'n pc erbij prikte, werd hij helemaal niet herkend. Sterker nog, na uitvoerig onderzoek blijkt 'ie überhaupt niet te werken - denk ik tenminste.

Ik heb namelijk in eerste instantie de schijf erin gehangen met een nieuwe sata-kabel en een stroomkabel vanuit de voeding. Toen wou m'n pc (zie sig voor specs) niet meer opstarten.

Toen zag ik dat ik nog een stroomkabel in m'n pc had hangen met 1 stekkertje vrij, dus heb ik die gebruikt. Toen deed m'n pc het wel, maar de schijf het alsnog niet.

Daarna besloten de schijf zelf te testen door de kabels uit een werkende harde schijf in de pc (Seagate Barracuda 2 (!) TB) in de nieuwe 3 TB te doen. Weeral niet herkend, maar ook geen teken van leven. Ik hoor de schijf niet, geen spin-up geluiden oid. Terwijl als ik de kabels weer in m'n 2TB doe ik direct een teken van leven hoor.

Kan ik hieruit concluderen dat de MyCom mij dus een kapotte schijf heeft geleverd, en ik weeral naar de winkel kan voor een vervangend exemplaar? :F Of zou ik nog iets over het hoofd hebben gezien?

Bvd!

edit:

Ik heb nog 2 foto's gemaakt van beide schijven. Boven de 3TB, onder de (werkende) 2TB:
http://imgur.com/0SCZ8jv
http://imgur.com/No15f0C

[ Voor 5% gewijzigd door London op 03-12-2014 17:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je er alleen stroom op aansluit, hoor je hem dan opspinnen. Als dat niet het geval is kun je er wel vanuit gaan dat hij dood is inderdaad.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 12:28
Laatste onderzoek van backblaze laat wel zien dat de seagates over het algemeen er niet heel goed uitkomen. En de 1,5TB schijfjes hadden in vorige onderzoek zelfs een failure rate van 120% na een jaar waarbij de refurbished schijven er erg slecht uit kwamen ook. Ik vrees dat je in dit geval gewoon even dubbel pech hebt gehad. Kans daarop is wel heel klein maar kan gebeuren natuurlijk.

• rikadoo
  • Niet online
Weet je zeker dat de stekker waar je de 3TB HDD als eerste hebt aangesloten geen kortsluiting heeft veroorzaakt waardoor je HDD is doorgefikt?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
rikadoo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:57:
Weet je zeker dat de stekker waar je de 3TB HDD als eerste hebt aangesloten geen kortsluiting heeft veroorzaakt waardoor je HDD is doorgefikt?
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar hoe zou dat dan kunnen? Louter omdat ik een nieuwe stroomkabel aan m'n voeding heb gehangen? Het viel me wel op dat de satakabel naar m'n moederbord heel warm was.

An sich klinkt jouw scenario dan nog wel plausibel. Maar ik vraag me serieus af hoe zoiets kan.

Toen ik met die setup wou opstarten gingen de fans draaien maar ook direct weer uit.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:45

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

heb je de schijf online gezet en geinitialiseerd in diskmanagement ?

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
caanova1984 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:09:
heb je de schijf online gezet en geinitialiseerd in diskmanagement ?
Nee, ik heb de schijf überhaupt nooit werkend gekregen. Of in ieder geval in zodanige staat dat de pc 'm kon herkennen.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Even een update nog. Vandaag weer langs de MyCom geweest. Meneer daar heeft 'm getest en inderdaad: defect.

Weer een nieuwe meegekregen, en die werkt wel :)

Dank voor de reacties nogmaals.
Pagina: 1