Dream Cheeky button (Ruby software) on Yosemite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijdenMedia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-10-2023
Goedemorgen,

Gister is onze dream cheeky button binnengekomen maar we hebben het nog niet voor elkaar gekregen om het werkend te krijgen.

We proberen deze software te runnen op yosemite: https://github.com/derrick/dream_cheeky
Dit zijn onze errors: http://37.97.128.2/xRsoF.png

Can somebody help us out? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
je hebt die errors natuurlijk door google gehaald en niets gevonden dat je hier bent uitgekomen ? of was dit meer grote stappen, snel thuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijdenMedia
Ik heb gezocht maar kwam er op uit dat ik ruby moest downgraden, dat lukte niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

MeijdenMedia schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:55:
Ik heb gezocht maar kwam er op uit dat ik ruby moest downgraden, dat lukte niet echt.
...En waarom lukte dat niet echt?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijdenMedia
Homebrew ging zeuren, maar het is nu uiteindelijk gelukt. Echter krijg ik met installeren nog steeds dezelfde error.

Als ik het example script uit de git repo aanroep krijg ik de volgende errror:

ruby examples/big_red_button-speak.rb /Users/user/.rvm/rubies/ruby-1.8.7-head/lib/ruby/site_ruby/1.8/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:53:in gem_original_require': no such file to load -- dream_cheeky (LoadError)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 12:39
Je moet de nodige gems terug installeren in de 1.8.7 gemset. Die gemsets komen door het gebruik van RVM, de Ruby Version Manager. Ook al had je die eventueel al geïnstalleerd mbt een andere versie van Ruby.

Dus ga naar de map waarin Dream Cheeky's broncode staat ( in die map moet je ook de Gemfile zien staan ) en je voert daarin `bundle install` uit. Als je een foutmelding krijgt dat bundle niet bestaat of zo, voer je eerst `gem install bundler` uit.
Pagina: 1