Nieuwe stille harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Naar aanleiding van mijn post in het SMART Topic wil ik toch mijn Toshiba DT01ACA050 schijf gaan vervangen aangezien deze naar mijn mening toch echt teveel lawaai maakt. Ik denk dat ik de Toshiba ga verkopen of achteruit houden voor een ander systeem.

Nou wil vandaag nog een schijf gaan halen maar nou is de vraag welke? Mijn voorkeur gaat uit naar Western Digital maar zijn die schijven ook lekker stil?

Ik had één van drie volgende schijven in gedachten:

WD5000AAKX WD Blue
WD5000AZRX WD Green
WD5003AZEX WD Black

Iemand suggesties voor een stille en goede schijf dan hoor ik het graag, het hoeft niet zo zeer Western Digital te zijn, mag ook van een ander merk zijn. ;)

Groeten,
Allard

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Als je niet per sé veel opslag nodig hebt (of wat meer geld kan uitgeven) zou je ook kunnen kijken naar een SSD.

Omdat deze geen bewegende delen bevatten maken deze helemaal geen geluid, plus dat je als dikke bonus een flink snellere schijf in je systeem hebt zitten.
http://tweakers.net/categ...d-state-drives/producten/

• Allard Pruim
  • Nu online
Het klopt dat SSD's geen geluid maken, momenteel heb ik al een 120GB SSD waar mijn OS op staat, de Toshiba HDD dient als data schijf. Als ik nu een extra SSD erbij zou kopen voor data opslag dan heb ik waarschijnlijk een grotere nodig als de SSD die ik nu heb en dat kost mij helaas te veel geld.

Dus ik ben echt op zoek naar een normale harde schijf. :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
In principe is de Green een erg stille schijf, voornamelijk omdat die iets trager loopt. Voor dataopslag zou dat niks uit moeten maken. Mijn vraag is echter, waarom kies je voor relatief duur 500GB?

Een pricewatch: WD Green WD10EZRX kost slechts een paar euro meer...

• Allard Pruim
  • Nu online
Ik had 500GB gekozen omdat dat voor mij genoeg opslag ruimte is, echter die 1TB lijkt me ook wel wat. Echter zie ik dat ie bij Azerty niet op vooraad is en dat het mogelijk 3 werkdagen kan duren voordat ik hem binnen heb. Op zich is dat niet zo'n groot probleem. Als die 1TB Green inderdaad relatief stil zijn dan ga ik daarvoor.

Bedankt. ;)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Bestel je hem bij 4Launch voor 10 cent meer, heb je hem wel morgen in huis.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik denk dat ongeveer alle hdd's op 1 model dat ik weet na stil zijn, de seagate dat eindigt op .14 maakt soms wat geluid, uit eigen ervaring, heb ook een wd red en daar heb ik geen problemen mee. Maar jou toshiba schrijf ik niet omdat ik daar zelf geen ervaring mee heb.

• Allard Pruim
  • Nu online
br00ky schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:12:
Bestel je hem bij 4Launch voor 10 cent meer, heb je hem wel morgen in huis.
Kan ook, ik zal het even bekijken. Er zit namelijk ook geen haast bij maar wou het vandaag al bestellen zodat dat maar weer klaar is. ;)

• Rob vd Hoeven
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-02 12:33
Zelf gebruik ik deze laptop schijf in een servertje:

pricewatch: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB

Het servertje is passief gekoeld en heeft een laptop voeding. De harddisk is het enige component dat geluid maakt. Ik moet erg mijn best doen om 'm te horen.

Hier een review door een mede tweaker:
productreview: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB review door Aardwolf
Pagina: 1