Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wandcontactdoos telefonie niet aangesloten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben internet besteld van Tele2. Deze wouden wij graag aansluiten op de wandcontactdoos van de telefonie, zoals beschreven in de bijsluiting met een telefoonstekker.

Echter blijkt deze niet aangesloten te zijn. Er komt geen gewone kabel uit, maar een kabel met acht draden (foto).

Is deze gewoon aan te sluiten, en zo ja, welke kleuren horen waar? Er naar googelen heeft weinig opgeleverd.

Alvast bedankt!

Edit; De Coaxkabel daarnaast is wél aangesloten (maar past niet in onze modem)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 15:17 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Ja dat is aan te sluiten, dat weet ik wel zeker, welke kleuren je moet hebben hangt af van de andere kant van de kabel.

Ik ga gokken dat je de kabels moet hebben waar het "beschermdeel" al vanaf is, die zou de vorige bewoner ook wel hebben gebruikt, welke waar gaat durf ik niet te zeggen

[ Voor 41% gewijzigd door garriej op 03-12-2014 15:09 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:36
wit/oranje en/of rood/blauw zijn de meest voorkomende aderparen leert 2 sec. googlen mij.

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:46
al contact gehad met je provider?

als er iemand is die het weet dan zijn zij het wel, aangezien de kabel en het apparatuur van hun is

[ Voor 60% gewijzigd door Razenko op 03-12-2014 15:14 ]

PSN: Europhea

Verwijderd

Topicstarter
PROnline schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:11:
wit/oranje en/of rood/blauw zijn de meest voorkomende aderparen leert 2 sec. googlen mij.
Echter is dat niet dezelfde combinatie. We hebben hier de kabels: Wit/bruin, bruin, wit/groen, groen, wit/oranje, oranje, wit/blauw, blauw.

Verwijderd

Topicstarter
Razenko schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:14:
al contact gehad met je provider?

als er iemand is die het weet dan zijn zij het wel, aangezien de kabel en het apparatuur van hun is
Het is onze eigen apparatuur. De kabel komt bij ons uit de muur.

We willen het liever zelf proberen te fixen dan Tele2 te bellen. :P

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:16:
[...]

Het is onze eigen apparatuur. De kabel komt bij ons uit de muur.

We willen het liever zelf proberen te fixen dan Tele2 te bellen. :P
het zou je veel tijd/moeite schelen als je gewoon even belt en hun vraagt hoe het aangesloten moet worden ;)

PSN: Europhea

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:14:
[...]

Echter is dat niet dezelfde combinatie. We hebben hier de kabels: Wit/bruin, bruin, wit/groen, groen, wit/oranje, oranje, wit/blauw, blauw.
Dat komt omdat je een internet kabel heb liggen, dat maakt niet zo veel uit, daar kan telefonie prima overheen. Je moet er alleen achter komen hoe die kabel aangesloten zit aan de andere kant!

Verwijderd

Weet TS zeker dat die wandcontactdoos bij het ISRA zit?

Die kabel heeft n.l. nogal veel weg van een simpele UTP kabel, die dus door een beun is getrokken vanaf de ISRA.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
Dat lijkt wel UTP kabel, volgens mij is dat niet je ISRA punt

edit> even je ISRA punt zoeken dus en waarom zet je modem daar niet neer?

[ Voor 38% gewijzigd door Rrob op 03-12-2014 15:22 ]

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:05

Metalfreak

Hoije woh!

garriej schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:18:
[...]

Dat komt omdat je een internet kabel heb liggen, dat maakt niet zo veel uit, daar kan telefonie prima overheen. Je moet er alleen achter komen hoe die kabel aangesloten zit aan de andere kant!
Ga je mond spoelen! :X

Dat is een UTP kabel, maar die komt dus ergens van je ISRA punt vandaan (Meterkast?) Dan moet je kijken welke kabels daar verbonden zijn met de punten van het ISRA punt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:57

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:06:
Wij hebben internet besteld van Tele2. Deze wouden wij graag aansluiten op de wandcontactdoos van de telefonie, zoals beschreven in de bijsluiting met een telefoonstekker.

Echter blijkt deze niet aangesloten te zijn. Er komt geen gewone kabel uit, maar een kabel met acht draden (foto).
Dat is een UTP-kabel voor netwerk. Daar kan prima telefonie overheen, maar KPN legt dat niet echt aan dus dat is niet je IS/RA-punt. Zoek uit waar die kabel heen gaat en sluit dáár aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Metalfreak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:20:
[...]

Ga je mond spoelen! :X

Dat is een UTP kabel, maar die komt dus ergens van je ISRA punt vandaan (Meterkast?) Dan moet je kijken welke kabels daar verbonden zijn met de punten van het ISRA punt.
Gezien de OP het zelf niet wist dat het een simpele UTP kabel is kun je beter zeggen dat het een "internet kabel" is. Anders krijg je weer de vraag "wat is een UTP kabel?" Om dat te vermijden dus internet kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Super, ik denk dat dit wel moet lukken, alleen even uitvinden waar het is aangesloten. Dank jullie wel!!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:05

Metalfreak

Hoije woh!

garriej schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:29:
[...]

Gezien de OP het zelf niet wist dat het een simpele UTP kabel is kun je beter zeggen dat het een "internet kabel" is. Anders krijg je weer de vraag "wat is een UTP kabel?" Om dat te vermijden dus internet kabel.
Ik krijg echt jeuk van de term "internetkabel", noem het dan netwerkkabel ;)

Maar TS, waarschijnlijk komt je ISRA punt ergens in je meterkast binnen en is het van daaruit verder verbonden. Je ISRA punt kan er verschillend uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/8427i87140824E1989815?v=mpbl-1

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1