Brom uit luidsprekers met het spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 16:33
Ik heb een raar probleem.

Mijn PC is via 3 analoge kabels verbonden met mijn versterker.
Als ik op het bureaublad zit, of muziek luister is er geen brom aanwezig.

Zodra ik een willekeurig spel op start komt er een brom uit de luidsprekers, tijdens het laden is hij stil maar als ik in het spel zelf zit is deze goed hoorbaar.

Nu dacht ik dat het misschien aan mijn geluidskaart lag, maar als ik deze er uit haal heb ik hetzelfde probleem met de onboard realtek kaart.

Ook andere (beter afgeschermde) kabels maken niets uit.
De pc en versterker zitten allebei op hetzelfde niet geaarde stopcontact, maar ook als ik de pc op een andere groep aansluit met randaarde blijft de brom in spellen.

Zodra ik de pc "optisch" aansluit zijn de problemen niet aanwezig maar dan heb ik geen 5.1 in spellen.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Paar te controleren zaken:
Heb je de digitale input en outputs op mute staan?
Staat je microfoon open bij spellen?
Ym2c

Copyright and left by SED...

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Alleen bij spellen? Kan zijn dat je videokaart enorm aan het storen is op de audio. Gezien onboard nooit goed afgeschermd is en je andere geluidskaart er ook vlak onder hangt, gaat het al storen voordat het al door je betere kabels loopt
Tijdens het laden heeft de gpu ook niets te doen.

Ook is het geen aardlus. Optisch stoort niet omdat het digitaal niet vatbaar is voor externe stralingen

• Equazor_
Ik dacht eerst ook dat het de videokaart was aangezien ik het alleen heb wanneer de videokaart belast wordt.
Het valt mij ook pas op sinds ik een nieuwe GTX970 kaart heb gekocht +/- 4 weken geleden.

Ik heb alle input/output's niet op mute staan maar ik heb alles wat ik niet gebruik uitgeschakeld.
De losse geluidskaart zat in het onderste PCI slot, zo ver mogelijk van de videokaart vandaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Equazor_ op 03-12-2014 18:09 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat wijst dan toch echt op de videokaart, of de voeding die het net aan bijhoudt met je nieuwe kaart. Daar kan je ook vreemde dingen mee krijgen.

Ik zou eerst even een andere (of externe) geluidskaart proberen.

Misschien werkt het openzetten van je computer kast al :p

Verwijderd

Staat er een Wi-Fi router of dect telefoon of LED lamp dicht in de buurt van je PC / AV ? Deze kan dit soort symptomen ook veroorzaken.

• Equazor_
Hmm dat zou het nog kunnen zijn, normaal staat de PC boven, nu staat hij tijdelijk beneden, naast de router en dect telefoon.
Vanavond maar eens kijken of dat het probleem is.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Lijkt me niet dat dat gaat storen alleen bij gamen.. Zeker een ledje niet :p

Heb je hem al op de oude plek staan?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
Dect telefoon zeker uit de buurt zetten van je computer, ook bij jezelf trouwens, die dingen geven erg veel straling af, kan zeker gaan storen op het geluid.
Pagina: 1