Kooi van Farraday probleem tijdens UT?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Jaja...het klinkt erg raar dit topic, maar toch... Let me ekspleen:

Heb AMD Athlon 600Mhz gekocht, is een 700Mhz. Heb 'm ook dus op 700Mhz lopen met GFD. Niet overgklokt dus.
Ga ik UT'en met onze clan, dan klapt na paar minuten UT eruit met een error, zo lang, dat je 5 minuten bezig bent 'm te lezen ;)
PC staat dan dus ook net aan hé, dus geen hitte probleem of whatever.
Haal ik echter dan de zijkant van mijn kast eraf, dan loopt alles zonder probleem!

Collega tweakers dachten in 1e instantie aan OC-probleem; nou dat klopt dus niet want een 700Mhz die op 700Mhz loopt is niet echt OC' en ;). 2e gedachte was warmte...maar zoals gezegd staat die PC net 5 minuten aan en UT klapt al, dus alles is nog redelijk koel (heb dit probleem trouwens ook alleen maar bij UT, geen enkel andere game).
3e gedachte was aarding, maar je zou juist aardingsproblemen verwachten als je een zijkant eraf laat en dan pas problemen krijgt. Bij mij is het met UT net andersom.

Vanavond hoorde ik van collega/tweaker de kreet "Kooi van Farraday". Dat zal de meeste tweakers en autorijders wel wat zeggen ;)
Je zit in zo'n kooi afgeschermd van electrische straling zoals bliksem en EMS. Je PC kast is ook zo'n kooi.
Zou, om wat voor reden dan ook, mijn PC-kast (merk tot op heden mij niet bekend ;') ) EMS interferentie geven met de zijkanten dicht? OF is UT gewoon zo'n raar spel??

specs | 3360wP met SE3000

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Geen aarde ? Ut is een processor intensief programma en daardoor zal ook de proc. temperatuur meer stijgen, met de kap eraf is er meer koeling en kan er toch sprake zijn van een warmte probleem.
Een kooi van farraday kan nooit een negatieve invloed op een systeem hebben, het is alleen een kwestie van goede aarding.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Kijk eens of er geen potentieele kortsluitinkjes in je kast zitten.

Ik heb eens een keer iets soortgelijks gehad met mijn ouwe k6 233.

Als je de kast dichtschroefde crashte het systeem vrijwel ieder half uur, met de kast open nergens geen last van.

De oorzaak hiervan was dat er een busje teveel onder het moederbord zat. Als de kast dicht was dan drukte dit busje soms tegen de onderkant van het moederbord en maakte dan kortsluiting. Met kast los was minder spanning op het plaatstaal, en dan deed ie het niet.

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

Verwijderd

Hoi

Volgens mij is het een stroom probleem
ik heb het ook gehad met je geforce
zodra ik q3 opstarten klapte die er uit
effe andere voeding erin 300 watt en gaan....
btw zware voeding is altijd aan te raden voor athlon

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Outlaw
Zoals ik al zei...geen warmte probleem! Als ik die PC daar neerzet, aanzet en ga gamen is dat ding nog harstikke koel. Als ie eruit klapt ben ik net 5 minuten bezig ofzo. CPU is dan net 37 graden.
Haal ik na die crash de kap eraf en ga gamen, dan doet alles het de complete nacht door tot 07:15u terwijl de CPU dan nog warmer wordt dan die 37 graden.
Warmte kan je dus wel afschrijven.

ALs aarding een probleem zou zijn, dan zou je juist verwachten dat UT klapt juist op het moment dat de zijkant van de kast eraf is, want je mist dan dus een zijde.
UT klapt echter met alle zijkanten dicht, dus logisch gezien kan het dan al geen aardingsprobleem zijn.

thrax
Mobo zit aan andere kant van kast, niet aan kant die ik open maak. Echt spanning op de kast is er niet, de zijkant schuif ik redelijk eenvoudig erop.
Heb ook geen busjes teveel onder mobo. Alleen die busjes die onder de zgn 'schroefgaten' van mijn mobo zaten om die uberhaupt aan de backplate te schroeven. Tevens nog 2 van die plastic afstandhouders om te zorgen dat bord overal goede ondersteuning heeft.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
FrankD

Heb al sinds het begin een 300W voeding erin die mij never nooit niet in de steek heeft gelaten. Systeem is retestabiel, zelfs stabiel genoeg om 113Mhz FSB te kunnen doen met Asus K7M mobo. Nou...dat laatste wil echt niet bij iedereen lukken omdat systeem dan klapt. Ik zit nu, in Netscape, dut te typen terwijl RC5 project van DPC op de achtergrond loopt, een SCSI tape backup en dat alles op 113Mhz FSB.

Stroom lijkt me dus ook het probleem niet.
Eergisteren trouwens collega geholpen met installatie K7V modo met Athlon 800Mhz.
Had Windows ME geinstalleerd, systeem was du nog NIET getweaked, maar kreeg ook dezelfde problemen in UT als ik, terwijl hij nog een 235W voeding erin had omdat zijn 300W voeding nog binnen moest komen.

