Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget laptop Win8 met goede trackpad

Pagina: 1
Acties:

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
Ik wil naast mijn Macbook van de zaak een windows 8 ramsj machine. Zakelijk en prive blijven gescheiden, dus bootcamp is in dit geval geen optie. Als ik goedkoop niet ga uitkomen denk ik heel hard aan een MBP 13" standaard, maar dat vind ik toch nogal fors voor een laptopje voor erbij.

Wat ga je met je laptop doen?

Bank zitten, surfen, lichte games draaien.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 8
Gamen, ja, maar licht spul. Denk aan Civilization etc. FPS/RTS zal ik niet achter een laptop doen.
Videos/Fotos bewerken. Nee. Doen we wel op de snelle game PC.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Nope. Het wordt echt een LAPtop voor thuis op de bank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen echte voorkeuren.

=> HEEL BELANGRIJK De trackpad moet goed zijn. Ik ben nu een aantal jaar Macbooks gewend en ik besef dat ik achteruit zal gaan, maar het moet wel een beetje ok zijn.

=> Scherm e.d. boeit me veel minder. Jarenlang prima gewerkt op een Mcbook 13", dus een hoge resolutie is leuk maar hoeft niet.

=> SSD leuk, maar kan ik zelf er ook wel in kwakken, bovendien gaat het met een gewone HDD ook wel lukken.

Met andere woorden: ik wil best wel wat water in de wijn doen, luxe hoeft niet. Alleen die touchpad vind ik iets wat ik in het gebruik direct ga merken.

Eigen suggestie:

Pricewatch: Lenovo Flex2-14-00877

Verwijderd

Hier zijn ze niet echt te spreken over dat touchpad ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ya8Alk5jPWM

• roffeltjes
Ik ben nu aan het kijken naar de Dell Inspiron 15 3542 => Dan wel de versie rechtstreeks via Dell met een i3 (nu 30,- goedkoper, ook leuk!)

Fijne prijzen en touchpad wordt op meerdere plekken goed genoemd. Scherm is matig, maar dat overleef ik wel. Ik ga er niet met zijn tweeen voor hangen om een filmpje te kijken.

Ook fijn: Je kan er zelf een SSD en extra geheugen (single channel... ach ja)in drukken.

[ Voor 21% gewijzigd door roffeltjes op 03-12-2014 18:41 ]

• roffeltjes
Okay keuzes, keuzes.

Inspiron 3542 met 4005U en HD4400 euro: 329,-
Lenovo B590 met 3110M en HD4000 euro 379,-

De Lenovo is rapper, maar is dat signifcant? Is er uberhaupt iemand die met dit soort processoren ervaring genoeg heeft om te vergelijken?

Hoe zit het met de ergonomie? Notebookcheck is niet echt verhelderend op dit vlak.