NAS QNAP & Synology

Pagina: 1
Acties:

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik wil een NAS aanschaffen voor mijn data-bestanden.De NAS zal voornamelijk gebruikt worden als persoonlijke cloud, altijd toegang tot de gegevens. Daarnaast wil ik hem graag gebruiken als mediaspeler, op mijn Samsung SMART-tv. Hierdoor zal waarschijnlijk mijn huidige mediaspeler (mede8er) overbodig worden en kan deze er tussen uit.

Ik heb verschillende typen al bekeken, alleen twijfel ik over drie typen, namelijk:
- QNAP HS251 - 1GB
- QNAP TS251 - 1GB
- Synology DS251 Play.

Wat is jullie ervaring met deze modellen?

Ik las dat de Synology nog geen DTS-geluidsbestand ondersteund, doet de QNAP dit wel en is dit een erge belemmering als je graag films kijkt via de NAS? Spelen de verschillende modellen, de .iso, .mkv en TS_video bestanden af? En gaat het streamen van films vloeiend via deze NAS-systemen.Hoe is jullie ervaring met de interface van de NAS, werken deze prettig, is het eenvoudig in gebruik? En moet voor gebruik veel applicatie geïnstalleerd worden om het uiteindelijk te kunnen gebruiken?

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-01 21:52
Als het goed is zou de Qnap TS-251 het wel ondersteunen gezien het feit dat het Hdmi aansluiting heeft.
Neem aan dat je versterker hebt met Hdmi.
Plex werkt wel met samsung tv en xbmc/kodi denk ik ook wel.
Wel vraag ik me af of het ook dts-hd en dtsMA ondersteund.
Ik zit zelf te kijken op de Qnap TS-253 2GB
En aangezien die HDMI 1.4a ondersteund verwacht ik dat ie alle audio ondersteund.
Of bitstream ondersteunen weet ik niet.
Hier alles over welke type HDMI aansluiting/kabel wel en niet ondersteund http://nl.m.wikipedia.org/wiki/HDMI

[ Voor 11% gewijzigd door dbz1985 op 06-12-2014 18:01 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
De interface van synology is echt usper naar mijn mening.
Er zijn regelmatig updates ,als er b.v grote lekken zijn ontdekt, word dat snel gedicht.

Support is erg goed. Als er wat met je nas aan de hand doen ze totaal niet moeilijk.

Ik gebruik wel een mediaspeler apart, dit zou ik sowieso aanraden en niet een nas met interne mediaspeler, vanwege de wat beperktere mogelijkheden.

En streamen gaat gewoon super vanaf de nas, HD,blu ray iso's,hd audio,gaat prima.
Let wel, doe dit bedraad! niet draadloos...

En via een externe mediapeler kan een synology gewoon dts en dts hd afspelen, via de interne zal dit waarschijnlijk wel niet ondersteund worden(gemiste kans)

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 06-12-2014 18:07 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
gemiste kans? het is een Network Attached Storage, geen mediaplayer. Maar goed als dat een randvoorwaarde is.

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 06-12-2014 18:25 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
als je zoiets op de markt bregt, zorg dan wel voor goede ondersteuning, dat is tenminste wat ik vind, verder niks op synology aan e merken hoor, in tegendeel.

Maar als mediaspeler is ie dan tamelijk onbruikbaar.

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10-2025
Bedankt voor de reacties.

Dus beide nassen werken prima en zijn gebruiksvriendelijk, alleen maakt de Qnap het wel waar om te functioneren als mediaspeler en de synology in iets minder mate.

Wat betreft cloud functie, hoe werkt dit precies, kan je zelf bepalen welke bestanden je synchroniseert naar de cloud? En hoe wordt de grootte van cloud bepaald? Zijn deze net zo groot als de schijven in de NAS? En hoe benader je deze cloud?

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Geheugen geschikt voor Qnap: Corsair CT2CP51264BF160B 2x4gb.
O.a. TS-251 die ik ga kopen.
Op Amazon.de 2x4gb voor €78.

Modbreak:Deze reactie voegt niets toe aan het onderwerp; gelieve bij het onderwerp blijven en enkel relevante informatie posten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 23:28 ]

Frans G

Pagina: 1