Problemen met het draaien van CoD op pc ondanks upgrades

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-02-2023
Hallo,

ik heb een probleempje waar ik zelf niet uit kom, Ik heb gister de nieuwste call of duty geinstalleerd alleen tijdens het online spelen hakkelt het enorm ondanks dat het spel qua aanwezige hardware simpel op ultra zou kunnen draaien heb ik het idee. Dit is de setup:

Moederboard: Gigabyte ex38-ds4
Voeding: Antec 750W
RAM: 8 GB
Processor : Intel quad core q8200
Videokaart: MSI R9 280X

Weten jullie wellicht nog iets wat misschien niet goed ingesteld staat voor het gamen? Dit is de eerste keer dat ik ga gamen met de huidige videokaart, alle drivers zijn geinstalleerd en up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Kijk iig eerst eens wat de "load" is op de CPU (taskmanager) en op GPU (zijn diverse tooltjes voor).
Mogelijk is het het je CPU die het niet trekt, maar het kan ook zijn dat er andere programma's dwars liggen welke flink wat CPU tijd "stelen" en of dat bijvoorbeeld harddisk access heel slecht is.

Je zult iig eerst even op onderzoek moeten en de resultaten hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Indien je fatsoenlijke koeling hebt dan kan je nog proberen je cpu te overclocken, grote kans dat deze te traag is. Met MSI Afterburner kan je kijken wat je gpu load is. Indien dit onder 85% is dan kan je er van uitgaan dat je een cpu limiet hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:35

Nemesizz

Untouchable

Denk ook dat het een (flinke) CPU bottleneck is. Een Q8200 is de snelste ook niet meer.

Ook overklokken bij die Q8000's is soms wat rottig, omdat ze vaak een lage (vaste) multiplier hebben en een relatief hoge FSB (333Mhz), en veel moederborden vinden het niet zo prettig om ver boven de 400Mhz FSB te lopen (word dus 1600 effectief). Zijn natuurlijk ook bordjes die het wel willen, maar vereist meestal toch de nodige trial and error runs voordat het een keer stabiel is. Gelukkig is een X38 wel een goed chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:32
Vroeger hielp het om een microfoon aan te sluiten. (Ik weet niet of die bug nogsteeds bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB1
Tijdens het spelen van call of duty is het processor gebruik tussen de 60-75% maar het spelen gaat nog steeds niet vloeiend. Heeft de 8GB RAM hier wellicht wat mee te maken, misschien te weinig?

Ik heb een Cooler Master V8 processor koeler.

Ik heb eventueel nog een Intel i7 2600 processor over waarmee ik de q8200 kan vervangen die is volgens mij wel een stuk sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07 13:24
De i7 is inderdaad een heel stuk sneller, waarom zou je nog een q8200 gebruiken als je ook een i7 2600 hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB1
Ik heb nog een andere pc staan: een Medion mt 14

http://www.pcmweb.nl/revi...md-8815/p/3/specificaties

De i7 zit momenteel dus nog in de medion maar die kan ik wisselen met de q8200. Ik denk dat het verreweg het makkelijkste is om de processor en de SSD(250GB)&HDD uit de medion in de andere pc te plaatsen. Of kan ik beter de medion upgraden met een andere kaart zodat CoD goed draait?

[ Voor 73% gewijzigd door WouterB1 op 03-12-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je moet dan ook het moederbord/geheugen omruilen :P. Waarschijnlijk is het makkelijker om het inderdaad andersom te doen. Ik weet niet zeker of Medion restricties plaatst op nieuwe (niet medion) hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

die 280X in de medion doen en gaan. die 2600k is veeeeel sneller dan je q8200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:35

Nemesizz

Untouchable

Zou ik de voeding ook overzetten. Zo'n 750W Antec is waarschijnlijk beter dan wat zo'n Medion heeft (die hebben vaak voedingen die nét aan voldoende zijn qua wattage).

Wel is het opletten, dat Medion soms 'whitelists' heeft met hardware die geaccepteerd word en welke niet.
Als je pech hebt dat sliks hij die Radeon niet, en blijft het beeld zwart tijdens het booten (dit is helaas vaker voor gekomen bij het upgraden van de videokaart bij een Medion of andere OEM PC).

Die 2600K in je huidige PC zetten gaat overigens niet lukken, de processor heeft een hele andere pin-out (je huidige is 775, die ander is 1155).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Met COD:AW kan je stutteringen verwachten, sommige maps zijn echt ontzettend gaar.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

warhamstr schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:48:
Met COD:AW kan je stutteringen verwachten, sommige maps zijn echt ontzettend gaar.
Hoewel op lagere settings draait de game, na 5 sec in elke game door het laden van de map, gewoon volledig soepel op:
i7 2600k
8GB
Radeon 6870 1GB.

Er zijn mensen die wel problemen hebben, maar dat maakt het nog niet een universeel probleem. Dit even ter nuance.
Pagina: 1