Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Momenteel is er een aanbieding voor de enigszins antieke DS211J, deze kost nog maar 75 euro (zie pricewatch).

Ik wil de NAS met name gebruiken voor zo nu en dan wat downloaden via Downloadstation en voor het meer dan regelmatig streamen van media naar diverse mediaplayers (WD TV, Sqeezeboxen, enz), en het backuppen van mijn digitale foto's.

Budgettechnisch gezien heb ik mijn keuze al beperkt tot de 211J (75 euro, restpartij), 214SE (136 euro) of 215J (169 euro), maar ik zie niet zo veel verschil tussen die modellen. De nieuwe (nieuwste) 215J heeft een USB 3 poort die ik niet echt nodig heb, maar wel bijvoorbeeld een heuze dual-core processor en 2x zoveel geheugen. In welke mate zijn deze hardware-verschillen echt van nut voor een eenvoudige huis- tuin- en keukengebruiker zoals ik?

Tevens zie ik nog Wake-on-lan en automatisch in- en uitschakelen als extra features bij de 215J...
Hier een vergelijkingslink op de Synolgoy site waar de specs van de 211 helaas al niet meer zijn op te halen.
https://www.synology.com/...ts/compare/DS215j/DS214se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:01
Hier een vergelijking vanuit tweakers:
http://tweakers.net/price...;354903;269987/categorie/

De ds211j is een verouderd model.
De ondersteuning van synology zal ook niet lang meer duren met de ds214se heb je minder geheugen tot je beschikking (256 tegenover 512) en tevens heb je een verschil in de processor.

De 214 heeft een singel core op 800mhz de 215j een dual core op 800mhz.

En met de ds215j heb je een nieuwer model in handen.
Dit kost wel een paar centen extra, maar als je het kan zou ik de 215j nemen.

Wellicht dat er nog kenners zijn die je hier nog meer over kunnen vertellen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 19:38

hier is een echte verglijking. zo zie je dat de DS214se geen WaL heeft. en de ds15 wel. tevens heeft de ds15 Automatisch in-/uitschakelen(weet niet wat dat betekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
Wat grappig dat jullie precies opnoemen wat ik in mijn startpost heb geplaatst, zelfs inclusief dezelfde link. Maar toch bedankt hoor! Het wordt gewaardeerd dat jullie de moeite nemen om te reageren, altijd uiteraard.

Dat van die ondersteuning, is dat wel zo...?

Kijk ik heb dus een DS110j en die wordt nog prima ondersteund. De laatste versie van DSM (Disk Station Manager) draait er gewoon op, zonder problemen. Ik ben eigenlijk zeer tevreden.

Ik zoek nu echter een DiskStation met twee bays, omdat ik een RAID 1 constructie wil hebben omdat mijn foto's er op staan. Eigenlijk vind ik mijn 110j niet te traag. Ik vroeg me daarom af wat precies de voordelen zijn van de nieuwe modellen. Heb je echt wel wat aan die snellere processor en al dat extra geheugen? Wanneer komt dat van pas? Ik ben nou niet echt een keiharde user... Beetje downloaden, beetje muziek luisteren, beetje film kijken, het is niet dat ik 100 series per week download waarvan ik misschien een halve kijk...

Heeft iemand hier misschien nog een andere kijk op of evt. slechte ervaring met de DS211j? 75 euro is volgens mij echt een koopje. Mensen die het ding tweedehands proberen te verkopen vragen er altijd meer dan 100 voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Buur75 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:18:
omdat ik een RAID 1 constructie wil hebben omdat mijn foto's er op staan
RAID is NOOIT een backup. Het beschermd je in de regel tegen hardware falen, meer niet. Software fuckups zoals virussen, cryptolockers en user fuckups beschermd je data NIET. Dat verkrijg je enkel door een fatsoenlijke backup te maken, liefst eentje offsite. Elke fout staat namelijk in een fractie van een seconde ook op de andere disk, inclusief deletion van files.

Just my 2 cts :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
Just my 2 cts
Nou wel hele fijne dan. Dit verandert wel mijn visie inderdaad.
Wellicht voldoet het om een grotere schijf in mijn DS110j te stoppen, en de backups van bijvoorbeeld mijn foto's ergens anders op te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:01
Buur75 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:18:
Wat grappig dat jullie precies opnoemen wat ik in mijn startpost heb geplaatst, zelfs inclusief dezelfde link. Maar toch bedankt hoor! Het wordt gewaardeerd dat jullie de moeite nemen om te reageren, altijd uiteraard.

Dat van die ondersteuning, is dat wel zo...?

Kijk ik heb dus een DS110j en die wordt nog prima ondersteund. De laatste versie van DSM (Disk Station Manager) draait er gewoon op, zonder problemen. Ik ben eigenlijk zeer tevreden.

Ik zoek nu echter een DiskStation met twee bays, omdat ik een RAID 1 constructie wil hebben omdat mijn foto's er op staan. Eigenlijk vind ik mijn 110j niet te traag. Ik vroeg me daarom af wat precies de voordelen zijn van de nieuwe modellen. Heb je echt wel wat aan die snellere processor en al dat extra geheugen? Wanneer komt dat van pas? Ik ben nou niet echt een keiharde user... Beetje downloaden, beetje muziek luisteren, beetje film kijken, het is niet dat ik 100 series per week download waarvan ik misschien een halve kijk...

Heeft iemand hier misschien nog een andere kijk op of evt. slechte ervaring met de DS211j? 75 euro is volgens mij echt een koopje. Mensen die het ding tweedehands proberen te verkopen vragen er altijd meer dan 100 voor...
Achteraf gelezen zie ik inderdaad dat ik je post maar half had gelezen ;)
En ik meen gelezen te hebben dat ze de ondersteuning van oudere modelen terugschroeven (al kan ik dit niet met zekerheid zeggen)

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 04-12-2014 12:53 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 19:38
Buur75 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:52:
Momenteel is er een aanbieding voor de enigszins antieke DS211J, deze kost nog maar 75 euro (zie pricewatch).

Ik wil de NAS met name gebruiken voor zo nu en dan wat downloaden via Downloadstation en voor het meer dan regelmatig streamen van media naar diverse mediaplayers (WD TV, Sqeezeboxen, enz), en het backuppen van mijn digitale foto's.

Budgettechnisch gezien heb ik mijn keuze al beperkt tot de 211J (75 euro, restpartij), 214SE (136 euro) of 215J (169 euro), maar ik zie niet zo veel verschil tussen die modellen. De nieuwe (nieuwste) 215J heeft een USB 3 poort die ik niet echt nodig heb, maar wel bijvoorbeeld een heuze dual-core processor en 2x zoveel geheugen. In welke mate zijn deze hardware-verschillen echt van nut voor een eenvoudige huis- tuin- en keukengebruiker zoals ik?

Tevens zie ik nog Wake-on-lan en automatisch in- en uitschakelen als extra features bij de 215J...
Hier een vergelijkingslink op de Synolgoy site waar de specs van de 211 helaas al niet meer zijn op te halen.
Ik gebruik al weer ettelijke jaren de DS211J tot volle tevredenheid. Beheer op afstand, foto's delen vanaf de ingebouwde website, downloaden, films en muziek streamen naar mediaplayer. Diverse apps (muziek, foto's, bestanden) voor telefoon/tablet. RAID1 opstelling om eenvoudig schijf te kunnen vervangen, uiteraard eens in de zoveel tijd een backup op externe schijf. Nog niks gemerkt van achterblijvende service van Synology. (DSM 5.1-5022 Update 2) :)

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Pagina: 1