Tipo-Office.nl scam ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
Gisteren zijn wij benaderd geweest door de firma: tipo-office.nl met de mededeling dat iemand het domeinnaam wzconsgeluk.EU wenst vast te leggen. Zij zijn ervan overtuigd dat deze personen commerciële doeleinden hebben en vroegen zich af of wij alsnog niet het domeinnaam wilden.

Ik heb het gevoel aan het zien van de website en de contact gegevens, dat er iets niet klopt. Na het opbellen van onze hosting firma voor ons echt domein (wzconsgeluk.BE) vermoede hij ook dat het scammers zijn.

Heeft hier iemand al contact gehad met tipo-office? Ik kan er bitter weinig van terugvinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Dat lijkt me onzin, als iemand dat vast wilt leggen dan hadden ze dat immers wel gedaan. Die domeinnaam is namelijk nog vrij.

Enkeltje prullenbak. De naam "wzconsgeluk" lijkt me verder ook niet iets wat andere (ook in andere EU landen) snel zullen registreren. Dus volgens mij heb je niets te vrezen. Daarnaast, je opereert toch alleen maar in België. Een EU naam is dan minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Mijn (ons) advies is als je een .NL domeinnaam vastlegt, om dan ook de .COM, .EU variant vast te leggen indien nog mogelijk. En deze redirecten naar je primaire domein.
Ik zou die .EU snel vastleggen bij je eigen hoster. De kosten voor een domeinnaam zijn nihil.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
Geen scam, maar een "slimme" firma die gaat proberen je die vrije domeinnaam voor een hoog bedrag aan te smeren (of als zij hem al hebben opgekocht, doorverkopen met mooie winst).

Het is geen nette praktijk, maar het gaat pas richting scam als ze een "factuur" sturen die dan in de kleine lettertjes een aanbieding blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
wsitedesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:38:
Geen scam, maar een "slimme" firma die gaat proberen je die vrije domeinnaam voor een hoog bedrag aan te smeren (of als zij hem al hebben opgekocht, doorverkopen met mooie winst).

Het is geen nette praktijk, maar het gaat pas richting scam als ze een "factuur" sturen die dan in de kleine lettertjes een aanbieding blijkt te zijn.
De prijs was 29,65 euro per jaar waarbij ze het ons ook konden laten vastleggen voor 10 tot 15 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan is er vast ergens een kleine letter dat je ook de komende 15 jaar vast zit aan die kosten die nu al erg veel hoger zijn dan de goedkope toko's, laat staan over nog 10 jaar concurrentie.
ShaneV schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:29:
met de mededeling dat iemand het domeinnaam wzconsgeluk.EU wenst vast te leggen. Zij zijn ervan overtuigd dat deze personen commerciële doeleinden hebben en vroegen zich af of wij alsnog niet het domeinnaam wilden.
Bekend verhaal, die mail gaat naar vele mensen / domeinnamen. Ik schat de kans dat dit echt zo is op 1%. Behalve als "deze personen commerciële doeleinden hebben" slaat op degene die jou mailt :P
IMHO wil je de mail negeren. Ga dit soort praktijken niet belonen.

(En registreer zelf de domeinen die je wilt hebben. Bij de partij die je zelf wilt / voor de prijs die je bereid bent te betalen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
ShaneV schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:50:
[...]

De prijs was 29,65 euro per jaar waarbij ze het ons ook konden laten vastleggen voor 10 tot 15 jaar.
Ter info: ik betaal tussen 4-6€ voor 1 jaar, dus reken uit je winst ;)

[ Voor 3% gewijzigd door azerty op 03-12-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ShaneV schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:29:
Gisteren zijn wij benaderd geweest door de firma: tipo-office.nl met de mededeling dat iemand het domeinnaam wzconsgeluk.EU wenst vast te leggen. Zij zijn ervan overtuigd dat deze personen commerciële doeleinden hebben en vroegen zich af of wij alsnog niet het domeinnaam wilden.
Als ze commerciële doelen hebben en op dezelfde markt opereren als een bedrijf dat geregistreerd is bij (de Belgische versie van) de Kamer van Koophandel dan kunnen ze sowieso registreren wat ze willen, zo'n domein kun jij dan gewoon claimen wegens inbreuk op je merknaam. Volgens mij is het een beetje een domme scam, zeker als ze inderdaad dat domein nog niet geregistreerd hebben.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:07
Ik heb ook ooit zo'n zelfde bedrijf aan de lijn gehad. Gewoon een verkoop truc. Domeinnaam was nog gewoon vrij dus toen hebben we die vrolijk zelf geregistreerd bij onze eigen provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Hetzelfde gedaan als wiebeltje.. Gewoon even onze eigen hoster gebeld en een uurtje later was het geregeld :P

Het is schattig dat ze het proberen en sommige naïeve MKB bedrijven zullen er vast wel intrappen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of negeren. .nl, .com, be, .eu, .biz, .bladiebla, allemaal nemen lijkt me nergens voor nodig als de klanten gewoon in .nl zitten.
NMe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:02:
Volgens mij is het een beetje een domme scam, zeker als ze inderdaad dat domein nog niet geregistreerd hebben.
Als ze het domein vooraf al claimen dan kunnen ze geen winst maken als genoeg mensen 'donder op' roepen. Dergelijke scam werken alleen vanwege de zeer lage faalkosten aan de kant van de spammer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NMe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:02:
Als ze commerciële doelen hebben en op dezelfde markt opereren als een bedrijf dat geregistreerd is bij (de Belgische versie van) de Kamer van Koophandel dan kunnen ze sowieso registreren wat ze willen, zo'n domein kun jij dan gewoon claimen wegens inbreuk op je merknaam. Volgens mij is het een beetje een domme scam, zeker als ze inderdaad dat domein nog niet geregistreerd hebben.
De registeerknop zit onder de vinger, afhankelijk van het gesprek kunnen ze dat ding direct vastleggen. Beetje de domein-pollers, je gaat niet blind elk domein registeren, maar eerst even bellen, moment dat ze happen, meteen vastleggen.

