Toon posts:

PC blijft vaak hangen geeft HD errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Mijn PC blijft vaak hangen en diagnostic tools geeft de volgende error
http://i59.tinypic.com/b3pzzt.jpg

Tijd voor een nieuwe harde schijf?

Of zijn hiervoor andere oplossingen?

Verwijderd

Dat is geen diagnostic tool.

Begin eens met het posten van de SMART gegevens. Ik raad je aan om de topicstart hier door te nemen en ook in dit topic te posten: Check je SMART.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:30:
Dat is geen diagnostic tool.

Begin eens met het posten van de SMART gegevens. Ik raad je aan om de topicstart hier door te nemen en ook in dit topic te posten: Check je SMART.
Zodra mijn PC is opgestart dan blijft alles hangen.
Ik heb ook al een nieuwe installatie gedaan maar dat werkt dus ook niet.

Zodra de PC hangt stopt de HD met geluid maken en moet ik de stroom uitzetten.

Kan ik via recovery in cmd een test draaien?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik.zou vooral niet te veel gaan doen en eerst die SMART gegevens boven water halen.

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ik denk dat dit je probleem is en dat de opossing in deze link je verder helpt.

http://h30434.www3.hp.com...-Code-BIOHD-8/td-p/990779

In het kort: backup data en bouw een nieuwe harddisk in.
ik las op je foto SMART test failed denk dat je dus weinig kans dat maakt om de SMART gegevens uit te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt op Chystal Disk info te draaien.
Inmiddels weer vastgelopen dus even snel een foto gemaakt
http://i57.tinypic.com/24q9383.jpg

Ziet er idd niet goed uit.

Kunnen jullie iets meer over de errors vertellen?

Verwijderd

Dat is incorrect larsje. Die melding betekent dat de genormaliseerde current-waarde van één van de SMART attributen lager is dan de threshold-waarde. Dat kan zoiets simpels zijn als 56 graden temperatuur terwijl 55 als grenswaarde is ingesteld. Het kunnen ook kabelfouten zijn. Afijn, we weten het niet totdat de SMART-data is ingelezen.

@markieman86
Vooral geen andere dingen gaan doen voordat je de SMART gegevens hebt veiliggesteld. Lees ajb de topicstart door over het uitlezen van gegevens. Daar lees je ook dat als je andere dingen gaat doen zoals tests draaien, je het bewijsmateriaal kunt vernietigen.

Gebruik evt. een Ubuntu linux livecd om te booten en zo de SMART gegevens veilig te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:23:
Dat is incorrect larsje. Die melding betekent dat de genormaliseerde current-waarde van één van de SMART attributen lager is dan de threshold-waarde. Dat kan zoiets simpels zijn als 56 graden temperatuur terwijl 55 als grenswaarde is ingesteld. Het kunnen ook kabelfouten zijn. Afijn, we weten het niet totdat de SMART-data is ingelezen.

@markieman86
Vooral geen andere dingen gaan doen voordat je de SMART gegevens hebt veiliggesteld. Lees ajb de topicstart door over het uitlezen van gegevens. Daar lees je ook dat als je andere dingen gaat doen zoals tests draaien, je het bewijsmateriaal kunt vernietigen.

Gebruik evt. een Ubuntu linux livecd om te booten en zo de SMART gegevens veilig te stellen.
Zie bovenstaande post. Dit zijn de smart gegevens als ik het goed heb.

Verwijderd

Juist de belangrijke gegevens (de raw value) is weggevallen in jouw screenshot.

Maar er valt al wel te zien dat je heel veel bad sectors hebt, zowel actief (zichtbaar) als inactief (onzichtbaar want omgewisseld met een reserve sector).

Deze hardeschijf moet je inderdaad vervangen cq. voor garantie opsturen. Je kunt nog wel een poging doen gegevens te recoveren van de hardeschijf.

Verwijderd

Inderdaad, vervangen.
De schijf zelf zegt dat er pending sectors zijn (of geweest zijn), dat zijn slecht sectors die de schijf kan vervangen door goede sectors. Dus de schijf zelf zegt dat het eigenlijk nog wel mee valt. Maar in de praktijk kan zo'n schijf ieder moment snel verslechteren.
Pagina: 1