Asus Z97-Pro ervaringen (cpu fan speed)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 10:34
Heeft er nog iemand trager dan normale maximum cpu fan speeds met dit moederbord? Dan heb ik het vooral over de stock cpu cooler.

Het valt mij op dat als ik boot, de cpu fan even naar omhoog schiet naar 3200-3500rpm om dan geleidelijk (paar seconden) te zakken tot zijn idle speed van 1000rpm. Terwijl onder loads (waar m'n stock i7-4790K tegen de 100°C aanloopt in Prime...) de cpu fan maar versnelt tot 2000-2300rpm...

Ik vind ook dat Qfan in het bios zich wat buggy gedraagt...
Ik heb al vanalles geprobeerd aan die settings, maar ik krijg de stock cpu fan niet full time op 3500rpm. Zelfs als ik het profiel "full speed" selecteer schiet hij omhoog naar 3400-ish rpm om dan weer naar 2000rpm te zakken...

Ik heb dit zowel bij bios 1304 als 2012.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 19:43
Op internet hebben meer mensen last van 100 graden bij full load met de stock cooler, misschien beter om voor een paar tientjes een cpu cooler te halen? Ik heb zelf de z97-pro met 4690k en het word automatisch overgeclocked naar 4.3ghz maar is nooit boven de 80 graden onder full load met scythe mugen 4 pcgh (2 fans op 800 rpm) en onder full load draaien ze 900rpm dus misschien even kijken of het niet je cpu overgeclocked heeft? Er is trouwens ook een knop op de moederbord die voor je automatisch overclocked misschien dat even uitzetten als je dat perongeluk hebt aangezet?