Zou UT problemen hebben met >700Mhz systemen?
Vergelijk zijn en mijn systeem:
Hij:
Asus K7V
800Mhz Athlon classic
128Mb Dimm
CL Geforce2 GTS
Sb 1024 Live!
30Gb Maxtor HDD ATA66

Ik:
Asus K7M
Athlon 700Mhz classic
128Mb Dimm
CL Geforce DDR
SB 128
2x27Gb Maxtor ATA66 in RAID 1

Zoals je ziet...niet dezelfde systemen en toch problemen.

Tai-Pan

P.S. zijn probleem hield touwens op toen hij in UT koos voor 16bit kleur ipv 32. Ik draai op 32, moet gewoon kunnen, toch?

Verwijderd

Tai-Pan

Ik heb de volgende oplossing gevonden en geimplementeerd:

skin-texture op medium
agpx4
bios shadowing off
reference versie 5.22 gebruiken
300 watt voeding geinstalleerd

Het draait nu op Windows98SE stabiel
(UT draait met 15 bots en 400 fraglimit)alles op high m.u.v. skintexture)

Ik ga nu Windows2000 Prof. proberen

SonicBooo (m)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Referenceversie 5.22?? Je bedoelt de driver van Nvidia?

Ik heb alle textures op high staan, moet jij ook kunnen!

Haal trouwens met 3DMark ongeveer 5400 op 1024x786, 16 bits, triple frame buffer op 770Mhz.

Welke bios shadowing bedoel je trouwens?

<personal mode on>
PS. Trashman belt je nog ivm MI-2
<personal mode off>

• digifun
  • Niet online

digifun

Een kooi van farraday is alleen een kooi van farraday als er een aarde is, een computer die niet geaard is heeft vaak problemen. Heb je de computer op een randgeaard stopcontact en doet die randaarde het ??

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij is dit wel degelijk een warmte probleem ! Je cpu is binnen 1 min al Bijna op top warmte ! Heb je de temp opgemeten met een termometer ? zo'n digitale van de gamma ? Meten is weten, gissen is missen !
Als je de kast dicht doet komt er veel minder vrisse lucht bij de cpu dus word ie echt wel een stuk warmer. Ga eerst meten, zet eventueel extra fan's erbij en doe dan kast dicht. Mijn cpu word met de kast dicht gelijk zo'n 5 graden warmer. nu maakt t bij mij niet uit of hij nu 30 of 35 graden word.. maar als ie met kast open al 60 graden is en met kast dicht bv: 65 graden word kan dat net iets te veel van t goeie zijn en crashed ie.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Outlaw
Stopcontact is geaard, maakt trouwens ook niet eens uit welk stopcontact ik gebruik, probleem komt overal voor.

Jhead22
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik dus een temp.meter aan CPU hangen, anders had ik nooit die verschillen in temp kunnen doorgeven, nietwaar ;)
Als ik PC aanzet is CPU kamertemperatuur, ga ik dan meteen UT'en met de kast dicht is ie rond de 35 graden. Als UT klapt (na ongeveer 4-5 minuten) is CPU 39 graden.
Doe ik kast open en ga meteen opnieuw proberen te UT'en dan loopt UT goed, ook al loopt temp CPU op van 39 graden tot uiteindelijk 46 graden.

Je maakt mij niet wijs dat ik dan een warmte probleem heb, da's gewoon nonsens!
Je had dit natuurlijk ook in mijn eerdere postings kunnen lezen, daar heb ik het al over de warmte gehad en dat niet de oorzaak kan zijn.

En dat mijn CPU in 1 minuut op top warmte is klopt ook niet. Hangt helemaal af van wat je op dat moment met je systeem aan het doen bent, in welke mate de CPU wordt belast of wat voor 'n koeler je hebt.

• digifun
  • Niet online

digifun

Als je dat probleem alleen in unreal tournament hebt,zal daar ook wel het probleem zitten. Wat voor foutmelding komt er dan ??

Verwijderd

geen idee wat het wel is maar UT heeft op zich geen probkemen met Athlon >700Mhz...

Mijn loopt op 945, en geen problemen hier. Systeem:

Asus K7V
Athlon 700 @ 945 Mhz @ 1.8v
256 MB PC133 (@ 138 Mhz)
geforce 2 GTS

Misschien moet je je voltage van je CPU op 1.7 zetten, scheelt sommige lockups. Maar zou niet verklaren dat UT eruit knalt :(

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
geeft hij die error op 600MHz ook?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
installeer UT anders is helemaal opnieuw en probeer dan de verschillende patches ervoor met de verschillende d3ddll'tjes eens uit.

zie unreal.epicgames.com
als je goed leest zie je ergens dat jew een aparte dll kunt downloaden. Als je daarop klikt kom je op een pagina waarop staat welke dll met welke patch werkt.

Als je trouwens een Athlon 600 met 700 core hebt wil dat niet zeggen dat hij het automatisch doet op 700 zonder enige tweaks.
Pagina: 1