response time en dergelijke stats 'loggen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Niet zeker of het in PRG of in software oid moet maar in elk geval:

Ik heb een windows server 2008 met IIS 7. Nu ben ik bezig met de overgang naar nieuwe sql drivers en een PHP versie upgrade. Daarom wil ik graag het 'effect' hiervan zien in o.a. de response times, eventueel load en wellicht andere zaken die nuttig zijn.

In IIS zelf kun je wel bepaalde loggings aan zetten, maar dat betreft meer CPU en dat soort zaken. Los daarvan heb ik liever iets met een fatsoenlijke UI in plaats van wat log files.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Met een tool als JMeter (http://jmeter.apache.org/) kun je bijvoorbeeld de throughput of requests/responses per minuut vergelijken.

Dit gebeurd dus aan de client kant, niet op de server. Je kunt wel bijvoorbeeld een x-aantal requests per minuut constant afvuren en vervolgens op de server zelf de load bekijken.

[ Voor 65% gewijzigd door EddoH op 03-12-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Wellicht overkill, maar wij gebruiken NewRelic voor het loggen van performance/requests. Vrij gedetailleerd, maar licht genoeg om actief mee te draaien in een productie-omgeving.

@hieronder: PHP wordt wel genoemd, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ongeacht welke technologie je gebruikt, zullen altijd alle requests worden gelogd, alleen het detail-niveau is gering.

[ Voor 36% gewijzigd door Feanathiel op 03-12-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

NewRelic was ook het eerste waar ik aan dacht, maar die hebben geen agent voor PHP op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Het nadeel is weer dat het een dik professioneel pakket is, terwijl het hier misschien maar ~3 weken gaat draaien. Ik hoef ook eigenlijk geen 'debugging' te doen, maar meer een globaal overzicht te zien.
Tweakers had bij de dev roundup ook een mooi plaatje;
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000561016.png
Eigenlijk wil ik het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Douweegbertje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:39:
Het nadeel is weer dat het een dik professioneel pakket is, terwijl het hier misschien maar ~3 weken gaat draaien. Ik hoef ook eigenlijk geen 'debugging' te doen, maar meer een globaal overzicht te zien.
Tweakers had bij de dev roundup ook een mooi plaatje;
[afbeelding]
Eigenlijk wil ik het zelfde.
Dat plaatje lijkt anders als 2 druppels water op de stats die ik uit new relic krijg, inclusief dat newrelic oogje logo onder in het hoekje)

En de lite versie met max 24 uur data retentie is free forever, kun je mooi even kijken of dat iets voor je is.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 03-12-2014 16:05 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Wij gebruiken inderdaad ook New Relic hier bij Tweakers ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ik zal morgen eens naar New Relic gaan kijken. Eigenlijk vind ik jmeter al best netjes (ga ik zeker in de toekomst nog gebruiken voor automatische testen!). Ziet er nu ong zo uit met simpele https requests.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2JaOw6H.png

Ik hoop dat we ooit budget krijgen voor iets fatsoenlijks, echter zullen we nog veel moeten gaan normaliseren en dat soort meuk voordat we de puntjes op de i kunnen gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
ach... ik heb afgelopen dagen dankzij de newrelic monitoring in een aantal sites vrij vlotjes de bottleneck rondom de performance boven water gekregen.

Nu scheelt het dat ik al newrelic 'klant' ben sinds ze bestaan en dus nog op tijd een aantal pro free forever accounts had geregistreerd ;)

Maar zelfs met de 24 uurs meting is al best aardig wat te doen, zeker de combinatie met server en applicatie monitoring is echt goud. Ik kon precies zien dat de diskload erg hoog was, dat mysql dit veroorzaakte en op framework niveau precies pin-pointen welk stukje code de belachelijke queries uitvoerde die de server bijna onderuit schoffelde.

[ Voor 37% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 03-12-2014 16:54 . Reden: case toegevoegd. ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Mja, ik wou dat we zo ver zijn, maar zoals ik wel vaker had verteld in andere discussies is ons systeem niet zo volwassen. De implementatie van rewrelic zal dan ook misschien lastig gaan worden. Met bovenstaande image kan ik ongeveer de gemiddelde response time zien op zo'n request. Niet super geweldig, maar uiteindelijk wel nuttig om dadelijk eventuele verschillen te gaan zien.
Echte bottlenecks die wij hebben zijn reeds bekend, maar lastig te bestrijden. Los daarvan kun je met mssql management studio redelijk fatsoenlijk de slechte queries vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Kijk eens naar Glimpse voor PHP https://github.com/Glimpse/Glimpse.PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou AppDynamics iets kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De implementatie van rewrelic zal dan ook misschien lastig gaan worden.
Ik denk dat dat wel meevalt. Puur door het aanschakelen alleen krijg je al bakken met stats terug, zonder enige code aanpassing.

Rubinski: AppDynamics is net zoiets als New Relic. Beide zijn concurrenten van elkaar. Persoonlijk heb ik voor New Relic gekozen i.v.m. de betere standaard statistieken en een makkelijkere bedienbare interface.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1