Edit, nu ken ik de naam, trademark office, hebben wij een jaar of 4 geleden mee te maken gehad ( Dom wicht hier was er mee in zee gegaan voor 1 of ander flut domein, 79 euro bemiddeling en administratiekosten voor een NL domein.. :/ Jaar erop was het zelfs 189 euro, niet meer op gereageerd, nog berg telefoontjes gehad dat er 'mensen waren die het domein willen kapen als zij het vrijgeven'. Daarna niets meer gehoord, domein werd toch niets meer mee gedaan.
edit 2, dat was tipo-office.org (in de bron zie ik nog referenties ernaar).

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 03-12-2014 12:28 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Op het forum van: Tros Radar, loopt ook een draadje over dit onderwerp. https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=24&t=144031
Het lijkt er op dat er nog meer van deze cowboys rondlopen die deze truc uithalen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31

JJ93

Error 418

Bij MijnDomein.nl kan je nu een .eu domein kopen voor 1 euro voor het eerste jaar en daarna 9 euro/jaar. Eergister toevallig gedaan omdat ik mijn andere domein ook bij hun heb lopen. Sinds December hebben ze deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Lijkt mij duidelijk. Als ik het topic bekijk op radartv komt dit volledig overeen met wat zij mij aan de telefoon hebben proberen wijs te maken. Raar dat zo een firma gewoon bezig kan blijven.

Ze gingen morgen terugbellen als ik niets laat weten vandaag. Ben benieuwd of ze nog gaan bellen.

Ter informatie: gisteren had een *mevrouw 1* gebeld en vandaag had ik een *mevrouw 2* aan de lijn.

Modbreak: persoonsgegevens delen is niet netjes.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 03-12-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ShaneV schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:52:
Lijkt mij duidelijk. Als ik het topic bekijk op radartv komt dit volledig overeen met wat zij mij aan de telefoon hebben proberen wijs te maken. Raar dat zo een firma gewoon bezig kan blijven.
Het is niet illegaal om domeinen te verkopen tegen hoge bedragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
NMe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:57:
[...]

Het is niet illegaal om domeinen te verkopen tegen hoge bedragen. ;)
Maar is het niet illegaal om je voor te doen alsof iemand anders dat domein wenst te kopen en wanneer je ernaar vraagt men geen gegevens kan geven van de andere partij omdat dat niet mag vanwege de privacy wetgeving? Nu is dat wel een heel makkelijk trukje. Zo kan iedereen veel dingen proberen te verkopen.

Edit: aan de mod= op Radar staan er nog tans wel namen vermeld. Waarom zou dat niet mogen om te voorkomen dat andere mensen ervoor vallen?

[ Voor 12% gewijzigd door ShaneV op 03-12-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ShaneV schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:02:
[...]

Maar is het niet illegaal om je voor te doen alsof iemand anders dat domein wenst te kopen en wanneer je ernaar vraagt men geen gegevens kan geven van de andere partij omdat dat niet mag vanwege de privacy wetgeving? Nu is dat wel een heel makkelijk trukje. Zo kan iedereen veel dingen proberen te verkopen.
Het lijkt me heel lastig om te bewijzen dat ze op deze manier te werk gaan (vermoedens zijn niet genoeg) en zelfs dan nog zal het juridisch of in hun woordkeuze wel afgedekt zijn dat ze technisch niets fout doen.
Edit: aan de mod= op Radar staan er nog tans wel namen vermeld. Waarom zou dat niet mogen om te voorkomen dat andere mensen ervoor vallen?
De bedrijfsnaam staat er toch nog? En dat ze op Radar de WBP breken wil nog niet zeggen dat wij daar ook aan meewerken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag ook benaderd door deze "niet frisse"club. Hetzelfde verhaal. Niet op in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier (4 december) een belletje van Tipo Office. Meneer *naam weggehaald*.
Heb al eerder zo n actie meegemaakt, toen ging het uiteindelijk over een contract voor 10 jaar.
Ook nu weer over de .EU extensie. Zou alleen gaan om een check.
Onzin verhaal, willen dure domeinnamen verkopen!

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 04-12-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02
Inmiddels ben ik zelf ook gebeld door deze club. Dit keer onder de naam "TIPO Nederland".
Het was een enigszins lachwekkend telefoongesprek.

Het hele verhaal vindt je op Webhostingtalk:
http://www.webhostingtalk...nnaam-en-merkenrecht.html

In de post heb ik ervoor gekozen om wel namen van personen te noemen, omdat het duidelijk is dat dit bedrijf wel degelijk mensen oplicht. Echter, ik vermoed niet dat de bellers gebruik maken van hun echte naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
ik ben ook gebeld,, het lijkt me scam,, als je wat doorvraagd krijg je spookverhalen etc...

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Pagina: 1

Let op:
Persoonsgegevens plaatsen wordt niet gewaardeerd. Ook niet als je vindt dat de ander een scammer is.