Vervanging 5450

Pagina: 1
Acties:

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zoek een?
De GPU bij mijn ouders "moet" vervangen worden, waarbij de huidige AMD 5450 eruit gaat en, mits mogelijk, er een iets betere (op game vlak) in gaat.

Wat is je budget?
wat nodig is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Type en merk boeit niet, mits het voldoet aan de later genoemde eisen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het moet een single slot, inclusief koeler zijn, en alleen op de pci slot werken, dus geen 6 of 8 pins aansluiting. Ook qua afmetingen (lengte en breedte) is het redelijk gelimiteerd, dus hoe kleiner hoe beter :)

Dus als samenvatting, ik zoek een kaart met wat betere (game)prestaties dan de huidige AMD HD5450, single slot (met koeler of passief) en niet al te groot qua lengte i.v.m. afmetingen kast. Geen 6/8 pins en geen voorkeur voor merk/type.
(ik weet dat het waarschijnlijk niet heel veel toevoegt, een kaart in het systeem wat ze nu hebben (precieze specs zijn mij niet bekend), maar voor die paar tientjes die het gaat kosten kunnen ze het zeldzame spelletje dat ze spelen misschien net iets beter/soepeler spelen).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Een hele knappe verbetering zou al een 750ti zijn, ligt dit in je budget? Die zijn erg zuinig, hebben geen 6/8 pins nodig en zijn klein.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
je kan voor pricewatch: Asus Republic Of Gamers ARES III 8GB gaan.
heb je een r9 290x singel slot. maar denk dat pricewatch: Gainward GeForce GTX 750 2GB Single Slote meer in je budget ligt. @br000ky. heb jij een link naar die 750ti? kan alleen de non ti versie vinden die 1 slot nodig hebben.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:46

br00ky

Moderator Harde Waren
loki504 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:11:
@br000ky. heb jij een link naar die 750ti? kan alleen de non ti versie vinden die 1 slot nodig hebben.
Over single slot heen gelezen :X.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 11:17
een beetje met de schuifjes in de pricewatch gespeeld: http://tweakers.net/categ...9yW02yu_epS-8U4T9DsJjL8gI

Heb met name alle rommel gpu's eruit gefilterd en natuurlijk de stroom + formaat eisen. Volgens mij is dit wel een leuk instap kaartje pricewatch: Gigabyte GeForce GT 730 2GB GDDR5

edit> hmmm single slot én geen ruimte voor een koeler dat wordt erg lastig, wat voor kast hebben ze staan?

edit2> deze lijken volledig enkel slots te zijn http://tweakers.net/categ...moR52WTkKh4T6H5JzBmcd9_AQ

[ Voor 27% gewijzigd door Rrob op 03-12-2014 18:01 ]

• Fly-guy
  • Niet online
br00ky schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:45:
[...]

Over single slot heen gelezen :X.
Single slot en dan ook de koeler is een enorme beperkende facto rben ik al achter, de 750ti was de eerste die ik tegenkwam, maar geen enkel nog die past.
OK, toen ik zei geen echt budget had ik niet die enorme prijzen in mijn hoofd ;)
maar denk dat pricewatch: Gainward GeForce GTX 750 2GB Single Slote meer in je budget ligt.
Dat is een goede suggestie, had wel een andere 750(ti) gezien, maar daarvan was de koeler te hoog. Deze ga ik even goed bekijken.

[ Voor 55% gewijzigd door Fly-guy op 03-12-2014 17:56 ]

• Fly-guy
  • Niet online
Rrob schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:45:
een beetje met de schuifjes in de pricewatch gespeeld: http://tweakers.net/categ...9yW02yu_epS-8U4T9DsJjL8gI

Heb met name alle rommel gpu's eruit gefilterd en natuurlijk de stroom + formaat eisen. Volgens mij is dit wel een leuk instap kaartje pricewatch: Gigabyte GeForce GT 730 2GB GDDR5
Ben al eentijdje niet meer echt op de hoogte van de GPU wereld, maar ik neem aan dat een 730 op zich sneller is dan een 5450? Kan niet echt een benchmark vinden met die twee erin, waarschijnlijk is de 5450 al te oud. (kijk meestal bij tomshardware, maar daar zie ik de 5450 niet meer)

Dat gecombineerd met de 750 hierboven, welke is dan sneller, ik neem aan de 750, maar "vroeger" had je ook wel eens kaarten die een nieuwe naam kregen (dus hoger nummer), maar niet sneller bleken..
edit> hmmm single slot én geen ruimte voor een koeler dat wordt erg lastig, wat voor kast hebben ze staan?
Probleem is dat ik zelf niet echt toegang heb tot die kast en het moet doen met schattingen van een digibeet :) ik weet dat de 5450 past, dus ga maar van die afmetingen uit.

(sorry voor de dubbelpost, quote i.p.v. edit gedaan)

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 03-12-2014 18:10 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-5450-vs-GeForce-GT-730

sorry br000ky ik weet dat je een hekel aan gpu/cpu boss hebt. maar das ook het enige wat ik kon vinden.
ook al eens aan een andere case gedacht? 9/10 cases ondersteunen dual slot gpu's.

• Fly-guy
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:18:
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-5450-vs-GeForce-GT-730

sorry br000ky ik weet dat je een hekel aan gpu/cpu boss hebt. maar das ook het enige wat ik kon vinden.
ook al eens aan een andere case gedacht? 9/10 cases ondersteunen dual slot gpu's.
Die site kwam bij mij ook naar boven, maar vond die er zo onbetrouwbaar uitzien. Case kan, maar het idee was gewoon een simpele nieuwe kaart, maar als dat lastig wordt, dan moet een andere case wel denk ik.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:42

Thomg

Aww yiss

Kan je niet even kijken hoeveel ruimte je nu echt hebt? Straks past die gewoon prima.
Anders laat je die "digibeet" maar eens de kast type opzoeken / een rolmeter oid erbij pakken, werken met gebakken lucht eisen helpt niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Thomg op 03-12-2014 20:25 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 11:17
Fly-guy schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:06:
Probleem is dat ik zelf niet echt toegang heb tot die kast en het moet doen met schattingen van een digibeet :) ik weet dat de 5450 past, dus ga maar van die afmetingen uit.

(sorry voor de dubbelpost, quote i.p.v. edit gedaan)
De 5450 staat gewoon in de lijst bij tomshardware http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html en zoals je kunt zien erg laag.

Als je die digibeet gewoon wat foto's laat maken van de kast (vergeet de achterkant niet!) kom je al een eind verder en misschien is de factuur van het systeem nog wel ergens.
En zelfs de grootste digibeet kan natuurlijk een kast openschroeven en een foto van de binnenkant nemen. (nadat jij evt. op de foto van de buitenkand hebt aangewezen welke schroeven de digibeet los moet draaien)
Pagina: 1