Momenteel zit ik met het volgende, Ik ben opzoek naar een nieuwe portable muziek speler en ben in twijfel gebracht tussen de volgende spelers. De FIIO X3 en de Sony NWZ-A15. Ik heb beide spelers besteld om te vergelijken, echter is dit een lastige keuze. Tot nu toe heb ik het volgende kunnen ontdekken:
Voordelen FIIO:
- Kan worden gebruikt als USB-DAC
- Geluid kan harder dan de SONY i.v.m. krachtigere versterker
- Maakt gebruikt van een micro USB kabel.
Voordelen Sony:
- Speelt volgens Sony 30 uur tegen FIIO 10 uur
- Makkelijker in gebruik qua gebruikers interface dan de FIIO
- Kleiner en lichter dan de FIIO
Zelf maak ik gebruik van de Bowers and wilkins P7 koptelefoon, en heb deze getest op beide spelers. Qua geluid kan ik nagenoeg geen verschil merken tussen beide spelers met dezelfde nummers. Wel lijkt de FIIO een iets diepere bas weergave te hebben en heeft zoals eerder vernoemt een krachtigere versterker.
Ik heb getracht meer informatie te zoeken, en kwam op tweakers niks tegen. Op andere forums lopen de meningen nogal uiteen.
Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaringen hebben met één van deze spelers, of deze spelers ook met elkaar hebben vergeleken. En waar gaat bij jou de keuze naar uit?
M.v.g.
Wesley
Voordelen FIIO:
- Kan worden gebruikt als USB-DAC
- Geluid kan harder dan de SONY i.v.m. krachtigere versterker
- Maakt gebruikt van een micro USB kabel.
Voordelen Sony:
- Speelt volgens Sony 30 uur tegen FIIO 10 uur
- Makkelijker in gebruik qua gebruikers interface dan de FIIO
- Kleiner en lichter dan de FIIO
Zelf maak ik gebruik van de Bowers and wilkins P7 koptelefoon, en heb deze getest op beide spelers. Qua geluid kan ik nagenoeg geen verschil merken tussen beide spelers met dezelfde nummers. Wel lijkt de FIIO een iets diepere bas weergave te hebben en heeft zoals eerder vernoemt een krachtigere versterker.
Ik heb getracht meer informatie te zoeken, en kwam op tweakers niks tegen. Op andere forums lopen de meningen nogal uiteen.
Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaringen hebben met één van deze spelers, of deze spelers ook met elkaar hebben vergeleken. En waar gaat bij jou de keuze naar uit?
M.v.g.
Wesley