Goedemiddag,
Ik ben op het moment bezig om thuis een gast netwerk in te richten.
Nu wil ik dit netwerk natuurlijk helemaal afschermen van mijn prive netwerk.
Ik maak gebruik van de volgende hardware om dit te bewerkstelligen.
- UPC Modem (Gaat in bridge modus gebruikt worden)
- Juniper SRX100 (Gaat ingezet worden als primaire gateway t.v.v UPC Modem)
- Linksys E2500 (Draaien op nieuwste DDWRT firmware)
Ik heb reeds op mijn SRX gateway een tweetal VLAN's aangemaakt (192.168.1.x + 192.168.2.x)
Mijn idee was om poort 1 op mijn SRX in trunk mode te zetten, en hier de 2 VLAN's aan te assignen.
Dit omdat mijn E2500 maar over 1 NIC beschikt.
De uitdaging is nu, 2 SSID's draaien op mijn DDWRT (E2500) en die beide verwijzen naar de op de SRX aangemaakte VLAN's (DHCP draait ook op mijn SRX)
Ik heb dit voor mijn primaire SSID aan de praat gekregen door DHCP forwarding in te schakelen
Maar als ik gebruik van een trunk poort op mijn SRX voor de AP, werkt het allemaal niet meer..
Is er iemand hier op dit forum die ervaring heeft met JUNOS en/of DDWRT die mij hiermee kan assisteren?

Its driving me insane..
Ik ben op het moment bezig om thuis een gast netwerk in te richten.
Nu wil ik dit netwerk natuurlijk helemaal afschermen van mijn prive netwerk.
Ik maak gebruik van de volgende hardware om dit te bewerkstelligen.
- UPC Modem (Gaat in bridge modus gebruikt worden)
- Juniper SRX100 (Gaat ingezet worden als primaire gateway t.v.v UPC Modem)
- Linksys E2500 (Draaien op nieuwste DDWRT firmware)
Ik heb reeds op mijn SRX gateway een tweetal VLAN's aangemaakt (192.168.1.x + 192.168.2.x)
Mijn idee was om poort 1 op mijn SRX in trunk mode te zetten, en hier de 2 VLAN's aan te assignen.
Dit omdat mijn E2500 maar over 1 NIC beschikt.
De uitdaging is nu, 2 SSID's draaien op mijn DDWRT (E2500) en die beide verwijzen naar de op de SRX aangemaakte VLAN's (DHCP draait ook op mijn SRX)
Ik heb dit voor mijn primaire SSID aan de praat gekregen door DHCP forwarding in te schakelen
Maar als ik gebruik van een trunk poort op mijn SRX voor de AP, werkt het allemaal niet meer..
Is er iemand hier op dit forum die ervaring heeft met JUNOS en/of DDWRT die mij hiermee kan assisteren?

Its driving me insane..