Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 638087

Topicstarter
Allen,

Ik heb een LG Nexus 5 uiteraard met Android Lollipop 5.0. Sinds de update is constant zo dat ik een app open deze even kan gebruiken en sluit hij het scherm af en komt hij weer op mijn voorpagina. Het maakt niet uit of ik een spel, voetbalzone of facebook open. Het lijkt alsof hij onvoldoende werkgeheugen heeft, vast loopt en dan vervolgens het programma sluit en teruggaat naar het startscherm.

Ik sluit constant alle pagina's/apps af en clean mijn telefoon ook met regelmaat met Clean Master. Wat kan dit zijn/wat kan ik hier aan doen.

Ik hoor het graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:39

IkWilbert

Het is mij!

Ik zou beginnen met een factory reset van je N5

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

En vervolgens ook terughoudend gaan zijn met dat soort apps als Clean Master. Waarom gebruik je dat? Android (en zéker Lollipop) hebben appmanagement namelijk prima in beheer, waardoor additionele apps met diezelfde functie ook averechts (té grondig) kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost-v
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 16:39
Ik heb hetzelfde probleem, voorheen was er niets aan de hand maar na de update naar lollipop is mijn nexus 5 traag en crashen apps continu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 08:41

CSB

:D

Het is vanuit de custom rom community atlijd aangeraden om bij een major update (van Android 2 naar 4 en nu van 4 naar 5) je toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Ik adviseer dit eigenlijk bij stock-roms ook.
Dit omdat er toch vaak gegevens ergens acherblijven (cache, of iets op de SD kaart) die problemen kunnen geven.

En zoals Bastiaan stelt: Android kan vanaf versie 4 prima zelf overweg met memory management, daar heb je geen 3rd party apps meer voor nodig. En je kunt uiteraard zltijd zelf de apps "killen" in het instellingen menu. Wat overigens de stabiliteit van je toestel vaak niet ten goede komt.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentAbee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 19:53
Ik heb dit ook maar na een reboot gaat mijn nexus 5 48 uur ''normaal'' mee.

ik adviseer net als mij dus om de dag een reboot of elke dag als je daar tijd voor hebt.
Pagina: 1